Tuesday, January 5, 2010

Cilok Enjin; Cekup Sarjan "hamsoR" a/l "bijaN" cepat !!!


Yang mana satu hamsoR..yang mana satu bijaN..lu orang pilih sendiri mana lu org suka...ok

05 Januari, 2010 23:53 PM
Enjin Jet: Anggota Tentera Dan Pengarah Syarikat Didakwa Rabu

KUALA LUMPUR, 5 Jan (Bernama) -- Seorang anggota tentera udara berpangkat Sarjan dan seorang pengarah syarikat akan didakwa di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya, Rabu berhubung kes kehilangan dua enjin pesawat tempur F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail berkata pertuduhan ke atas anggota TUDM itu dibuat atas dakwaan bersubahat melakukan kesalahan curi dalam bangunan manakala pengarah syarikat tersebut akan didakwa atas kesalahan menolong menghapuskan harta curi.

"Hasil siasatan menunjukkan bahawa kedua-dua enjin F5 itu dibawa keluar dari Gudang Material Udara 1 (Matra 1) Kuala Lumpur hasil persuhabatan anggota tentera berpangkat Sarjan, dan keterangan juga menunjukkan seorang pengarah syarikat menolong melupuskan kedua-dua enjin pesawat itu yang diketahuinya merupakan harta curi," katanya dalam satu kenyataan di sini.

usinkata; Huh !!!..dasatnya cik sarjan kita..xkan org dalam sorang saja buat kerja nie..huh.!!!
Lain-lain pangkat xjumpa ka...?..
Agaknya sudah diperasap kemeyan oleh Tok Moh Rosmoh kot...sebab tue hilang xnampak..

Aku ada sembang dengan seorang bekas RSM(RajaSegalaManusia) didalam tentera..diakata..mmg banyak benda yg diselewengkan oleh pengkhianat-pengkhianat didalam ATM..dan utk kehilangan enjin pesawat milik TUDM ini..padanya.."perkara biasa"..bukan perkara pelik atau ajaib..

Untuk itu..selalunya..yg mencopet dan mencilok sesuatu yg berharga ratusan RM ini selalunya terdiri dari "Pegawai kebawah"..manakala yg merumpak dan melahap sesuatu yg berharga Ribuan dan Jutaan RM ini..selalunya hanya "Pegawai ke atas" sahaja yg berani menjadi Zorro atau Robin Hood..

Huh !! so..ini enjin halga Latut Jutaa oooo..ini kerja bukan kicik punya worang bikin..!!!

Lu mau "kencing" lagi ka kita punya kapla cik Gani Paktongko oiiiii !!!

Entah-entah...Sarjan hamsoR a/l bijaN paaa..punya kerja..huhuhu..

Bestnyer Malaysia niee...!!!..Peguam Negara setaraf Mr Bean saja...huh!!!..hari-hari buat lawak bodo dan nk memperbodohkan rakyat Malaysia...huh!!

Agak-agak siapa yg membocorkan hasil kerja mereka ini...Sarjan ka Pengarah Syarikat..?
Huh..!!! selalunya kalau 2 org nie..untung 50-50...so buat apa nk bocor sebab dpt sama rata..
Ini musti ada geng yg xpuas hati..rasa dulu janji 25-25-25-25 kot..tup-tup jadi 30-30-20-10..
Mamat yg dpt 10 tue la yg jd tukang bocor...huhuhu..

Huh !!! dari 2 menjadi 4...haaa..mana lagi 2..????

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009