Friday, March 19, 2010

Pakatan Rahsia "2Z " didalam Parlimen..?


"OOoopss !!! ....ini "Z" juga tapi dia adalah Zorro.."Pejuang Keadilan"..bukan "Pengkhianat Keadilan"..jangan silap.."

Ini dah masuk kali kedua hati ini "paksa-rela" utk mengulas tentang "mahluk bebas" yg bercap Ahli Parlimen dan juga ADUN..

Yg pertama hati ini tertarik-paksa utk mengucapkan tahniah kepada Mat Radzhi yg teringin sangat dan berdua-duaan dengan UMNO..Dan kali ini hati ini tertarik-paksa utk memperkatakan sesuatu perihal Datuk Seri "Z"...setelah mecelah dalam masa kurang 5 minit utk melampiaskan nafsu dendam terhadap Permatang Pauh dan Bagan di dalam Parlimen..


Pakatan Rahsia ZulNordin,DatukZ dan Barisan Nyamuk

Adakah ini yg di "hint" kan oleh ZulNordin rakan "sekodi-bebas" DatukZ iaitu sesuatu yg boleh membuatkan kita terpaksa memakai pampers..

"Tapi saya percaya peringkat awal sidang kali ini akan berlaku satu perkara yang bakal meletupkan suasana politik negara. Apa dia? Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..apa yang bakal terjadi pasti akan menyebabkan anda semua memerlukan pampers..hehehe !!!"- ZulNordin

Adakah tindakan DatukZ didalam sidang Parlimen itu sudah dirancang terlebih dahulu oleh MP-MP bebas yg lain..adakah esok atau lusa atau sepanjang sidang Parlimen berlangsung akan ada lagi bahan-bahan yg boleh mendatangkan perasaan ingin mencari pampers oleh sesiapa sahaja yg mengikuti keseluruhan atau sedutan lintas langsung dari Parlimen...?

Dan apa yg dinyataka oleh ZulNordin didalam blognya bagaikan sudah membayangkan bahawa terdapat satu strategi utk menyerang Pakatan Rakyat yg sudah siap skripnya ..?

Ini dapat dilihat ketika DatukZ menyerang kehadiran luarbiasa MP Barisan Nyamuk yg hadir utk turut menjadi "nasi tambah" utk bergandingan dengan "blok bebas" menyerang PR..

Adakah ZulNordin ini mahu membuat bidalan "baling batu sembunyi tangan" dengan menjadikan DatukZ sebagai "batu"..?..

Adakah beliau bimbang sekiranya beliau lantang seperti DatukZ akan menyebabkan "wajah manis islamik" yg dipertontonkanya bakal berubah menjadi "wajah masam islamik"..


Nafsu Ghairah DatukZ

Keghairahan DatukZ mencarut menyebabkan beliau menyertai komponen "Melayu Mudah Lupa"..apabila tersasul menyenaraikan Timbalan Speaker Dewan Rakyat sebagai calon-calon yg merealisasikan impian beliau bersama Permatang Pauh utk menawan Putrajaya sekaligus bakal menjadikan impianya utk menjadi Menteri Penuh didalam Kabinet Pakatan Rakyat seandainya 16 Sept menjadi kenyataan..

Namun Allah Maha Kaya..niat busuk DatukZ terhalang apabila realiti 16 Sept bertukar menjadi mimpi ngeri kepada beliau sehingga rejectkan diri dari PKR..kerana tidak tahan utk menjadi Yb yang tak kaya-kaya ...(rasanya punca kegagalan 16 Sept adalah disebabkan ada makhluk-mahkluk seperti ini..sebab itulah Allah belum memperkenankan doa PR menawan Putrajaya)

Dan keghairahan itu bakal meruntuhkan moral beliau apabila cabaran demi cabaran dari MP PR bakal menanti beliau sedikit masa lagi utk merungkai apa yg beliau tersasul itu....yg pastinya..beliau akan "hilang" ketika sidang Palimen memberi peluang cabaran yg akan dilontarkan kepadanya kelak nanti..

Ingat dia berani sangat ke nak berdepan dengan MP PR...Badan saja besar..tapi "teloq kecut"...

Dari jauh tunjuk "Hero" konon..mai dekat jangan kata batang hidung pun xnampak...bayang pun tukaq kaler..dari hitam jadi clear..transparent...

Nak buat macam mana...bila dah jadi blok bebas mesra 1Malaysia memang macam tue..xpercaya tanya Berahim..


Yang Lain Bila Lagi

So..giliran DatukZ dah lepas..bila pula ZulNordin nak test power..Mohsin xmau join ka..ajak la sekali Nibong Tebal tue..mana tau lepas nie dapat "Datuk" pulak..

Boleh la nak bayar hutang along ka....buka firma guaman sendiri ka.. atau pebaik kandang lembu dan kambing...untuk masa depan..selepas tak lagi bergelar YB...


No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009