Sunday, September 13, 2009

Pelingkupkan Negara Sendiri..

Pasport Antarabangsa Alternatif RM100 Diperkenal Oktober
BUKIT KAYU HITAM, 12 Sept (Bernama) -- Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) akan memperkenalkan Pasport Malaysia Antarabangsa (PMA) Alternatif mulai 1 Oktober depan dengan kos RM100 bagi 32 muka surat untuk tempoh sah laku dua tahun.Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein ketika mengumumkan demikian hari ini berkata, PMA Alternatif berkonsepkan kos lebih rendah dan mampu milik itu adalah untuk tujuan khusus (one-off) atau kadar penggunaan yang tidak kerap.

usinkata; Industri pelancongan negara bakal "lingkup"...Padang Besar,Bukit Kayu Hitam,Wang Kelian,Sungai Golok,Rantau Panjang..hanya tinggal nama sahaja..jadi pekan koboi layaknya..semua pelancong-pelancong didalam negeri sudah lari ke negara luar..buat apa lagi bercuti dalam negara..kat luar kat lagi murah utk shopping..pasport murah maa...RM100 ja..sapa-sapa pun boleh milik...

Oleh itu..marilah kita ramai-ramai pelingkupkan negara sendiri...jadikan Pulau Langkawi sekali lagi menjadi Padang Jarak Padang Terkukur kerana dek sumpah kerajaan BINI ROSMOH dan suku sakatnya..


Pendekar Kain Batik kata..
"Kewujudan konsep penerbangan tambang murah dan pakej pelancongan murah juga membolehkan ramai yang memilih untuk bercuti ke luar negara dan kos RM300 untuk memiliki PMA akan membebankan mereka kerana mereka memerlukannya untuk kegunaan sekali sahaja," katanya ketika ditemui pemberita sempena Lawatan Kerja dan Majlis Berbuka Puasa di ICQ Bukit Kayu Hitam, di sini.

Sepupu BINI ROSMOH nie ada share ka dalam "Air Asia"...sapa nk tolong korek..korek sat dakwaan ini..

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009