Tuesday, May 25, 2010

Santa dah "miskin"..terpaksa gadai tapak pula kat "Singa-israel"


AWAS...Santa ini sedang menyelongkar apa yg ada dibumi Malaysia..

Bini Rosmah Setuju gadai tapak Stesen Kereta Api Tanjong Pagar Ke Woodlands
SINGAPURA, 24 Mei. -"Bini Rosmah" bersetuju memindahkan stesen Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjong Pagar di sini ke Pusat Pemeriksaan Kereta Api Woodlands (WTCP) menjelang 1 Julai 2011.

Keputusan itu dicapai pada pertemuan
"Bini Rosmah" dan rakan sejawatannya dari Singa-Israel Lee Hsien Loong di Hotel Shangri-La Hotel di sini Isnin.

Pada sidang akhbar bersama di sini, kedua-dua pemimpin itu berkata tanah yang akan dikosongkan itu akan dimajukan oleh sebuah syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte Ltd yang akan ditubuhkan sebelum 31 Dis tahun ini.

Syarikat itu melibatkan Khazanah Nasional Berhad dari Kerajaan UBN yang akan memegang 60 peratus kepentingan, dan Temasek Holdings Limited, cabang pelaburan kerajaan Singa-Israel, yang akan memegang baki 40 peratus ekuiti dalam syarikat usaha sama itu.
usinkata;...kalut dah kalut..poket dh kering..guni dah kosong..hadiah pon xda kertas pembalut..suma hadiah balut pakai paper lama..gam pon tarak..pakai ayaq lioq saja la..janji hadiah..tapi mcm mana Sibu bole tau taktik dan helah gerombolan GST ni..sekali dh kena warning..
Nak habag sikit ...Santa dh miskin..terpaksa la bergadai bergolok..halalkan apa yg haram..janji bole kembungkan poket..besarkan lagi guni...ye la..nk buat hadiah pada hari-hari terakhir pemerintahan UBN yg bakal menjelang pada PRU13 nanti...gerombolan nie harap dengan hadiah-hadiah ini dptla gerombolan ini kaut apa lagi yang ada kat bumi Malaysia nie..janji kenyang perut sendiri dan juga kroni.
Kerajaan UBN ni mmg dh sah lupa diri...gerombolan ini sangka tanah Malaysia ini mak bapak depa yg punya....bila rasa sempit terus tukar pelantar dengan tanah...bila rasa sesak..tukar tapak dengan entah hapa tapak..siap kongsi2 lagi..padahal tapak tue tuan tanah yg punya..apasal nk kongsi2 dengan penyewa lak..
Silap mata dr gerombolan ini sudah diketahui helah dan cara yg sering diguna pakai...memperbodohkan rakyat tiap masa dan ketika...lagi-lagi nak tipu Melayu..yg bestnya ada pulak Melayu yg percaya..bodoh sungguh..
Apa yg paling sedih dan sadis...Parlimen Malaysia bagaikan 'warga emas" dirumah orang tua-tua..
Hari-hari tertentu sahaja diraikan dan dimegahkan...
1Malaysia lagi berkuasa dari Parlimen...Malangnya nasib Parlimen Malaysia..Malangnya aku bermenterikan gerombolan UBN ..
Senang cakap Kabinet sudah jadi "anak derhaka" kepada ibunya iaitu Parlimen...
Mana kuasa Parlimen...Majlis Raja-Raja..Bantulah Parlimen Malaysia...
UBN semakin galak dan lupa diri...Parlimen sudah "dikembiri" oleh UBN...
Wahai rakan-rakan yg sedar....ingatlah...tanah Malaysia sedang dipajak-gadaikan oleh pemimpin UBN..
Parlimen dibisukan..dikembirikan..didalam isu Pelantar dan Tapak...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009