Wednesday, January 6, 2010

"Ayat-Ayat Cinta" dari kitab "The Shit No 2"..


" Siapa itu Barry Wain?...Lawyer ? Majisteret ?..Apa penulis buku !!wartawan !!ciss itu dia itu hanya pacai bin picisan saja...!!..berani dia nk londeh kain aku..huh!!

Petikan dari petikan "ayat-ayat cinta"Barry Wain buat Mahathir yg tertulis didalam bukunya "THE SHIT No 2 a.k.a MALAYSIAN MAVERICK" dan ianya diterjemahkan serta dipetik oleh MerdekaReview..

Sememangnya, apa yang menarik adalah skandal yang berlaku ketika zaman pemerintahan Mahathir (gambar kanan). Di bawah pena Barry Wain, Mahathir jelas "cakap tak serupa bikin". Beliau melaungkan slogan "bersih, cekap dan amanah", tetapi pentadbirannya bercanggah dengan apa yang dilaungkannya.

Pada tahun 1980-an, semasa kejatuhan harga timah di dunia, Mahathir memberi lampu hijau kepada syarikat "dua ringgit" Maminco Sdn Bhd untuk masuk ke pasaran, supaya melambungkan harga timah. Ia berakhir dengan kegagalan. Ketika ditemuramah oleh Barry Wain pada 31 Mac 2008, Mahathir mengakui bahawa "saya tidak masak dengannya ketika itu, saya tidak faham."

Malah, skandal Bank Bumiputera lebih membeliakkan mata. Untuk bail out syarikat yang menjadi lambang perusahaan bumiputera ini, kerajaan telah menyuntik wang secara langsung dan tidak langsung, sebagai cubaan untuk membantunya melalui Petronas, tetapi akhirnya gagal.

Menurut Malaysian Maverick, Bank Bumiputera ini telah menjadi mesin ATM peribadi. Pada tahun 1983, UMNO telah meminjam RM200 juta daripada Bank Bumiputera, untuk membina ibu pejabatnya di PWTC. Namun, UMNO tidak mampu untuk menjelaskan hutang ini. Sehingga Julai 1988, UMNO telah berhutang dengan Bank Bumiputera sebanyak RM300 juta, termasuk faedahnya. Malah pada tahun 1989, Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa Bank Bumiputera berhak untuk mengambil alih PWTC yang dicagarkan.

Bekas menteri kewangan, Daim Zainuddin ketika ditemuramah Barry Wain berkata, UMNO akhirnya mencapai muafakat dengan Bank Bumiputera untuk membayar pampasan RM126 juta.

Bab keenam yang bertajuk, "Skandal, Skandal apa?", menyatakan bahawa tiga juta ringgit hanyalah sebahagian kecil daripada keseluruhannya. Menurut Malaysian Maverick, skandal seterusnya membawa jumlah kepada puluhan bilion ringgit, dan mendakwa bahawa negara mungkin rebah kalau bukan disokong cukai dari Petronas.

usinkata; Ini baru secalit taik dari Kepala Taik..bau dia ngan "mengaum" semalaysia..
Kalau lah buku "he Shit No2" nie "lepas" dari "gari"..sure bau dia menggegarkan semalaysia..
Tapi tak mengapa..ini wartawan picisan saja..buat apa nak heran..tul x Tun M...

Rasanya mungknkah Tun M akan kata macam nie didalam hati..
"kusangka panas hingga ke malam..rupanya hujan dihujung senja.."

Org tua-tua dah pesan kat kita...
Buat baik berpada-pada...buat jahat jangan sekali...

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009