Wednesday, March 28, 2012

Untukmu Rakyat Marhaean...

Siapa Rakyat Marhaean..?..iaitu Rakyat Malaysia semua kaum yg purata pendapatan dibawah RM3000 sebulan..

Anwar Ibrahim kata;...

"Pakatan Rakyat PR akan menyebelahi kumpulan masyarakat kelas bawahan untuk Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang."

"Perjuangan ini pilihan raya adalah antara golongan berpendapatan rendah menentang golongan kaya kroni Umno “Setiap hari saya diserang Siapa yang menentang saya Bukan Najib atau Muhyiddin Tapi jutawan yang takut keuntungan mereka disekat ”.

“Adakah saya berbangga Melayu mengawal ekonomi ?..Ya tapi bukan untuk menyusahkan rakyat ”

“Di bawah Syed Mokhtar harga gula empat kali lebih tinggi Kamu penyokong Umno keluarga kamu di sawah padi sedang ditekan oleh pemimpin ”.

“Golongan belia ini berpendapatan kurang RM800 sebulan siapa yang menyokong...Umno...?"

" Bukan Umno yang berjuang untuk gaji minimum tapi kami (PR)"

"Kami akan memansuhkan PTPTN bukan Umno "

“Kami mahu turunkan harga petrol elektrik "

Tapi Umno kata beri air percuma seperti Selangor akan jadikan kerajaan bankrup ”
(rujuk kepada pemberian subsidi Kerajaan Selangor (PR) terhadap 20 meter padu air untuk isi rumah di sekitar Lembah Klang.)

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009