Friday, January 1, 2010

2010; Umno/BN vs Pakatan Rakyat & Petronas


Hari pertama 2010 rakyat sudah kena "cekik"

"Harga runcit gula dinaikkan sebanyak 20 sen sekilogram kepada RM1.65 di Semenanjung dan RM1.75 di Sabah dan Sarawak bermula 01.01.2010"

Janganlah rakyat marahkan Ketua Setiausaha KPDNKK Datuk Mohd Zain Mohd Dom yg telah mengumumkan harga gula da roti akan dinaikan pada hari pertama tahun 2010..

Datuk Mohd Zain sudah berusaha mencadangkan agar subsidi gula ditambah oleh kerajaan utk mengekalkan harganya..

18 Jan – KERAJAAN TAMBAH SUBSIDI ELAK HARGA GULA NAIK – berita hairan

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Mohd Zain Mohd Dom, berkata langkah menambah subsidi itu antara cadangan utama yang diteliti secara serius kementeriannya sebelum dibentangkan kepada Kabinet.

Ismail Sabri sbg Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan wajarkah beliau ini dikambinghitamkan..?

Sebenarnya Kepala Kabinet Taik serta taik-taik yg menganggotai Kabinet Taik inilah wajar "diciritkan" oleh rakyat...
Adakah semua anggota Kabinet Taik ini turut dijamu "Nasi Kangkang Tok Moh Rosmoh" sebelum bermetting pasal harga gula..?

Utk itu..makluman kepada semua..kegagalan kerajaan menambahkan subsidi gula dan roti menunjukan kerajaan pimpinan Najib ini sedang bergelut dengan masalah kekurangan duit negara...setelah Bajet yg diluluskan menggunapakai berjuta dan berbillion RM ke arah lain..
Najib lupa ka atau sengaja lupa nak tambah Bajet dlm subsidi gula...

Dahulu sebelum krisis 1998..Malaysia pimpinan Dr M dan regunya Anwar..menjalani zaman keemasan..duit negara banyak.namun setelah krisis 1998 dan jatuhnya Anwar..duit negara semakin sedikit..ianya digunapakai utk menyelamatkan pelbagai syarikat besar-besar..buat projek mega berbilion hinggit..
Apabila sampai dizaman Pak Lah..duit negara semakin parah levelnya..itupun Pak Lah nak kaut..entah mcm-mcm dilaksanakannya..guna sana guna sini..
Akhirnya..sampai ketangan Najib...poket negara tinggai 2 3 kupang..diperah santan Petronas..diperah pula dengan cukai-cukai yg dulu xpernah didengar oleh rakyat..
Dan diawal 2010..rakyat ditarik utk turut serta mengkayakan tokey-tokey gula...biar rakyat miskin tercekik..

Selepas 1998 sehingga 2009..kerajaan yg sedia ada tiada usaha drastik memajukan ekonomi..
Inilah bahana "memfitnah" Anwar Ibrahim..
Apabila Anwar bangun menentang..Kerajaan yg sedia ada berterusan utk melawan Anwar dan terlupa utk memajukan ekonomi..kerana mereka tahu..jika tidak melawan Anwar..kuasa yg sedia ada bakal hilang...ekonomi letak tepi dulu..Petronas ada...

Namun mereka lupa...langit tak sentiasa cerah..kini Anwar semakin kuat dan ekonomi semakin parah..petronas pon semakin "sesak"..atas "kesesakkan" itu dijangka Petronas akan berpaling tadah..langkah awal sudah nampak...Petronas tak mahu menaja 1Malaysia F1 Team..

Kini..kerajaan yg sedia ada bakal menghadapi ujian paling besar..penentangan terbesar 2010..
Dalam politik musuh utamanya Pakatan Rakyat
Dalam ekonomi musuh baru ialah Petronas..

Mampukan UMNO/BN bertahan..?
Kini 2010..bakal menjadi medan peperangan;-
UMNO/BN vs PAKATAN RAKYAT & PETRONAS











Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009