Saturday, February 19, 2011

Gobind "cabar" Najib :.. Tak takut demam..

"Bukan takut daaa...tapi segan jaaa...kalo aku demam..sapa nk jada anak "laki" aku..sapa nk karaoke dgn Ziana Zing.."



usinkata; apa la depa nie..kesian la kat mat mongol ni..hari-hari kena cabar...hari ajak debat tapi tak mau  takut demam..kali ni ada pula org nak cabar lagi..huhuhuhu..takut apa pulak..takut bini ka..atau bini tak takut laki..huhuhu...macam ni kalo..demam xkebah-kebah la..huhuhu


Cabar PM Dedahkan Nama Siapa Hasut Keluarga Teoh Tarik Diri
Ditulis oleh Nor Azarina TVSelangor.com

SHAH ALAM 18 FEB: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dicabar untuk menamakan pihak yang menghasut keluarga mendiang Teoh Beng Hock supaya menarik diri daripada Suruhanjaya Diraja berhubung siasatan mencari punca kematiannya.

Menurut peguam keluarga Teoh, Gobind Singh Deo ketika dihubungi Tv Selangor memaklumkan, sekiranya Perdana Menteri berani, lebih baik beliau menyatakan sahaja nama pihak yang dimaksudkan.

Najib sebelum ini menyifatkan tindakan memulaukan prosiding Suruhanjaya Siasatan untuk menyiasat kematian Teoh sebagai modal kepada pembangkang
untuk dijadikan isu pada pilihan raya akan datang.
  
Hanya menyifatkan ia kerja pembangkang tanpa menamakan siapa yang terbabit Perdana Menteri berkata tindakan itu bertujuan melengah-lengahkan tugasan
suruhanjaya itu yang sekaligus menampakkan kerajaan seperti tidak melakukan apa-apa tindakan bagi mencari punca kematian mendiang Teoh.

“Saya cabar Perdana Menteri untuk menyatakan siapa pihak yang menghasut. Kenapa beliau tidak namakan sahaja pihak tersebut?,” katanya.

Gobind menyatakan tindakan keluarga Teoh berdasarkan fakta kerana dua prosiding kes tidak boleh berjalan secara serentak.

“Setakat yang saya tahu, keluarga Teoh Beng Hock membuat keputusan yang disokong fakta dan kita tidak boleh ada dua prosiding yang berjalan secara serentak.

“Mahkamah Tinggi Shah Alam sedang mengkaji samaada keputusan mahkamah inkues atau koronel adalah betul. Sekiranya mahkamah tinggi membuat keputusan mempunyai kesan terhadap fakta, kita harus melihat keputusan itu. Apa yang akan berlaku sekiranya keputusan yang dibuat tidak sama dengan keputusan suruhanjaya? Keputusan mana akan kita ikut?” soal beliau lagi.

Ujar Gobind lagi, memang keluarga Teoh memohon penubuhan suruhanjaya tetapi suruhanjaya yang ada perlu akur dan mengikut undang-undang.

“Ini bukan perkara remeh, ini perkara serius. Kalau nak buat, kena buat mengikut cara yang betul. Biar mahkamah tinggi membuat keputusan terlebih dahulu dan kita lihat apa yang diperkatakan oleh mahkamah tinggi dan jika selepas itu perlunya kepada keputusan suruhanjaya ikut atau menerima arahan maka ianya boleh diteruskan,” katanya.

Teoh Beng Hock, 30, Setiausaha politik anggota Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai 2009 di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, selepas memberi kenyataan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) Selangor yang terletak di tingkat 14 bangunan itu.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009