Monday, April 12, 2010

Dakwat Kekal Dijari Pengundi.Bila Lagi?..Nak Ketinggalan Zaman Lagi Kaa??


usinkata;..Huh !! kat Sudan pon dah laksanakan penggunaan dakwat dijari utk mengundi..kita kat Malaysia nie bila lagi...dulu masa PRU12 dah dekat-dekat nak jadi ada "wayang" yg dok tayang..so dh kensel..
Agaknya bila lagi nak buat peraturan baru mcm nie..??
Geng-geng pembangkang pon mcm "sejuk" ja dengan peraturan macam nie..
Dah pon berlalu beberapa siri Pilihanaya Kecil..sekarang ni ada 2 lagi PRK..Dua-dua Parlimen..
Harap akan ada suara yg menggesa peraturan pengunaan dakwat dijari semasa mengundi...kalau PRK Hulu Selangor mungkin semakin hampir..apa kata laksanakan peraturan baru ini di PRK Parlimen Sibu..
Sebagai projek perintis amat molek kalau dlaksanalkan di PRK Parlimen Sibu..nanti kat sana baru kita bole tau berkesan atau tidak...









No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009