Monday, March 8, 2010

"Tipah Tertipu" Pecah Rekod Dunia

Sheila Majid Pakai Gaun Termahal di Dunia

PENYANYI Sheila Majid (45) akan mencatatkan namanya di buku rekor dunia Guinness Book of Records. Rekor itu akan dibuat bersamaan dengan pertunjukkan konser amal Sheila Majid bertajuk 'a Charity Gala Tribute to Women' yang rencananya akan digelar di Kuala Lumpur Convention Centre, Malaysia, 10 April 2010 nanti.

Konser yang ditujukan bagi kaum perempuan di Indonesia dan Malaysia tersebut sekaligus merupakan perayaan 25 tahun perjalanan Sheila Majid didunia tarik suara. Hasil penjualan tiket bakal digunakan untuk membantu pembiayaan operasi jantung bagi masyarakat yang kurang mampu di dua negara tadi.

Pencatatan rekor itu dilakukan Sheila Majid bersamaan dengan konsernya tersebut. Rencananya, perempuan Malaysia kelahiran 3 Januari 1965 ini akan mengenakan pakaian panggung termahal di dunia berupa tiga kebaya indah koleksi rumah mode Cosry yang salah satunya bertahta ratusan berlian bernilai sangat mahal.

Pakaian panggung yang dikenakan Sheila Majid itu nantinya akan dicatatkan di Guiness Book of Record sebagai busana panggung paling mahal di dunia. Sheila mengaku bangga bisa menjadi bagian dari sejarah hidupnya sekaligus mencatatkan namanya di buku rekor dunia.

"Wow..So many diamond. Saya excited dan senang bisa menggunakannya," kata Sheila saat ditemui di Tea Addict, Kemang, Jakarta Selatan, Sabtu (6/3). Namun berapa harga baju panggungnya itu Sheila mengaku tidak tahu. "Saya takut di kidnapp (culik) dan bajunya diambil," ujar Sheila sambil tertawa.

Petang kemarin Sheila yang memakai kebaya warna kuning gading itu menjelaskan, baju panggung yang penuh dengan diamond itu sekarang sudah jadi, dan tinggal menunggu pemasangannya saja. Sheila menjelaskan, pakaian itu dipakai bukan untuk mewah-mewahan, tetapi kebetulan ada sponsor.

"Di usia 45 tahun saya masih nyaman dengan kehidupan dalam musik. Saya ingin menjadi legenda di dunia musik," ujar pelantun lagu 'Kerinduan', 'Kumohon' dan 'Cinta Jangan Kau Pergi' ini. Lagu yang disebut terakhir itu hanya dirilis di Indonesia saja dan tidak diedarkan hingga Malaysia.

Menurut Creative Director of Cosry Putra Aziz, diamond satu karat yang ada di satu baju panggung Sheila saja ada sekitar 500 pieces. Belum yang lainnya. "Diamond itu hanya untuk aksesoris saja. Jadi memang luar biasa karena dipakai spesial untuk memperingati perjalanan karirnya Sheila," kata Putra.

Demi keamanan, baju-baju panggung Sheila itu nantinya akan dikawal sekitar 10 orang polisi Malaysia. Diamond tersebut disponsori oleh Mouawad Diamond, produsen berlian kondang di dunia yang selama ini hanya dipasang di bra milik Victoria Secret's. "Harga bajunya tidak bisa dikasih tahu untuk keselamatan Sheila Majid," jelas Putra.

Pemilik nama lengkap Shaheila Abdul Majid ini melejit setelah menyanyikan lagu 'Antara Anyer dan Jakarta' ciptaan Oddie Agam pada pertengahan tahun 1980-an. Sheila sempat berduet dengan penyanyi pop Indonesia Harvey Malaiholo saat menyanyikan lagu 'Begitulah Cinta'. (Irwan Kintoko)

sumber;

Harga baju kebaya "Tipah Tertipu" dianggarkan....

1 comment:

Cikgu Din said...

takut sama perampok,kerana jutaan ringgit tak takut sama azab ALLAH s.w.t kerana dedah aurat!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009