Saturday, April 17, 2010

Dari Mugilan terus jadi Mu-Gila..

sebelum nie dia ok jer..bila namanya digugurkan terus jadi tak ketahuan..mu gila ka Mugilan..gila nama..gila kuasa..gila harta..gila semua...semua gila...

“Lagipun mana kami ada duit sampai RM2 juta, dan tanah untuk diberikan,” katanya lagi.

“Kami tiada duit dalam jumlah itu,”

Inilah yg dikatakan oleh Pengarah Pilihan Raya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fuziah Salleh kepada The Malaysian Insider di Kuala Kubu Baru hari ini.

Mugilan mendakwa beliau telah ditawarkan tanah dan wang sebagai ganjaran menyokong calon Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim di Hulu Selangor.

Tawaran itu — wang tunai RM2 juta dan tanah 20 hektar (50 ekar) dibuat malam tadi beberapa jam selepas Barisan Nasional (BN) mengumumkan calonnya, P. Kamalanathan.

usinkata; Agaknya Mugilan nie dah dekat-dekat nak jadi "Mu-gila" dah kot...ialah mungkin kerana terlalu kecewa tidak terpilih utk dicalonkan oleh BN di Hulu Selangor..maka rasa geram dan kecewa itu dihempaskan kepada PKR..


"mu-gila kot..kalau betoi PKR banyak duit..dah lama projek 16 Sept jadi kenyataan..."


"mu-gila kot..kalau betoi la PKR ada duit berkotak-kotak...dah lama masalah kewangan beberapa Adun dan MP PKR yg lompat dan ter-bebas dapat disettelkan.."


PKR nie xjaga peti yg dikawal oleh Menteri Kewangan Malaysia..xjaga peti Petronas..xjaga peti KWSP..mana la nak mai duit...lain la kalau "Gerombolan" sana nun..segala peti pusaka mak nenek bangsa Malaysia diaorg dah jaga 50 tahun lebih...


So..bila dah tidak tercalon..xpayah la nk buat gila meroyan...nanti x pasal-pasal dipecat pula dari MIC..so hati-hati dengan mulut mu tue...jangan nak jadi jurucakap UMNO plak...kaum India menyampah tau..


Lagi satu..xpayah la mu-gila-gila nak berkempen kat sana..kaum India dah tau siapa mu nie..alat yg dipergunakan oleh UMNO..MIC pon dh tau..diaorg mungkin xmahu apa yg terjadi kepada MCA akan berlaku kepada MIC..MCA berpecah belah semuanya kerana berbaik-baik dengan UMNO..ada sangkut paut dengan UMNO..ada sharering projek dengan UMNO..last-last...sekali kantoi.terus pecah belah..UMNO lepas tangan..xmahu campur tangan..padahal UMNO dah lama campur kaki sama MCA..


AWAS !!! MIC..ini Mugilan....dia bole buat mu-gila..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009