Monday, November 8, 2010

"Santa Banjir" dan "Katak-Katak"selepas hujan

"Ini "Santa" xpakai payung,baju hujan dan kasut booth getah..yela..hujan dh berenti..banjir dah surut dah 7 hari dh.."

Jika di Amerika.."Santa" selalunya datang memberi "hadiah" waktu salji turun..di Malaysia pon ada "Santa".. yg datang selepas "hujan" turun..dan banjir surut.

Santa ini membawa hadiah "BANTUAN KHAS PASCA BANJIR"

Tanpa berpaling kiri dan kanan..hati ini meragui 200% niat baik yg disuarakan Santa Banjir utk mangsa bencana banjir di Kedah khasnya..

Merujuk laporan Bernama TPM Muhyidin berkata Kerajaan UBN akan menubuhkan satu jawatankuasa bagi menguruskan dan membantu mangsa-mangsa banjir untuk memulihkan semula kehidupan selepas banjir...

Ya..mmg benar langkah dan tindakan ini wajar dan bertepatan sekali dengan slogan "Rakyat Didahulukan" tetapi..Jawatankuasa ini dan bantuan yg akan disalurkan sarat sekali dgn permainan politik UBN..lihat sahaja siapakah yg berada dipuncak Jawatankuasa ini...

Muhyidin berkata; Jawatankuasa itu akan dipengerusikan oleh

TIMBALAN PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI KEDAH DATUK BASHAH MD HANIPAH....

MENTERI PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN, DATUK CHOR CHEE
HEUNG..

TIMBALAN MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI DATUK JOHARI BAHAROM..

Orang tua-tua kata...selepas hujan katak-katak masih lagi berbunyi utk menyeru hujan agar turun kembali lagi..tetapi di Kedah Ketua-Ketua Bahagian UMNO kini sedang galak menyeru agar peruntukan khas pasca banjir agar diperturunkan cepat oleh Santa Banjir..

Lihat sahaja bagaimana Kerajaan UBN berpolitik..disebalik kesengsaraan dan kepayahan rakyat di Kedah..bantuan yg diharapkan "dipolitikan" utk kelangsungan survival UMNO KEDAH..sudah tentu bantuan khas pasca banjir akan berada ditangan Ketua-Ketua Bahagian UMNO terlebih dahulu..dan apabila ditangan mereka..sudah tentu toyol dan hantu raya pakat-pakat berkerumun mengelilingi Ketua-Ketua Bahagian ini..dan dibimbangi bantuan khas pasca banjir bocor sana sini dan disilapmatakan oleh pihak yg tidakbertanggungjawab..

sudahlah..hati ini masih belum mampu utk bersangka baik terhadap Ketau-Ketua Bahagian UMNO di Kedah..sudahlah partinya kini menjadi pembangkang di Kedah..sudah tentu byk dana tersekat disana sini..dan bantuan khas pasca banjir adalah sesuatu yg ditunggu-tunggu..utk kembali mengisi tabung masig2..

Jika Kerajaan UBN betul-betul ikhlas mahu membantu rakyat khasnya pasca banjir..jemputlah sekali Kerajaan Negeri..duduk semeja berbincang bagaimana bantuan khas pasca banjir dapat disalurkan tanpa ketirisan dan kebocoron...

Terang lagi bersuluh..tanpa kehadiran wakil dari Kerajaan Negeri didalam Jawatankuasa Khas Pasca Banjir..selama itulah hati ini tetap meragui dan terus mempertikaikan tindakan Santa Banjir yg mewakili Kerajaan UBN

1 comment:

Anonymous said...

Selagi kuasa masih dalam genggaman BN selagi itulah berlaku ketidakadilan terhadap rakyat. Ini disokong oleh mereka yang mudah dicucuk hidung.

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009