Tuesday, June 22, 2010

Potong stim betula Penduduk Kampung Baru nie...

usinkata; Penduduk Kampung Baru ni "potong stim" Nong Chick la..mamat baru nk "cuba-cuba" nak jadi hero melayu..kalau berjaya sudah tentu nanti akan dapat kenaikan pangkat menjadi Adun atau Ahli Parlimen..jadi Senator ni kurang ummmp la..

Apa yg pasti hati ni kuat berkata penduduk Kampung Baru lebih yakin dengan plan Kerajaan Selangor..apatahlagi suatu ketika dulu.PKNS mmg ada plan "baik punya" utk semua penduduk Kampung Baru..

Dan kalau semua nak tahu..inilah contoh "Rakyat-Rakyat Sedar" yg wujud kini..Penduduk Kampung Baru wajar menjadi contoh buat semua warga Melayu yang inginkan keadilan dan kebebasan..

Nong Chik oiii..pi la join MLM lagi baguih...adalagi tak syarikat MLM nk jadikan dia sebagai penaung..??


Kg Baru: Penduduk ‘berminat’ lihat pelan alternatif MB Selangor
June 22, 2010

KUALA LUMPUR, 22 Jun — Meskipun kerajaan pusat meminta Menteri Besar Selangor agar tidak ‘mengganggu’ pelan pembangunan semula Kampung Baru, penduduk kawsan berkenaan menyambut baik langkah Tan Sri Khalid Ibrahim yang mahu menawarkan syor alternatif.
Bagaimanapun tegas mereka, keputusan sama ada akan menerima ataupun tidak ia bergantung kepada pengisian cadangan tersebut.

Majoriti penduduk mahu mendengar dahulu cadangan tersebut sebelum membuat sebarang keputusan kerana ia penting kepada mereka dan juga demi masa depan Kampung Baru.

Hasil tinjauan The Malaysian Insider mendapati 90 peratus penduduk bersedia untuk mendengar terlebih dahulu cadangan itu berbanding 10 peratus penduduk tidak kisah, kerana yang penting cadangan itu dapat menyelesaikan masalah pembangunan Kampung Baru.

Mereka yang ditemui berkata mana-mana cadangan yang dianggap boleh menyelesaikan masalah pembangunan Kampung Baru akan diterima, tidak kisah sama ada ia datang daripada kerajaan pusat atau kerajaan negeri Selangor.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009