Monday, March 29, 2010

Saham Melayu "HILANG" dilarikan Momok..?

agaknya..momok yg larikan dah hilangkan saham ada rupa macam ini..huh !! rasanya momok tue pakai songkok kot..

Kalau benda nie xdidedahkan oleh Guan Eng di dalam Parlimen sudah tentu ramai yg masih lagi buntu dan hairan biawak mengapa sejak dari dilaksanakan DEB.. Melayu di Malaysia masih gagal mencapai ekuiti dalam pegangang saham sebanyak 30%..

Rupanya saham yg diperuntukan kepada bangsa Melayu itu "HILANG"..seperti mana hilangnya enjin jet..macam tue jugaklah hilangnya saham-saham yg bernilai 52 BILLION..beb.billion beb..bukan million..

Kalau enjin jet hilang angkara seorang sarjan dan pengurus syarikat..apakah persoalan yg diutarakan oleh Guan Eng ini bakal dijawab oleh pak menteri kerajaan UMNO/BN dengan alasan yg serupa cuma skripnya saja tidak sama..


"Siapa sebenarnya yang dapat. Di sini saya rasa (golongan) yang tidak dapat ialah rakyat Malaysia, termasuk masyarakat Melayu.


"Bermakna ada ketirisan, ada kebocoran sebanyak RM52 bilion saham yang sepatutnya masih di tangan Bumiputera tapi tidak ada di kalangan Bumiputera.


"Saya rasa ini satu skandal. Saya harap satu siasatan dapat diadakan, macam mana saham-saham ini boleh hilang kerana ini adalah satu pengkhianatan.


"Kerajaan mesti tangkap penyangak ini yang merampas saham-saham ini."


"Saya harap bila kita bincang mengenai ekonomi janganlah salahkan mana-mana pihak, salahkan mereka yang telah terima saham tetapi tidak tahu ke mana saham itu pergi," 


-kata Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang

Kemana saham menghilang...Urugay ??..Ulan Bator ??..Perancis ??..dalam Kapal Selam ??..

Aduh...sayang sekali..saham yg diberi utk dinikmati sesama bangsa..tetapi dikhianati..bolot sendiri..kembungkan dan boyotkan perut sendiri....

Bila ekonomi gawat..jual semua saham kepada bangsa asing..so..hilang lah...

So..salahkan bangsa asing yg membeli saham org Melayu...Hmmmm..itulah kerjanya..tersepit,,salahkan bangsa asing..terjerat..salahkan bangsa asing....takutkan Melayu...sempitkan pemikiran Melayu..momokan bangsa asing..

Dan..utk itu siapa "penyangak-penyagak" saham ini..gerombolan ini sudah lama dibawah tangga-tangga kementerian itu dan ini....kerja mereka ini sudah lama..bahkan ada yg sudah mati dan ditanam sekali dengan saham-saham itu...

Siapa berani kerat jari dengan mengatakan bahawa Penyangak-Penyangak itu semestinya "KRONI UMNO/BN".....Ada sesiapa yg berani..????

Benarlah kata A Samad Said... Sudah 6 pemimpin/perdana menteri berbangsa Melayu..tetapi mengapa sehingga kini masih terjerit-jerit "MELAYU TERANCAM"..

Nak tanya sikit..Melayu mana yg terancam...rasanya Melayu UMNO yg makin sesak dan semak..hari-hari dilalui dengan penuh ketakutan..inilah akibatnya selalu momokan bangsa asing..akhirnya..diri sendiri terMOMOK..sendirinya...



No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009