Saturday, February 12, 2011

Disana Menanti Disini Menunggu

"disana dok nanti RM7 juta.."
keterangan gambar baca kat sini..; http://1malaysia-berjaya.blogspot.com/2010/02/rm7-juta-bina-jeti-baru-pendaratan-ikan.html


disini memang dok tunggu RM500 juta.."


"MAGIC YG KANTOI LAGI"


Belum dapat dipastikan apakan peruntukan RM20 juta utk menaik taraf Masjid Kampung Baru sudah disalurkan kepada pihak yang akan melakukan kerja-kerja mencipta ikon baru yg bernilai tinggi,canggih dan moden di Kampung tersebut..

Rasanya belum sempat peruntukan itu berjalan..kini ianya sudah menemu jalan buntu..dan dijangka Masjid Kampung Baru bakal mengalami nasib yg sama seperti Jeti Kampung Sungai Chenang...

Jika di Kampung Sungai Chenang warganya menunggu dan menanti "ayaq gula sirap" berharga RM7 juta...lain hal pula di Kampung Baru..warganya menolak gula-gula lolipop berharga RM20juta..


Hal ini berlaku apabila - Persatuan Pembangunan Kampung Baru (PPKB) menyatakan rasa kurang bersetuju Masjid Jamek Kampung Baru di Kuala Lumpur dijadikan titik permulaan dan ikon transformasi kawasan itu. 
Yang Dipertua PPKB Dr Mohd Yusof Ismail berkata pemilik dan pewaris Kampung Baru menganggap sebagai kurang tepat, Masjid Jamek itu dijadikan pemangkin pembangunan Kampung Baru.- baca lanjut ; klik sini

Dengan kenyataan PPKB maka dengan rasa rendah diri hati ini mengakui sudah tersalah duga pendirian warga Kampung Baru..sesungguhnya warga Kampung Baru ternyata lebih bijak dari Menteri-Menteri UBN..

Hati ini menjangkakan projek ini akan berjalan tanpa halangan dan akan siap mengikut jadual..tetapi kebijaksanaan waga Kampun Baru sebaris dgn Albert Einstein ..

Lakonan Menteri-Menteri UBN seumpama anak muda "black metal" tiba-tiba berubah menjadi baik--sopan santun- hormat org tua- rajin ke masjid akhirnya dapat dihidu..dimana semua perubahan itu hanyalah utk memikat hati org tua Kampung Baru utk memberi green light menikahkan anak dara kepada mereka...

Ternyata RM20juta satu angka kecik bagi warga Kampung Baru yg 100 kali ganda bijak dari menteri UBN..
Warga Kampung Baru lebih dahulu menilai dan menimbang harga Kampung Baru utk pembangunan..

Dr Mohd Yusof berkata mengikut pandangan profesional dalam bidang pembangunan bandar dan wilayah, untuk menjadi pemangkin usaha membangunkan sesuatu kawasan, suatu projek besar dan hebat patut diadakan.
Sebagai contoh kawasan Kuala Lumpur City Centre (KLCC) dijadikan nadi pembangunan bagi keseluruhan kawasan KLCC dengan pembinaan Menara Kembar Petronas dan bangunan tinggi seperti Maxis di kawasan itu, katanya dalam satu kenyataan. 


"Kampung Baru tidak boleh mula dibangunkan dengan peruntukan sekecil ini (RM20 juta)," katanya.


Beliau ingin tahu perkembangan kepada cadangan pembangunan Menara Kembar Puncak Baru bernilai RM500 juta yang dilancarkan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2009 

Kampung Sungai Chenang disana menanti...RM7 juta Kampung Baru disini menunggu..RM500juta..


Soalan cepu-emas ;


"Jika projek RM20juta tergendala...adakah peruntukan itu akan masuk juga ke dalam kantung 1MDB..???


terkata terkait;


2)http://apadianie.blogspot.com/2011/02/i-dont-want-banana-fruit-two-time.html
1)http://apadianie.blogspot.com/2011/01/magic-dari-kedah-yang-kantoi.html



No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009