Thursday, June 17, 2010

Melayu dan Minoriti; Rayuan Kereta Lembu Tua Ditepi Jalan..

Jangan tinggal daku..ohhh Melayu !!!


Dr M ulangi kuasa politik Melayu hakis, risiko jadi minoriti
Dr Mahathir Mohamad buat kali kedua minggu ini mendakwa orang Melayu negara ini akan dipinggirkan dalam kuasa politik, sekali gus menjadi kuasa minoriti sebagaimana disaksikan di Singapura.
Bagaimanapun, laporan The Malaysian Insider awal hari ini, memetik majoriti penganalisis politik tempatan berpendapat ia tidak mungkin berlaku.
Sehubungan itu dalam tulisan blognya hari ini, Dr Mahathir (gambar) menegaskan masa sudah tiba untuk orang Melayu memikir dengan mendalam akan nasib masa depan mereka.
“Bersatu teguh, bercerai roboh. Pilihlah yang mana satu,” kata beliau lagi.

usinkata;...renungilah apa yg dimerepekan oleh Kepala Taik ini...Inilah contoh Melayu Mudah Lupa..Kepala Taik masih lagi bersangka Melayu itu UMNO dan UMNO itu Melayu...
Suatu ketika dulu majoriti Melayu bersama UMNO dek kerana seringkali ditipu oleh UMNO maka majoriti Melayu bergantung harap sesangat dengan UMNO..
Kini..majoriti Melayu sudah sedar..celik.."INFOWAR" adalah segala detiknya..segala penipuan selama ini yg sentiasa dimain-mainkan diteliga Melayu sudah jelas kedengaran dan dapat dilihat serta dirasai betapa hanyir dan busuk selama ini dilumurkan kepada bangsa Melayu itu..


Baru beberapa negeri yg jatuh ketangan Pakatan Rakyat..kebimbangan tradisi Zionis Israel terhadap bangsa Palestin mula meresapi setiap denyut jantung urat saraf pemimpin UMNO..fobia utk kehilangan kuasa selama lebih 50 tahun mula menghantui saban malam ..Bayangkan jika Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya dengan jayanya..apa yg bakal terjadi kepada UMNO..sudah tentu hamparan permaidani merah menanti utk dimuziumkan di muzium negara..bersebelahan dengan replika Kereta Lembu..


Apa yg didendangkan oleh Kepala Taik Tua ini tidak lebih umpama "Rayuan yg meloyakan dari Lembu Tua yg sudah lagi tidak berdaya utk menarik kereta beroda dua"..
Rayuan ini bukanlah ditujukan kepada Melayu..tetapi UMNO..selayaknya..
UMNO semakin lemah...hanya dendangan rayuan seperti ini diharap mampu memberi tongkat buat UMNO berjalan sehari dua lagi..
Dengan sudah gugur semua gigi dan hanya meninggalkan gusi Kepala Taik Tua masih lagi bernafsu utk menakut-nakutkan Melayu dengan ilusi Melayu bakal kehilangan kuasa politik dan seterusnya menjadi seperti Melayu di Singapura..
Ancaman-ancaman seperti itu yg diwarisi penjajah British masih lagi menjadi kitab rujukan Kepala Taik Tua ini..kasihan..mindanya masih tertutup disaaat keterbukan maklumat yg sedang melanda masyarakat Melayu kini..
Apabila Melayu memilih alternatif seperti PAS dan PKR utk menjadi pemandu baru politik Melayu dan meninggalkan Kereta Lembu Tua ditepi jalan..Kepala Taik sudah runsing dn bimbang..bimbang UMNO bakal dimuziumkan kerana sudah tidak lagi relevan buat masyarakat MelayuKini..

Suka sekali hendak mengeditkan tajuk dia atas..

DR M ULANGI KUASA POLITIK UMNO HAKIS,RISIKO JADI MINORITI

2 comments:

Anonymous said...

Satu ketika dulu saya pernah bersama dengan seorang orang kuat UMNO lulusan sebuah IPT di Timur Tengah yang saya panggil dia Ustaz. Kini beliau telah meninggal dunia. Beliau pernah memberitahu bahawa masa Tun Dr Mahathir jadi Menteri Pelajaran pernah dia berhasrat untuk meletakkan pentadbiran Maktab Mahmud sepenuhnya di bawah Kementerian Pelajaran. Bagaimanapun baginda Sultan Kedah tidak bersetuju dan baginda bertitah: "Kalau macam tu, beta nak buat apa pula?" Semenjak itu hubungan Tun dengan baginda Sultan Kedah tidak mesra lagi barangkali sampai sekarang. Wallahu 'aklam.

penangkaya said...

melayu mjd minoriti dlm penguasaan pemerintahan ada asasnya jika dilihat daripada situasi skrg. hanya org bodoh adan ada kepentingan politik shj yg akn cuba menafikan demi mencapai cita2 politiknya tanpa memikirkan kesannya. bagaikan Pak Kaduk ayamnya menang, kampung tergadai.... jika ada yg tak setuju kenyataan ini, kita boleh berdebat scr terbuka......

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009