Sunday, December 27, 2009

Spender "Cap Ayam" Musa Hassan dah kelihatan..


Spender Musa Hassan ada berlogo "ayam" nie la..ayam xda bulu..huhuhu

Ini sebahagian dari artikel asal- usinwafer
[Raja Petra] Pusingan Pertama: Kebenaran Terbongkar

Semasa pemeriksaan balas, Kevin mengakui bahawa Ramli dan Ketua Polis Negara (KPN) bermusuh. KPN telah menghalang penganugerahan Pingat Polis kepada Ramli atas alasan bahawa dia sedang disiasat. Maka dia tidak layak menjadi Timbalan KPN dan seterusnya tidak layak untuk menggantikannya sebagai KPN.....

Sebenarnya, Kevin mengeluarkan notis itu pada 17 Julai 2007. Beberapa hari kemudian, iaitu pada 27 Julai 2007, New Straits Times menyiarkan cerita ‘bocor’ tentang seorang pegawai polis senior yang sedang disiasat kerana tidak mengisytiharkan aset yang bernilai RM27 juta. Nampaknya, segala-galanya mengarah pada Kevin sebagai sumber cerita bocor ini.

Semasa pemeriksaan balas, Kevin mengakui bahawa Ramli dan Ketua Polis Negara (KPN) bermusuh. KPN telah menghalang penganugerahan Pingat Polis kepada Ramli atas alasan bahawa dia sedang disiasat. Maka dia tidak layak menjadi Timbalan KPN dan seterusnya tidak layak untuk menggantikannya sebagai KPN. Keterangan Kevin nampaknya menunjukkan bahawa pokok pangkal siasatan itu adalah bagi menghalang Ramli dari menjadi KPN yang seterusnya.

Mari kita saksikan apa lagi yang akan terbongkar semasa perbicaraan bersambung pada hari ini. Namun demikian, setakat ini, perkara yang diutarakan oleh Malaysia Today sudah mula terungkap. Nah, sekarang tahulah anda mengapa KPN mencari saya di seluruh dunia, bukan? Dia bimbang bahawa Malaysia Today akan mendedahkan peribadinya yang sebenarnya, iaitu seorang manusia yang terkutuk.

Artikel Asal: malaysia-today.net
Terjemahan: gomalaysian.blogspot.com

usinkata;Musa H ini sudah diketahui umum pelakon kesayangan pengarah "Kepala Taik Baru"..
Memang patut dia nie digelar "manusia terkutuk'..pelbagai "kemungkaran" yg dilakukan beliau umum sudah mengetahui..
Namun tak nampak pun sebarang tindakan yang dapat "melemahkan"beliau dari berterusan bergelumang dengan kemungkaran itu..
Semakin banyak tekanan yg dikenakan kepada beliau..semakin kukuh pula beliau bertahan..
Apakah hikmah yang ada disebalik kisah pelakon kesayangan pengarah "Kepala Taik Baru" ini..adoii la..penat otak ini memikirkanya..

Rasanya setakat hari ini..maka lebih baik kita anugerahkan satu award utk Musa H atas keberanian beliau mempertahankan Bini Rosmoh.Inilah award paling ideal utk jenis manusia terkutuk..

Award utk Musa H atas kejayaan beliau menjadi manusia terkutuk..


Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009