Sunday, September 27, 2009

"Pink Kaler" yg hilang...


"Kurang seri jika Azrai tidak memakai baju "pink kaler"
Nampaknya kebimbangan Azrai mengenai masalah yg dihadapi oleh skuad anak didiknya menjadi kenyataan..Ternayata ketumpulan barisan penyerangnya terbukti selepas beraksi menetang ATM dlm perlawanan sulung kumpulan E bagi pertandingan merebut Piala Malaysia dan Kedah sebagai juara bertahan.Kedah terpaksa menelan kekecewaan dengan hanya seri 1-1..

Azrai sudah membayangkan dimana beliau hanya mahukan kemenagan bukan kenduri atau pesta gol...1-0 sudah memadai katanya..

Bagi sesiapa peminat bolasepak Kedah sudah pasti melihat dan menyaksikan bagaimana para pemain Kedah bertungkus lumus mencari gol ke 2 yg tak kunjung tiba hinggalah ATM berjaya mendapatkan satu gol dan terus memadam keegoan pemain Kedah yg beraksi digelanggang sendiri..

Kedah dan barisan pemainya serta keseluruhan pasukan harus menelan segalanya dan menerima dengan lapang dada....saat gemilang Kedah sudah berlalu..Piala Malaysia ini bakal hilang dari genggaman dan juara bertahan xmampu bertahan lagi..

Biar pun pertandingan masih panjang dan akan melalui beberapa siri perlawanan sebelum layak ke pusiang suku akhir..Kedah sudah memberi isyarat dimana pasukan yg sukar mempertahankan Piala Malaysia pada kali ini..

Sebagai peminat serta penyokong pasukan Kedah dulu,kini dan selamanya akan tetap berdiri dibelakang Kedah biarpun kegagalan demi kegagalan yg dialami oleh pasukan kesayangan kami ini..biaralah musim ini dna tahun ini kita gagal..namun diharap tahun depan dan musin baru yg akan datang ini ..Kedah akan tampil dengan sebuah wajah baru dan tenaga baru utk merampas kembali apa yg terlerai ditangan..

Sebenarny kami amat maklum dan memahami Kedah menghadapai virus H1N1 di bahagian serangan dan kini masih lagi diperingkat pemulihan dan pemilihan..

Taktik serangan menetang ATM semalama sememangnya wajar namun ketumpulan penyerang masih ditahap lemah..

Tengah ok..pertahan ok..penjaga golnya sahaja kekadang alpa dan lalai..main banyak..

Biarlah apa jua masalah yg melanda Kedah namun diharap semangat melawan dan mencari kemenangan tetap berkobar dihati setiap pemain dan keseluruhan pasukan Kedah..

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009