Monday, March 1, 2010

Antara Melompat "Lebih Tinggi" dan Lompatan "Bebas"


Aku nk lompat yg "lebih tinggi"...Kau lompat "bebas" cukupla ok..sama-sama cari makan..

Malasnya nk sembang panjang pasal Fairus dan Tan yg bersama-sama membuat lompatan "Lebih Tinggi" dan lompatan "Bebas"

Semuanya sudah arif dan tahu apa pasal diaorg blah dari PKR dan ramai yg juga dh tahu pendirian pemimpin PKR mengenai isu ini dan yg paling best kenyataan Lim Guan Eng..."no komen dan biar rakyat yg menilai "..

Sekali MSO turut mendedahkan batang tubuh Fairus walaupun beliau juga sebenarnya malas nk ulas.http://msomelayu.blogspot.com/2010/03/pergi-sebelum-dihalau.html

Dah cukup dengan cerita dari mereka yg lebih arif dan tahu...

Bagi hati ini..cerita Fairus dan Tan hanya akan berlegar sekitar sebulan dua saja..lepas tue..hilang..kemudian datang balik keluarkan kenyataan mengecam PKR..kemudian hilang..alaaa..macam Ezam dan rakan-rakan..sekejap keluar kotak..sekejap masuk balik..huh!

Tak lupa juga kepada Mat Razi Adun Lunas dan juga Adun bebas kat Selangor..panas sat pastue hilang..dan terus hilang...terlampau bebas kot sampai x jejak bumi..

Nasib baik xmenjadi kat 2 mamat 1 minah diPerak..sebab diaorg nie pandai..Zambry pon takut kat depa..depa tambat tali kat tengkuk Zambry..so xda la bebas berterbangan diudara sampai xingat dunia..kalau depa nk terbang hingga hilang dari pandangan sure depa tarik sekali tengkuk Zambry..

Namun apa yg menarik perhatian hati ini..sudah tentu rentak tari YB Zul disebalik drama melompat dari Pulau Pinang..

YB Zul seperti sedikit selamat apabila tiada soalan yg diajukan kepadanya mengenai tujuan kepergianya ke Korea.."Parti hantar" atau "Pergi bertapa"..

Nak tahu juga kenyataan siapa yg betul..Syed Husin ka atau YB Zul...?

Alih-alih buat cita lawak nk join DAP..huh!..xlawak pun..

Kemudian ada pulak cita yg keluar dai mulutnya bahawa dia tidak akan tinggalkan PKR..aduyaii..bijak benar tindakan YB Zul..dan lapan isu yg ditimbulkan olehnya menyebabkan Lembaga Displin terpaku..

Perghh..memang dasat la YB Zul..sure memerah otak kat Korea kan..!

Rasanya memang benar YB Zul tidak akan keluar PKR dalam masa terdekat ini..sekarang dia cuma buat warm-up ja..panaskan enjin...longgarkan sendi..samada utk melompat "lebih tinggi" atau membuat lompatan "bebas"..

Samada lompatan lebih tinggi itu akan menyebabkanya "terhantuk" atau lompatan bebas itu terkeluar dari "garisan"...sama-sama kita tunggu...mari kita tengok..siapa yg kena!!

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009