Monday, January 18, 2010

1Parlimen 1Pengedar "Dadah"..?


"Jangan pula nanti Polis tangkap Pengedar Gula atas kesalahan mengedar dadah sudahla.."

Yang kita tahu harga gula naik sebab kerajaan tidak dapat lagi menambah subsidi gula..

Bila ramai yg bising..Dang Najib kata kerajaan lebih prihatin kesihatan rakyat dari prihatin poket rakyat yg semakin kering.

Tapi kini ramai sudah yg "bau" hangit teloq busuk pasal harga gula naik..

Naik sebab nk cover investment yg dilakukan oleh FELDA GLOBAL VENTURES..

Felda dh beli 100% aset Robert Kouk dlm bisnes gula..so sure dh belanja berkoyan-koyan RM..

Hati busuk ini kata bila Felda dh dpt balik modal investment sure harga gula diturunkan balik..pastu baru la dalam Utusan Rasist,Berita Hairan dan TV3suku akan cerita Felda yg membela rakyat utk menjadikan bisnes gula ini kembali ke tangan org Melayu..(kan segala mak nenek kat dlm Felda tue semua melayu..)

Maka berkembangla lubang idung Dang Najib..dan berkembangla pinggul Hang Rosmoh..kan Felda itu sinonim dengan nama Tun Abdul Razak..

Manakala Felda itu pula bukankah anak emas Kerajaan..oleh itu amat wajarlah mereka berdua "berkembang"..

Kalau harga gula diturunkan selepas Felda balik modal..Felda tetap akan untung..sebab rakyat Malaysia ini suka makan gula..apatahlagi kat Kelantan..Ala..bisnes gula ni mmg keuntunganya dijamin..

Keluar pula cerita 1 Parlimen 1 Pengedar Gula..huhu MSK kata sah projek nie dh ditempah siap oleh semua Ketua Bahagian Umno..betoi ka..mmg ada asasnya..

Takan MCA,Gerakan,MIC nk tengok saja..duit gula nie..sure tumpang sekaki..ala..nk tunjukan "Pengedar Gula 1Malaysia"..

Kalau projek ini jalan sebulan dua lagi..sure UMNO,MCA.MIC dah ada dana utk pilihanraya umum 13 nanti..senangla sikit nk berangan genggam Malaysia 5 tahun lagi..

Sedar tak sedar inilah projek talian hayat untuk UMNO/BN utk terus berkuasa..dan rakyat terus diperkuda..

Jangan ada bunyi "1 PARLIMEN 1PENGEDAR DADAH" sudahla...

KataHikamat;-

"Kuok Brothers pernah memberi jaminan tidak akan naikkan harga gula dan mereka menepati jaminan itu bertahun-tahun lamanya tetapi FELDA sebuah agensi Persekutuan selang beberapa hari saja sudah naikkan harga barang keperluan itu" - Ahli Parlimen Sepanggar Datuk Eric Majimbun.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009