Wednesday, October 21, 2009

Kain dah terselak..dah nampak spender sikit..?


Dr Pornthip buat pendedahan mengejutkan - Malaysiakini


"80% kemungkinan Teoh mati dibunuh...dan hanya 20% kemungkinan mendiang membunuh diri.."

"Teoh dicekik..sebelum jatuh dari tingkat 14 Plaza Masalam"

"Terdapat tanda bulat pada leher Teoh yang menunjukkan dia 'dicekik'...dan dicekik dengan tangan..."

"Manakala kecederaan pada lubang dubur Teoh,akibat tususkan satu objek"

"Retakan pada tengkorak Teoh bukan satu kecederaan akibat terjatuh...tetapi datang dari pukulan yg kuat.."

Dr Pornthip adalah pengarah dan pengasas bersama Institut Pusat Sains Forensik Kementerian Keadilan Thailanad dan dianggap pakar dalam siasatan kes-kes pembunuhan yang rumit.


usinkata; semakin rumit dan menarik inkues kematian Teoh ini..

Keterangan-keterangan yg melibatkan warganegara Malaysia yg diketahui kebanyakanya adalah Penjawat Awam sukar dipercayai dan diragui ketelusan semasa soal jawab didalam Inkues ini..

Saya percaya...90% rakyat Malaysia lebih mempercayai keterangan yg datang dari luar dan ianya diperkuatkan dengan kelayakan dan ketelusan yg dimiliki mereka..

Seperti contoh Dr Pornthip ini...

Apa yang pasti...dengan pendedahan "panas" ini..kita akan dapat lihat pemandangan yg perlu dilihat dan difikirkan..

"Kain dah terselak...dah nampak spender sikit.."
sumber terbaru dari TukarTiub 3;17pm ;-
Dr. Khunying Pornthip Rojanasunand M.D. ialah seorang pakar forensik dan bertugas sebagai Director of Central Institute of Forensic Science Thailand. Beliau adalah pakar forensik yang ulung bukan sahaja di Thailand malah bertaraf antarabangsa.Dr. Khunying adalah orang yang bertanggungjawan memperkenalkan DNA sebagai bahan bukti untuk diguna pakai di Mahkamah Thailand.Pada tahun 2004 – setelah berlakunya – tsunami – Dr. Khunying telah menjalankan forensik kajian untuk mengenali mayat-mayat yang telah hancur.Pada tahun 2005 National Geography telah membuat satu rakaman dokumentri tentang tugas beliau di wilayah Phang Nga ketika membuat kajian forensik untuk mengenali mayat mangsa tsunami.Paling akhir ialah kajian beliau terhadap kematian pelakon Hollywood David Carradine yang ditemui mati didalam bilik hotel di Bangkok. Dunia telah gempar dengan berita ini matinya pelakon kungfu yang tersohor ini. Pelbagai andaian telah dibuat. Dibunuh oleh samseng. Dibunuh kerana dadah. Dibunuh kerana tersilap orang. Keluarga David Carradine telah membawa pakar mereka sendiri untuk membuat sissatan.Dr. Khunying telah dijemput untuk membuat siasatan forensik. Beliau mendapati David mati kerana autoerotic asphyxiation yang menyebabkan autoerotic yang fatal.Pendapat Dr Khunying ini telah diterima oleh keluraga David.Dr Khunying telah di jemput oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk membuat kajian forensik terhadap kematian Teoh Beng Hock. Hasil dari kajian forensik Dr Khunying telah membuat kesimpulan bahawa 80% dari tanda-tanda yang ditemui menunjukkan Teoh Beng Hock telah dibunuh.

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009