Monday, October 26, 2009

foto; Lekuk Telinga Bayi Mirip Kalimah "ALLAH"



Setelah heboh berita Qur’an di tubuh bayi sekarang muncul kehebohan lagi. Lekukan telinga seorang bayi di Gorontalo, Muhammad Fachri Abbas (satu bulan 14 hari), mempunyai bentuk yang sangat mirip dengan tulisan ‘Allah’ dalam bahasa Arab.
“Pada hari kelima setelah Aldo (sapaan Fachri Abbas) lahir, saya baru sadar kalau lekuk telinganya berbentuk Allah, ketika itu saya sedang menimangnya,” kata ibu Aldo Helni Ismail (24), di Gorontalo, Minggu (25/10).
Istri dari Alpian Abbas (25) itu melahirkan Fachri secara normal dengan bobot 2,8 kiloggram pada hari Jumat Subuh, 11 September 2009. Awalnya, mereka tak menyangka jika putra keduanya itu memiliki keistimewaan yang tak dimiliki anak lainnya. Apalagi anaknya juga sudah bisa mendongakkan kepalanya pada hari kelima sejak dilahirkan.
“Saya juga kaget, saat bangun tidur, Aldo tiba-tiba sudah bisa menegakkan kepalanya sambil menangis, lehernya ternyata sudah kuat, dia juga tidak pernah mau diselimuti,” tuturnya.
Ketika mengandung Fachri, Helni mengaku berkali-kali bermimpi melahirkan anak kembar perempuan. “Kalau nggak salah, ada empat kali saya bermimpi serupa, namun saya tidak menyangka kalau akan memiliki putra dengan keunikan seperti ini,” ujarnya.
“Para tetangga banyak yang datang ke rumah, hanya untuk melihat telinga Fachri,” kata Alpian Abbas, sang ayah, yang sehari-harinya berprofesi sebagai pengemudi becak motor (bentor) itu. Ia berharap anaknya kelak dapat menjadi anak yang berbakti dan saleh, serta berguna bagi bangsa dan negaranya. [inilah]

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009