Wednesday, May 26, 2010

Hero Rakyat Sedar; Sagong and the gang from Bukit Tampoi

Akhirnya...RM6.5 juta untuk Sagong Tasi, rakan


Selepas 15 tahun, tujuh orang daripada suku Temuan memperoleh pampasan RM6.5 juta daripada kerajaan persekutuan untuk tanah adat yang diambil bagi membina sebuah lebuh raya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang. 
Dalam kes bersejarah ini, Mahkamah Persekutuan hari ini mencatatkan satu penyelesaian antara mereka dan kerajaan persekutuan yang mengiktiraf hak Orang Asli terhadap tanah adatnya di Bukit Tampoi. baca sterusnya
petikan Malaysiakini..


usinkata; ...kalau lah Khir Toyo masih pegang Selangor..jangan mimpi la Sagong and the gang nk dpt tuntutan hak mereka utk mendapat pampasan setelah tanah adat mereka dirampas bak lanun@penyamun yg dikepalai oleh UBN dan gerombolannya..30 tahun lagi belum tentu suku kaum Temuan ini akan berjaya dengan tuntutan mereka itu.
UBN dan gerombolanya sudah tentu hangin satu badan dengan Khalid Ibrahim dan pakatanya..UBN dn gerombolanya gagal utk menipu Khalid Ibrahim dan pakatanya utk berterusan menipu dan membuat onar kepada suku kaum Temuan ini..
Tahniah buat Khalid Ibrahim dan pakatanya kerana berjaya menghalang UBN dan gerombolanya berterusan menipu-menyamun-melanun hak suku kaum Temuan..
Tahniah buat barisan peguam yg bekerja keras mempertahankan Sagong dan melawan pihak UBN dan gerombolanya.
Tahniah buat Sagong and the gang kerana berani menegakkan bebenaran dan mencari keadilan buat suku kaum Temuan.
Tahniah juga buat semua suku kaum Temuan jika sudah menyertai RS=Rakyat-Rakyat Sedar tentang penipuan yg dilakukan oleh UBN dan gerombolanya.
Untuk itu PRU13 nanti...janganlah lagi senang-sennag diperdaya oleh lanun@penyamun cap UBN@GST..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009