Wednesday, March 17, 2010

Masuk Bakul Angkat Sendiri


Adakah ini "Bakul" yg disediakan oleh APCO buat Najib..muat ka..Rosmah sure xmuat..
Biarlah Najib masuk...bukan dia angkat sendiri..nanti Rosmah akan tolong..

Semasa mendengar titah ucapan Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong sewaktu merasmikan sidang parlimen dua hari lalu dimana turut memuatkan pujian kepada Najib kerana telah berusaha utk menemui rakyat bawahan..

Hati ini terus tersentak dan hati yg jahat ini berterusan mengatakan bahawa ucapan itu bukan menggambarkan apa yg ingin diperkatakan oleh Sultan Mizan sendiri..

Hati ini serta tangan ini "gatai-gatai" utk melakarkan sesuatu iaitu teks ucapan itu ditulis oleh bukan dari pihak Agong...

Dan hari ini..setelah didedahkan oleh Anwar selaku Ketua Pembangkang bahawa sememangnya konsep raja berperlembagaan yang diamalkan di Malaysia bermakna kerajaan yang memerintah menyediakan titah ucapan yang kemudiannya disemak dan diperkenan oleh seorang Yang Dipertuan Agong.

Dah sah teks ucapan ini bukan ditulis oleh Najib atau isterinya....tetapi APCO..

Maka sudah menjadi kebiasaan..pujian dr Agong itu disambut penuh riang ria oleh Utusan Malaysia..dan dicanangnya seluruh Malaysia..

Renunglah pesanan Ketua Pembangkang ini..

" Najib selaku ketua kerajaan bertanggungjawab menyediakan draf ucapan titah ucapan tersebut.

Tindakan Najib itu tegasnya sekaligus boleh merosakkan imej dan tradisi raja berpelembagaan yang selama ini dilaksanakan di Parlimen.

Beliau juga menasihatkan kerajaan supaya tidak mengulangi perbuatan serupa di Dewan Rakyat yang mulia itu.

“Ini yang nak saya perbetulkan supaya pujian-pujian pada diri sendiri seperti ini tidak lagi berulang,”

So..APCO yg tidak tahu apa-apa langsung pasal adat istiadat Melayu..diminta belajar dahulu..dan buka buku Melayu..

Buat Najib.."Jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga"..Hati-hati dengan APCO yg amat jahil adat istiadat Melayu ini..

Huh !!..inilah apa yg dikatakan oleh org tua-tua dulu...

!!! MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI !!!

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009