Sunday, August 1, 2010

Helikopter dan Jet dah wujud di zaman Mesir Purba ?



artikel ini dari Koleksi 4u Frenz FB dari facebook usinwafer

usinkata; Lukisan/ukiran helikopter,kapal terbang/jet terukir disalah sebuah kuil purba mesir yg dikatakan wujud ketika 1290-1306 SM..
adakah benar dakwaan bahawa ketika di zaman Nabi Nuh..manusia sudah maju seperti skrg ini yg memiliki kapal terbang,heli dan teknologi yg canggih..namun selepas banjir besar apa gunanya segala teknologi canggih..dikatakan juga..piramid itu dibina lebih lama dari apa yg didakwa oleh saintis...dan firaun sezaman Nabi Musa hanya membaik pulihnya sahaja utk kegunaan mereka..

keterangan asal..

Lokasi; Abydos,Mesir.

-Gambar-gambar di atas ditemukan pada balok atas penyangga langit-langit sebuah ruangan kuil kerajaan Mesir Kuno, yang lokasinya berada di Abydos, beberapa ratus mil sebelah selatan Kairo dan plato Giza. Objek-objek pada gambar tersebut, dilihat dari perlengkapan fisiknya adalah pesawat yang dioperasikan di dalam lapisan berudara seperti di permukaan bumi, bukan untuk ruang angkasa yang hampa udara. Karena itu digunakan sayap samping dan ekor serta baling-baling. Kuil Abydos ini dibangun untuk Dewa Osiris oleh firaun Mesir kuno, Seti I (1306-1290 SM) dan diselesaikan oleh penerusnya, Ramses II. (Pesawat terbangkah itu atau..?)

sumber; http://blognyajose.blogspot.com/2010/07/tempat-tempat-aneh-yang-perlu-anda.html

2 comments:

Tannie said...

Ini penjelasannya gan..
http://xfile-enigma.blogspot.com/2009/12/ukiran-helikopter-di-dinding-kuil.html

Tannie said...

ini penjelasannya gan
http://xfile-enigma.blogspot.com/2009/12/ukiran-helikopter-di-dinding-kuil.html

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009