Monday, May 31, 2010

"PEMANDU" yg sedang berusaha nak sedut duit rakyat buat gerombolan senang

3 hari yg lalu..Ketua Pegawai  Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi - PEMANDU "ala-ala mabuk" yg juga seorang Senator di Jabatan Perdana Menteri membuat kenyataan dimana Malaysia bakal menjadi "Greece Asia" jika pengurangan subsidi tidak dilakukan atau dihapuskan terus...
Alasanya kerana dengan terpaksa men"sedekah"kan subsidi kepada rakyat hutang negara akan meningkat 100% menjelang 2019..

Kenyataan ala-ala mabuk asap dr seorang senator Deris ini tidaklah mengejutkan hati ini..tetapi hati ini merasakan seperti mendengar cerita lawak dari sang badut..
Betapa tidak hati ini berkata begitu..disaat-saat Najib bertungkus lumus mencanagkan kehebatan MEBnya.sang senator ini bercakap mereben dan menyebabkan Kerajaan UBN kini semakin tidak popular..dan semakin kelihatan usang dan tidak bermaya..

Kalau hati ini mejadi PM dh lama senator ini akan dihantar Mongolia..ada kat Malaysia bukan bole bantu UBN..dirosakan pula kerjanya..

Jom kita tgk apa rebenya....senator Deris ini berkata tentang subsidi minyak yg merujuk bahawa rakyat Somalia terpaksa membayar lebih tinggi utk membeli petrol dari rakyat Malaysia..bagi hati ini..kenapa dia xrujuk Vaneuzela..kat sana lagi best..minyak kat sana rakyatnya perlu membayar RM0.30sen seliter..
Negara kita dan Vaneuzela kan sama-sama pengeluar minyak..baru la adil kalau nk dibuat perbandingan..

Dalam cerita yg sama mengenai subsidi bagaimana dilaporkan bahawa  PEMANDU mengemukakan cadangan utk menaikan harga petrol gas dan tol..
Aduii la..apahal dengan PEMANDU nie....rasanya..gerombolan yg digelar PEMANDU ini tidak dibekalkan maklumat tentang perjanjian berat sebelah antara pihak konsesi lebuhraya seperti didakwa pengarah-pengarahnya terdiri dari kaum kerabat UMNO..
Apatahlagi jika dinaikan petrol dan gas..sudah tentu kos bahan api utk TNB turut merengek nak naik..apatahlagi perjanjian berat sebelah antara IPP dengan TNB..dn seperti yg didakwa pengarah-pengarah IPP juga turut diduduki oleh kaum kerabat UMNO...

Jila nk diceritakan apa yg sedang menjahanamkan ekonomi Malaysia dan rakyatnya cukup banyak nk disenaraikan..cukuplah buat kesempatan ini..dinyatakan dua masalah yg sentiasa membelenggu rakyat ini iaitu IPP-TNBdan Konsensi Tol/Lebuhraya yg sudah berlarut berpuluh tahun..

Senang cakap la..dan semua sudah tahu..dh berbuih2 mulut dok bercerita sana sini..kegagal urus tadbir negara oleh pemimpin cap GST dn gerombolanya utk menghadapi tekanan ekonomi global sedang memandu Malaysia masuk ke dalam lubang jahanam..
Harap songkok saja tinggi tapi akal dan idea kemetot lebih rendah dari rumput kemucup..MEB konon..baru "katak" hulur lidah ...tergagap-gagap nk hulur kata..mmg betula kata TT...."takut bini tahap gaban".dengan "katak' pon takut..apatahlagi dengan "penguin negeri sembilan"..

Akhir kata..dulu heboh pasal penyamum cukai GST..kini datang pula penyangak PEMANDU ..kerja mereka ini menjadi agen-agen gerombolan utk menyedut duit poket rakyat utk senangkan gerombolon..dulu kini dan selamanya..

Untuk "Rakyat-Rakyat Sedar"..awasilah penyamun dan penyangak ini...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009