Tuesday, April 27, 2010

SIBU: Peluang Kedua Buat Najib atau Peluang Terakhir Buat Muhyidin..

Apa yg bermain difikiran..Muhyidin terselamat dari disembelih politiknya oleh Najib didalam UMNO/BN apabila calon MIC menang cukup-cukup makan di Hulu Selangor..
 Bayangkan apa yg bakal berlaku kepada Muhyidin jika UBN tewas di Hulu Selangor baru-baru ini ditangan Datuk Zaid Ibrahim..sudah tentu Muhyidin bakal disalai sehingga menjadi hitam oleh Najib..

Setakat ini...Muhyidin terselamat buat sementara waktu...

Namun begitu..Sibu mendatangkan igauan ngeri buat Muhyidin..sudah pasti (rasanya)..Muhyidin akan dikerahkan utk mengepalai jentera UBN di Sibu utk menentang PR terutamanya DAP..
Jika membaca sifir trend pengundian di Hulu Selangor..ia jelas menunjukan bahawa undi masyarakat Cina memihak kepada PR...ia juga menunjukan bahawa golongan yg tinggal di bandar lebih memihak kepada PR berbanding yg tinggal dipedalaman/Felda atau kampung2..
Umum mengetahui bahawa peratusan pengundi di Sibu diwakili hampir 60% masyarakat Cina...manakala Sibu bukanlah salah satu kawasan yg jauh dipedalaman..
Jika malapetaka yg dialami oleh UBN di Hulu Selangor berjangkit ke Malaysia Timur iaitu di Sibu Sarawak dengan undi masyarakat Cina tetap utuh utk PR walaupun sudah berlalu PRU 12 2 tahun yg lepas..
Maka adakah ini peluang kedua buat Najib utk singkirkan Muhyidin yg sudah 1, 2 macam sejak akhir2 ini..
Adakah Sibu bakal mencatat sejarah menjadi batu nesan politik Muhyidin jika UBN tewas disana ditangan DAP..?

Untuk Muhyidin..rasanya utk menyelamatkan hayat politik beliau..maka sudah pasti Muhyidin perlu berbuat sesuatu utk menarik kembali sokongan masyarakat Cina agar kembali ke pangkuan UBN..
Dan jika ingin memastikan undi masyarakat Cina tidak lagi berdamping dengan PR...Muhyidin perlukan Perkosa@Perkakas Lapuk UMNO itu..
Perkosa@Perkakas itu perlu dibisukan atau ditempangkan seteleh beberapa kali galak berkokok bernafsukan perkauman dan bersifat RASIST...

Walaubagaimana pun..Najib-Rosmah sudah pasti 1001 idea yg dipinjamkan dari APCO utk singkirkan Muhyidin dan seterusnya memastikan Mukhriz menggantikan tenpat Muhyidin..
Alasan bahawa UBN tewas pada pilihanraya kecil dan kekalahan itu perlu dipertanggungjawabkan kepada Muhyidin..hanyalah salah satu cara halus dan senyap utk singkirkan beliau..agar episod sepertimana berlaku kepada Anwar tidak berulang..jangan lupa Muhyidin salah seorang Team Wawasan semasa Anwar masih berada di dalam tong taik itu..

Kita nantikan sesudah PRK Parlimen Sibu..apa yg bakal berlaku..sudah kedengaran bahawa akan berlaku rombakan kabinet Najib-Rosmah..
Adakah Sibu akan memberi peluang kedua buat Najib singgkirkan Muhyidin...atau peluang terakhir buat Muhyidin mempertahankan jawatan TPM sehingga sebelum PRU13..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009