Thursday, March 25, 2010

"Fantasia" Kulim Bandar Bharu


"Lu orang jangan bagitau org lain tau..gua sebanarnya ditawarkan ganjaran menjadi juara AF tau jika dapat gandingkan Jib dengan Aluya.."..jadi AP xpopular jadi juara AF lagi popular..semua org kenal..syoknya !!!..hari-hari masuk TV..Astro lagi.." - ZKBB

Merujuk pendedahan yg dibuat oleh ZKBB bahawa beliau mendapat tawaran ganjaran yg boleh menggoncang iman utk mengaitkan NAJIB ke dalam kes PEMBUNUHAN ALTANTUNYA...awal-awal lagi hati ini tiada nafsu utk mengulasnya..hati ini lebih tertarik utk mengulas sebahagian lagi ucapanya yg sememangnya tidak akan mendapat tempat di media harian seperti Umnutsan Meloya..

Kerana apa hati ini hilang stim akan ucapan beliau yg mendapat tempat muka hadapan Umnutsan Meloya itu..sejak BN kehilangan majoriti 2/3 didalam Parlimen..hati ini acap kali terdedah dengan sandiwara ahli Parlimen yg membuat kenyataan semasa sidang Parlimen berlangsung....

Apatah lagi kekebalan yg dimilik oleh semua Ahli Parlimen ketika berucap dan membahaskan sesuatu isu didalam sidang Dewan yg mulia itu..

Untuk itu..awal-awal lagi hati ini berkata ZKBB hanya mencipta ilusi fantasi yg pada mulanya utk menepuk bantal tidur Najib tetapi berakhir dengan sebuah "DramaKing" yg baru setelah Musa Hassan berkata polis akan menyiasat dakwaan terbaru ZKBB itu...

Tetapi hati ini makin kuat mengatakan bahawa kenyataan Musa Hassan itu tidak lain tidak bukan hanya sebagai "pelepas batuk ditangga"..buat wartawan yg bertanyakan soalan kepada beliau..

Yang pastinya..tiada apa pun yg akan dilakukan..sembang saja...

Terkadang terfikir juga..mungkin Musa Hassan boleh nak pakai isu ini utk nak test powernya menggertak Najib agar menyambung kembali kontrak beliau sebagai KPN yg dijangka akan berakhir Sept ini..?

Siapa sangka jika benar-benar polis akan menyiasat ZKBB dan dari hasil siasatan itu bakal menemui sesuatu bentuk bukti baru yg dapat merungkai "MENGAPA ALTANTUNYA PERLU DIBUNUH DENGAN BOM C4?"...dan bukanya menemui ganjaran yg dapat menggoncangkan iman..atau menemui sesuatu sehingga memaksa sesiapa yg mengikuti laporan hasil siasatan polis bersama KBB akan terpaksa menyediakan lebih banyak "PAMPERS"..?

Jika Musa Hassan akan berbuat sedemikian sudah semestinya ianya "pelindungan mutlak" utk Musa Hassan kembali menyarung jersi KPN setahun lagi..

Tentang fantasi ciptaan ZKBB ini..sedikit sebanyak taraf ZKBB ini yg dahulunya dikenali sebagai "pembela islam"..kini runtuh sama sekali..terus pupus..

Kini ZKBB tak ubah seperti atau sama dengan Saifool Baukari...yg gemar mencipta fantasi ilusi..

Bolehlah..duduk semeja atau tidur sekatil sambil memikirkan atau membayangkan fantasi-fantasi yg dapat memuaskan hawa nafsu masing-masing...

ZKBB..malunya aku nak sebut nama penuh hang..!!!..so ang layan la lagu nie..dan fahami lirik lagu kat bawah nie....

Black & Meet Uncle Hussain - Drama King "ZKBB"

Kali pertama aku mengenalimu
Mahu bersama
Mahu bersama
Raut wajahmu bersih
Meyakinkan hati ini
Aku terpaut

Semua dusta palsu
Aku tertipu
Keperibadianmu
Berubah menurut nafsu
Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu

Lakon layarmu hebat
Terpukau ku melihat
Isi hati murahan
Sampai bila
Kau mahu tersesat
Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat
Mahkotamu Raja Drama

Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
Mengejar hijau ungu
Mata kelabu
Ini bukan kau yang pernah ku kenal dulu
Panggilanmu gelaranmu
Baruku tahu

Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu
Kau bertakhta
Bagai maharaja di atas lembah
Lakon layarmu yang terhebat
Memukau mata melihat
Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat
Sampai bila Raja Drama
Sampai bila Raja Drama

Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat
Sampai bila Raja Drama
Sampai bila Raja Drama
Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009