Sunday, August 30, 2009

Malaysia nak beli Patung Garuda Wisnu Kencana..?


GWK; 'Siapa" yg membuat tawaran mewakili Malaysia..?

BADUNG--MI: Malaysia kembali melakukan ulah. Patung Garuda Wisnu Kencana (GWK), berupa patung Dewa Wisnu yang sedang mengendarai garuda kini ditawar dengan harga Rp1,5 triliun. Itu diungkapkan Gubernur Bali, Made Mangku Pastika, saat melakukan simakrama (tatap muka) di Wantilan Pura Saka Jajar, Pura Lingga Bhuwana, Pusat Pemerintahan (Puspem), Mengwi, Badung, Sabtu (29/8).
"Malaysia beberapa kali sudah melakukan penawaran kepada pengurus pembangunan GWK. Itu baru sayap dan kepalanya saja yang sudah jadi, bagaimana kalau nanti semuanya sudah jadi? Jangan sampai ini milik bangsa lain," jelasnya. Patung GWK ini merupakan patung terbesar dunia dengan tinggi 75 meter dan lebar 60 meter dan akan mengalahkan patung Liberty. GWK ini merupakan mahakarya dari seniman Bali I Nyoman Nuarta yang berada di daerah Bali Selatan, tepatnya di Bukit Ungasan, Kabupaten Badung. "Jangan sampai karya besar seni ini jatuh ke bangsa lain. Ini harus milik masyarakat Bali. GWK itu merupakan karya besar setelah Borobudur. GWK akan menjadi karya terbesar setelah 1.000 tahun berdirinya Borobudur," ujarnya. Nah, untuk itu, Pemerintah Provinsi (Pemprov) Bali akan mengeluarkan obligasi (surat utang) yang dapat dibeli oleh masyarakat Bali. Hal ini akan memberikan kontribusi kepada masyarakat Bali untuk lebih memiliki sekaligus mendapatkan bunga bagi yang memberikan obligasi tersebut. Pemprov Bali juga berencana untuk menggelar pembukaan konferensi di GWK, seperti konser, pameran kesenian, dan festival skala nasional atau internasional, sehingga dapat memberikan pendanaan bagi pembangunan Bali ke depan. (OL/OL-04)
sumber; MI MediaIndonesia.com

usinkata; jika benar berita ini.utk apa Malaysia mahu membelinya?..utk tujuan apa?..nk tambah koleksi patung kat Batu Caves ka?..
akal jahat aku masih berkata....adakah ini agenda 1Malaysia?...adakah ianya rancangan utk menarik kembali sokongan Kaum India yg boleh dikatakan sudah merosot teruk utk menyokong UBN?
atau..usaha ini sekarang sudah terencat akibat ada gerombolan yg "arak" kepala lembu?..

Lebih baik ada sesiapa yg mengambil langkah awal utk membongkar siapa yg terlibat didalam penwaran utk membeli GWK ini...

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009