Monday, April 27, 2009

Pemandangan Di Sungai Petani..



"pokok diatas bangunan"..lokasi Stesen Bas Bandar Sungai Petani Kedah......

*artikel ini terpilih utk disiarkan oleh utaraonline & detikdaily pada Isnin 27/04/05
Apakah yg anda fikirkan selepas melihat gambar ini?...

Bagi saya cukup memalukan..ini adalah tempat tumpuan umum..ditengah-tengah Bandar Sungai Petani..yang datang dari Buterworth,Sik,Baling,Jeniang,Alor Star semuanya bertumpu ke sini dahulu dan menyaksikan pemandangan seperti ini...

Anda boleh tafsir sendiri berapakah usia pokok diatas bangunan tersebut..oleh itu selama itulah pemandangan seperti ini dibiarkan menjadi tatapan umum..

Sungai Petani ini telah mendapat taraf "Bandar"..namun pemandangan seperti in umpama "pekan-pekan koboi" saja layaknya..

Bangunan ini sememangnya milik persendirian..namun tidakah ada mana-mana pihak tampil utk menyelesaikanya agar tidak mencemar keindahan Bandar Sungai Petani yg juga dikenali dengan Dataran Jam Besar yg indah ditengah-tengah pusat bandar..

harap MPSPK dapat menyelesaikan masalah ini yg sudah berlarutan sejak sekian lama...

3 comments:

Anonymous said...

tak buat kerja la tu

Anonymous said...

Ini dulu Cinema, sekarang jadi pasu bunga. Memori yang tak dapat dilupakan,ya. MPSPK
cepat...potonglah pokok ini.

Anonymous said...

kalo bangunan tu diperbaiki semula jadi muzium ke..mesti cantik...pokok tu x payah potong...lg best...

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009