Monday, May 17, 2010

TPM;Kalah di Sibu, alamatnya...."SELAMAT JALAN ROMEO"

"Bapak Santa" memang perit nak telan kekalahan di Sibu..tetapi sebelum beliau tidur senyuman seperti ini terlakar jua...ianya sudah tentu melancarkan projek "New TPM"..

Akhirnya setelah bertungkus lumus berkempen "Roket" dengan jayanya mendarat dengan selamat di bumi "Sibu"
Api perubahan dan harapan baru yg dibawa oleh "Roket" ini berjaya mengusir "Dacing" yg bertapak sekian lamanya di Sibu dengan janji-janji manis yg sebenarnya kelat lagi masin..
Dengan sokongan 18,845 pengundi di Sibu telah memaksa "Santa-Santa" UBN mengigit jari serta pulang lebih awal sehingga sanggup membatalkan sidang media yg dirancang dengan penuh keyakinan bahawa.
Seorang "Santa" dari semenanjung yg memakai tagline TPM adalah seorang santa yg paling pening kepalanya..
Sudahlah sidang media yg dirancangnya utk meraikan calon UBN tidak menjadi..beliau kini dhimpit dengan perlabagai soalan..antaranya..bagaimana hendak berjumpa dengan wartawan dan juga bagaimana hendak berjumpa dengan "Bapak Santa Melayu 1Malaysia"
Rasanya sedikit mudah utk berhadapan dengan wartawan utk menjawab soalan demi soalan yg sememangnya sudah ada skrip yg tersedia...
Namun begitu kesukaran utk berdepan dengan "Bapak Santa" tidak sesukar mana..apa yg menjadi igauan dan mimpi ngeri sepanjang perjalana pulang ke semenanjung..bagaimana hendak berdepan dengan "Tok Moh Santa"..
Beliau amat maklum bahawa "Tok Moh Santa" lebih dasat dan lebih ngeri dari "Bapak Santa"..
Kini jangka hayanya sedang berada didalam tangan "Tok Moh Santa"..dengan sekali jerkah sudah tentu "Bapak Santa" terkucil-kucil akan menasihati "Santa Johor" itu berundur dari jawatan TPM..
Mungkin kita akan lihat dan dengar "Santa Johor" itu sanggup memikul kekalahan UBN di Sibu..dan sebagai pertukaran pengorbanan yg tidak ikhlas... jawatan TPM diletakan serta merta yg sebenarnya atas arahan "Tok Moh Santa"...
Sebab itulah sebelum pengumuman UBN karam di Laut China Selatan sebelum sempat mendarat di Sibu.."Santa Johor" ini membuat kenyataan popular dari pemimpin UBN iaitu burukan Anwar serta PKR..
Kenyataan popular ini sebenarnya bukan lah dtg dari niat utk burukan Anwar dan PKR sahaja tetapi utk mengambil hati "Bapak Santa" serta memuja kasih "Tok Moh Santa" agar tidak disumpah menjadi "Batu Politik Longkang"..
So dengan keadaan yg semakin terdesak utk UBN kekalkan kuasa menjelang PRU13 ini diseluruh amat wajarlah pemimpin UMNO khasnya mencaci cerca Anwar dan PKR utk memastikan diri mereka sentiasa mendapat perhatian "Tok Moh Santa"...
Maka dengan berlabuhnya tirai PRK Parlimen Sibu ini..sudah sampai masanya "Bapak Santa" atas nasihat "Tok Moh Santa" akan melakukan rombakan "almari lauk" mereka..
Hanya "lauk-lauk" yg dapat meracuni Anwar dan PKR akan mendapat tempat tertinggi dan selamat.
Dan lauk yg sudah basi serta tidak dapat cerna dan hadam meracuni Anwar serta PKR seperti lauk-pauk dari Johor itu..ianya bakal diberikan kepada "Cik Nah"(tanah) ...itu pun kalau "Tok Moh Santa" ada sedikit ehsan..
Tapi jika ehsan itu bertukar royalti..sudah tentu 'lauk johor" itu disumbatkan kedalam tok sampah !!!

Buat "lauk johor" yg berpinggankan TPM.................."SELAMAT JALAN ROMEO"........

1 comment:

Hisyamuddin Che Ali said...

Ya..kesiannya mereka..dtg jauh2 tp dihalau sec hina oleh pnduduk sibu..xpa..jgn sedih..perkasa msh bersm dgn anda (umno)

mohon link, shbt

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009