Thursday, November 25, 2010

Jelmaan "HANTU AYAQ dan HANTU PADI di Selangor..???

"Adakah ini hantu ayaq yg dimaksudkan..hmmm..xmcm hantu pon..tapi ada iras2 sikit cuma xpakai "kot" ja.."

"Yang ni pula...selalu kita tgk..tapi ini bukan "orang-orang" ka..??  orang bukan orang ni tugasnya utk halau binatang perosak padi..??..tapi hantu padi tue pon ada gak iras2 mcm orang-orang ni..cuma xpakai "kot"..ja..kalau pakai "kot"..dah dekat2 nak sama..


usinkata;..Dalam dunia ni..ada bermacam-macam jenis hantu...tak kira la bangsa mana pun..mmg berbagai jenis hantu..
Baru-baru ini Malaysia dikejutkan lagi dgn penemuan 2 ekor hantu yg selalu kita dengar namanya..tetapi rasa lain mcm pulak..nk kata hantu tapi kaki jejak tanah..nk kata badan berselimut kain kapan..tetapi yg ni siap berkot lagi..adoiii..hantu apa nie..???
Adakah zombie.??? @ mayat idup..??..tapi hantu 2 ekor ni makan nasi mcm org lain jugak..xdala makan otak manusia ..
Sudah..agaknya Persatuan Hantu-Hantu Seluruh Semenanjung belum lagi register hantu 2 ekor ni kot..huhuhu..
Apapon..kesahihan samada mereka 2 ekor ini..benar2 hantu atau tidak belum dapat dipastikan..kemungkinan besar pihak JPN (Jabatan Pendaftaran Negara) perlu membuat siasatan menyeluruh..
Adalah diharapkan kesahihan dan identiti hantu 2 ekor ini dapat dikenalpasti secepat mungkin utk mengelakan berlakunya kegelisahan dan kebimbangan yg diharap tidak berlanjutan utk berlakunya huru-hara dikalangan rakyat Malaysia..
Ini kerana 2 ekor hantu yg didakwa itu terdiri dari "HANTU AYAQ DAN HANTU PADI"..
Kedua-dua sumber iaitu ayaq dan padi merupakan keperluan asas buat seluruh rakyat Malaysia..


"HANTU AYAQ"

Dibawah ini adalah kisah mengenai "Hantu Ayaq" tue..dikatakan sedang mengganas di Selangor..harap pihak berkuasa cepat-cepatla lakukan sesuatu agar negeri lain tidak menghadapi masalah yg sama..ancaman dari "Hantu Ayaq" sebegini..

Petikan dari Merdekariview...(nk baca full masuk sendiri la Merdekareview huhuhu)

Air Nadi Kehidupan


Mungkin ramai yang tidak mengetahui bahawa Ketua Pengurus Eksekutif SYABAS adalah Rozali Ismail yang juga merupakan bendahari UMNO Selangor, dengan gaji RM5.1 juta setahun hasil daripada perlantikan di SYABAS.  Syarikat itu juga pada tahun 2005 telah mengimport paip-paip bernilai RM375 juta daripada sebuah syarikat Indonesia yang dimiliki Rozali Ismail.  Hampir 72% daripada kontrak SYABAS yang bernilai hampir RM600 juta telah diberikan kepada syarikat tersebut secara rundingan terus dan bukannya secara tender terbuka.

"Yang ni Tan Sri..bukan "Hantu Ayaq" yg dimaksudkan ..huhuhuhu..

Kerajaan Negeri Selangor pula telah mencadangkan kepada Kerajaan Persekutuan satu model pengurusan air yang menyeluruh, sebagai penyelesaian untuk mengurangkan tarif air di Selangor.  Bagi tujuan tersebut Kerajaan Selangor telah mencadangkan penubuhan satu entiti baru dengan keuntungan operasi yang paling rendah iaitu sekitar 0-1% bagi pengurusan air di Selangor.  Usaha kerajaan Selangor untuk mengembalikan air kepada rakyat ini tidak disenangi oleh beberapa pihak yang sudah lama memperoleh faedah daripada keuntungan yang dicatat oleh Puncak Niaga, syarikat induk SYABAS.

Sifat yang ditunjukkan oleh syarikat swasta yang memperoleh konsesi air, khususnya SYABAS, ialah berorientasikan keuntungan dan bukannya kepentingan rakyat sebagaimana yang sepatutnya dilakukan oleh syarikat milik Kerajaan Persekutuan.

Di Malaysia pula, rakyat masih berdiam diri, masih menanti, masih memperhati, tatkala ancaman terhadap hak asasi ke atas bekalan air kian menjadi-jadi.  Barangkali rakyat Selangor mengharapkan Menteri Besar Selangor berusaha menyelesaikan masalah ini, namun penyelesaian sebenar adalah di tangan rakyat sendiri.  Kita mempunyai pilihan sama ada kita mahu syarikat-syarikat swasta terus merompak duit kita dan memberi khidmat yang tidak seberapa atau menuntut kembali hak asasi kita terhadap air.


Utk itu..jika tiada tindakan drastik utk menangkap "hantu Ayaq" adalah wajib bagi kita semua utk turun bersama mendesak agar "Hantu Ayaq" dicekup oleh bomoh yg terorrr !!

Kat bawah ni..antara bomoh2 yg handal..mai kita tgk apa yg dirumuskan oleh bomoh jalanan ini..

Bomoh TTkata;-

woit… RAMAI WARGA TAK TAHU …. APA YANG TERJADI…. kah kah kah..

kah kah kah... RAMAI TAK SEDAR... APA YANG BERLAKU... kah kah kah

woit… INI HASIL DARI DASAR PENSWATAAN AIR….. kah kah kah..

woit… DULU AIR, API, JALAN RAYA …. SEMUA RAKYAT PUNYA…. kah kah kah..

kah kah kah… CILAKA MADEY… BUAT HELAH..DIPANGGIL PENSWASTAAN.... kah kah kah..

kah kah kah....BAGI SEMUA INI PADA KRONI DAN ANAK BINI… kah kah kah

"HANTU PADI"


Dibawah ini sebuah kisah tragis yg juga turut berlaku di negeri Selangor..(huhuhu nasib baik xjadi kat Kedah)..
Kita suma sudah amat maklum..akan berlakunya kisah jelmaan pelbagai jenis hantu di Selangor..suatu kita dahulu..heboh menceritakan betapa kejamnya Hantu Pasir..utk itu kita tinggalkan kisah lama..kita tengok kisah baru pula..Hantu Padi..

psstt....nak habag skit..ada org kata hantu-hantu yg mengganas diselangor ni dh lama..hantu-hantu ni ada tuanya..dikatakan dari seberang (Indonesia)..aku dengar2 ja..xsilap aku hujung namanya ada bunyi Loyo..Boyo..Coyo..Moyo..Soyo..lebih kurang gitu la..huhuhu..

Ini berita penuh dari MalaysiaKini..huhuhu..aku tau hampa malas nk baca full..sekali aku copy full..huhuhu

SPRM didesak siasat firma padi mencurigakan



"Hoii..hoii !!!..hampa jangan pikir yg bukan-bukan..ini bukanlah Hantu Padi yg dimaksudkan..ini Menteri oiii..mana bole jadi "Hantu Padi"..huhuhu


Ahli parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar (bawah, kanan) menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat tindakan kerajaan membekalkan benih padi kepada syarikat yang didakwa tidak mempunyai loji benih.

Katanya, siasatan juga wajar dijalankan berhubung pemberian kontrak membekalkan baja organik di bawah skim subsidi padi kepada syarikat yang tidak berpengalaman dalam menghasilkan baja organik.

"Satu siasatan harus dibuat di peringkat dalaman dan juga oleh SPRM untuk melihat kenapa proses pemberian tender ini tidak dibuat secara telus iaitu diberi kepada syarikat yang sebahagiannya tidak mempunyai loji benih. Sebaliknya mereka ini menyewa loji benih di bawah Kementerian Pertanian.

"Kontrak membekal baja organik skim subsidi padi Malaysia 2010 juga diberi kepada syarikat yang tak ada pengalaman dalam membuat baja organik," kata beliau pada sidang media di lobi parlimen hari ini.

Menurutnya, mengikut syarat yang ditetapkan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, hanya syarikat yang mempunyai loji benih sahaja layak menerima bekalan benih.

"Kenapa diberikan kepada satu syarikat yang tidak punya loji benih? Syaratnya ia mesti diberikan kepada syarikat yang ada loji benih untuk proses benih padi," katanya.

Beliau berkata, kementerian seharusnya mengutamakan syarikat Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) untuk diberikan bekalan benih kerana ia memberikan pulangan yang lebih banyak kepada petani.

Menurut Mahfuz, Selasa lalu, beliau telah membangkitkan perkara itu sewaktu berbahas di peringkat jawatankuasa di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

"Dalam jawapannya dia (Noh) mengakui salah satu syarikat individu itu ada kaitan dengan petani di kawasan parlimennya di Tanjung Karang tetapi dia elak menjawap soalan saya sama ada dia mempunyai kepentingan dalam syarikat itu,” kata Mahfuz.

Menurut Mahfuz menteri itu gagal menjelaskan mengapa pertubuhan besar seperti MADA hanya diarahkan mengeluarkan 5,000 tan padi sedangkan ia berkemampuan mengeluarkan sekurang-kurangnya 15,000 tan.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009