Sunday, February 27, 2011

"Keris" takan hilang walaupun Umno "hilang"

Inilah sebilah keris purba yg ditemui di sebuah kuil purba “Enkakuji Temple”di dasar lautan Pulau Okinawa Jepun

usinkata;...Sejarah sudah membuktikan bahawa Melayu xpernah hilang-hilang walaupun banyak bangsa sezaman denganya sudah pupus..sebab itulah Hang Tuah tinggalkan kata pusakanya.."Takan Melayu Hilang Di Dunia"..dan hati ini yakin Melayu akan hilang apabila dunia akan kiamat kerana tiada yg kekal selain dari Allah..
Untuk itu tanpa Umno..Melayu akan terus berdiri..akan terus berlari..


PAS ganti Umno..PR ganti BN
"Teras kepimpinan Melayu tidak perlu dicemasi kerana ia tidak akan hilang.Sistem demokrasi yang diamalkan hari ini meletakan kuasa Melayu utuh dan teras kepimpinan Melayu juga tidak akan terhakis.
Daripada 222 kerusi Parlimen hari ini sebanyak 129 kerusi milik orang Melayu beragama Islam,manakala 69 milik bukan Melayu dan 24 kerusi lagi milik Bumiputera bukan islam.Dari sudut mana pun,orang Melayu akan menguasai Parlimen,kerana Parlimen Malaysia hanya memerlukan simple majoriti mana-mana puak atau parti mendapat lebih satu kerusi merekalah yang akan menjadi pemerintah.
Jadi kebimbangan mengenai teras kepimpinan Melayu tidak berasas hatta 50 tahun lagi Melayu tetap menjadi teras kepimpinan negara ini selagi sistem demokrasi digunapakai. " - Mustapa Ali Setiausaha Agung PAS

MSOkata;...Dengan mengambil fakta dan keyakinan dilontarkan Mustapa tadi jelas yang bimbang,yang gerun dan kehilangan kekuasaan hari ini bukan Melayu..teapi UMNO,sedangkan kedudukan orang Melayu di negara ini bukan sahaja terbela di tangan Umno.
Pengakuan kononya Umno saja yang mempu menjaga Melayu dinegara adalah mitos yan dicipta untuk menakut dan menggerunkan mereka yang buta sejarah dan buta pengetahuan.

* sumber; Siasah 25 Feb-03 Mac 2011(m/s 26);. Komentar; " Siapa dilema,Melayu atau Umno? "-Arus Bawah : Mohd Sayuti Omar 

2 comments:

Unknown said...

salam..mohon link blog ana..http://addin77.blogspot.com.,blog anta dh di linkkan..t.kasih

Unknown said...

salam..mohon linkkan blog ana http;//addin77.blogspot.com,blog tuan dh dilinkkan. t.kasih

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009