Wednesday, August 11, 2010

Potong Stimm Betulllahh....



usinkata;...Tengoklah..drama..wayang..opera..kuda kepang..menora yg dimainkan oleh AG..Peguam Negara..mcm ni ka Peguam Negara..oiitt..gaji dia dibayar melalui cukai yg dibayar oleh setiap rakyat Malaysia....adakah gajinya xcukup.??
Senang cakap la..ini bukan lagi Peguam Negara..ini dh terang-terang Peguam Kerajaan UBN...
Kerana pacai ni..sistem kehakiman dimain-mainkan sehina-hinanya..dn sistem mahkamah Malaysia sedang bergerak ke lembah hitam yg penuh jijik..angkara sapa ni..lu org xnak pikir aku pon xkisah..tapi aku kisahkan nasib generasi akan datang ..jangan kita pula disalahkan
oleh generasi yg akan datang kerana tidak mempertahankan sistem kehakiman yg senang2 diperbodohkan dan dihina oleh golongan yg menjaga kepentingan diri sendiri..arghhh merepek dh aku...hampa baca sendiri la kat bawah ni..xpuas hati baca pulak Malaysiakini..kt Utusan Meloya sampai kiamat pon xda benda2 ni..

"Gobind berkata adalah lebih tidak boleh dimaafkan untuk melenggah-lenggahkan pengemukakan dokumen itu setelah AG mengaku nota itu dimiliki pihaknya sejak Oktober tahun lalu."

Petikan Malaysiakini..

Dokumen dalam bentuk 'nota terakhir' yang bakal dikemukakan pada inkues Teoh Beng Hock kemungkinan besar menyaksikan keperluan perbicaraan semula, kata peguam keluarga Teoh, Gobind Singh Deo.

Namun, ia tidak pratikal untuk dilakukan kerana inkues tersebung telah berlangsung hampir setahun dan kini pada peringkat akhir, bidas Gobind.

"Kenapa tidak sahaja mulakan semula inkues berkenaan. Kenapa kita berbuat demikian?” soal Gobind yang berang apabila ditanya oleh wartawan sama ada pengemukaan dokumen itu akan menyaksikan beberapa saksi sebelum ini dipanggil semula.

"Jangan tanya bagaimana perasaan seseorang peguam. Tanya wartawan yang membuat liputan (inkues) untuk setahun. Tanya keluarga berkenaan bagaimana perasaan mereka,” katanya.


Kebimbangan utama Gobind sekarang ini adalah keluarga Teoh dan bukti baru yang dikemukakan itu mungkin melenggahkan lagi inkues berkenaan dan menambahkan lagi perit penderitaan mereka.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009