Wednesday, October 21, 2009

Altantunya No 2...?



Apakah maksud tersirat dan tersurat yg terkeluar dari mulut Dr Pornthip ketika dihujung perjalanan Inkues Kematian Teo Beng Hock pada hari ini...

"Dr Pornthip requests Azmil to make statement to media, stresses she is here to offer opinion only.

"I never want to criticise the police & doctors."

Petikan diatas adalah laporan terkini dari MalaysianInsider...



Adakah apa yg lahir dari hati Dr Pornthip ada kena mengena dengan kenyataan Ahli Parlimen DAP-Ipoh Timur Lim Kit Siang yg mendakwa bahawa 1% rakyat Malaysia berasa selamat dengan persekitaran mereka...?


Adakah Dr Pornthip gusar dan bimbang jika nasib beliau akan berakhir seperti mana berakhirnya riwayat gadis Mongolia dinegara ini...?


Ini kerana ...hari ini rakyat 1Malaysia mengetahui bahawa didalam perjalanan Inkues Kematian "Pelik" Mendiang Teoh Beng Hock yg ditemui menemui ajal dibanguan Plaza Masalam....80% kemungkinan ianya mati dibunuh sebelum jatuh dari tingkat 14 diPlaza tersebut...dan ianya adalah pendapat dari Pakar Patalogi iaitu Dr Pronthip sendiri..


Oleh itu sudah semestinya beliau patut berasa gusar dan bimbang kerana kes ini adalah salah satu kes yg dapat mengheret pelbagai lapisan Datuk/Dato/Tan Sri ke muka pengadilan...


Sudah tentu beliau merasakan apa yg didedahkannya ini bakal mengundang perasaan "panas punggung" watak-watak penting didalam drama kematian "yg tidak dirancang ini"..


Oleh itu amat bertepatan sekali apa yg disuarakan oleh Dr Pronthip kepada Magistrate Azmil Munthapa Abas "to make statement to media, stresses she is here to offer opinion only...and I never want to criticise the police & doctors."

Dr Pornthip mmg sebelum ini langsung siapa diMalaysia tidak mengenalinya..namun dunia FORENSIK amat menyanjunginya kerana kehebatan dan ketelitian serta kredibilitinya didalam menyelesaikan sesuatu kes rumit..

Wajar sekali Polis & Doktor di Malaysia menghormati pandangan dan pendapat beliau..

Bagi saya tidak wajar sekali Dr Pornthip mengeluarkan kenyataan sebegitu kerana Malaysia sepatutnya memghormati beliau...namun atas dasar profesional..Dr Pornthip tetap jua menghormati polis dan doktor Malaysia walaupun dia tahu mereka ini Penjawat Awam Kerajaan Barisan Nasional yg goyang sekali pendirianya...


Agak malang bagi Malaysia kerana sudah tidak lagi mendapat kepercayaan baik rakyat sendiri dan juga warga asing( negara luar)...



Bagaimana mana pula pendapat anda..saya berpendapat sebegini...

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009