Wednesday, November 10, 2010

"JAMBAN" yg di-idamkan seluruh rakyat Malaysia

"Inilah rupanya "JAMBAN" yg sudah dibersihkan dengan menggunakan sabun cap "DAKWAT KEKAL"..


usinkata;...Kat bawah sinun ialah sabun..klorox..berus dan segala macam benda untuk "BERSIH" nk bersihkan "JAMBAN" kita agar senang dan selesa serta yakin utk membuang undi nanti..

Harap dapat dirakam dikepala masing-masing segala mcm benda yg disenaraikan oleh "BERSIH" ini..supaya apabila menjelang "hari utk kita beramai-ramai membuang undi nanti..kita dapat check samada SPR sudah "diMERDEKA" oleh UBN setelah hampir 5 dekad menjadi "hamba sahya-gurkha@lembu" UBN..

Didalam laporan MalaysianInsider...geng-geng "Pencuci' ini telah dijemput oleh SPR utk berbincang mengenai langkah dan cara utk mencuci "Jamban"..ada beberapa tatacara dan kaedah mencuci yg akan dipertimbangkan oleh SPR dan ada juga beberapa sabun dan klorox utk mencuci dinyah-sampahkan oleh SPR..

Untuk itu..hati ini kuat sekali berdetak..berdetaknya lebih kencang sepereti genderang mahu perang..berkecamuk mengatakan bahawa sudah pasti sabun pencuci cap "DAKWAT KEKAL" dipandang enteng oleh SPR..

Kenapa hati ini berdetak apabila terdengar dan terlihat sabun cap "DAKWAT KEKAL"...ianya tidak lain tidak bukan..

"HANTU YG AKAN TURUT SAMA MEMBUANG..MANA BOLEH LEKAT KALAU DICALITKAN DENGAN DAKWAT KEKAL"

Jika situasi ini berlaku mcm mana UBN nk menang ..hantu-hantu yg membuang ini cukup diperlukan oleh UBN...jika benar dan yakin tiada 'hantu yg turut membuang"..bagilah "JAMBAN" dibasuh-cuci dgn menggunakan sabun cap "DAKWAT KEKAL"..confirm lepas tue semua yg membuang akan merasa cukup lega..cukup puas membuang..bukan setakat perut..kepala..badan seluruh anggota turut lega selepas membuang..apatah lagi semasa membuang dapat mencium bau wangian dari " DAKWAT KEKAL"..

So marilah kita berdoa agar SPR dikembalikan KEMERDEKAANYA setelah terjajah secara terang-terangan tanpa melawan oleh UBN..

Dan jika SPR masih lagi memakai "cincin besar di hidung" yang xubah seperti "LEMBU"...marilah kita berganding bahu..mengajak rakan dan taulan..sahabat hadai yg jauh dan yg dekat..agar sama-sama memeriahkan jalanraya-lebuhraya di Malaysia utk bersama-sama "BERSIH" utk membersihkan "JAMBAN" mengikut S.O.P rakyat marhaen..

usinkatalagi;.akibat melalut terlebih panjang ..kat bawah ini list atau senarai bahan-bahan yg akan digunakan oleh "BERSIH" utk membersikan "JAMBAN" kita yg tercinta..huhuhu..hampa jangan lupa noohh!!!


• Pembersihan sepenuhnya senarai pemilih bagi memastikan sebarang penipuan disisihkan dan senarai pemilih yang penuh dengan integriti


• Penggunaan dakwat kekal bagi menghalang pengundian berganda


• Reformasi dalam pengundian pos dengan memansuhkan senarai pemilih berasingan yang sedia ada bagi pengundi-pengundi pos dan juga untuk menjadikannya sistem lebih fleksibel bagi semua pengundi


• Akses media yang bebas dan adil untuk kesemua parti bertanding


• Tempoh kempen minimum 21 hari


• Amalan-amalan adil dan profesional dalam persempadanan kawasan supaya mengurangkan pembahagian tidak adil (“malaportionment, gerrymandering”) yang seterusnya menyebabkan pembahagian kerusi dan undi yang tidak seimbang


• Pendaftaran automatik untuk semua pengundi layak


• Pengurangan kelayakan umur pengundi dari 21 tahun kepada 18 tahun


• Reformasi dalam urusan kewangan pilihan raya bagi memastikan ketelusan dan mengehadkan kecenderungan terhadap politik wang


• Pentadbiran tidak berat sebelah di semua peringkat kerajaan sebelum, selepas dan semasa pilihan raya umum atau kecil, untuk badan perundangan di peringkat persekutuan dan negeri


• Memperjuangkan hak semua pelajar berumur 18 tahun ke atas untuk mengambil bahagian dalam politik dalam dan di luar kampus.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009