Sunday, October 4, 2009

Indonesia;Runtuh kerana Gempa....Malaysia;Runtuh kerana Gelombang Biru

Di Indonesia.........Runtuh kerana gempa....


SEORANG wanita berjalan di hadapan sebuah masjid yang runtuh di kampung Patamuan di bandar pinggir pantai Padang Pariaman, semalam. – Reuters
Di Malaysia......Runtuh tanpa gempa.........

BUMBUNG Masjid Kampung Batu Putih, Kertih runtuh dan mengakibatkan tiga buruh Indonesia cedera semalam.
Ada suara-suara yg mengatakan faktor kemusnahan harta benda dan bangunan-bangunan serta binaan-binaan yg runtuh adalah disebabkan oleh "tangan" manusia sendiri..
Berlakunya penyelewengan dan rasuah ketika ingin didirikan sesebuah binaan..oleh itu dapat dilihat dari kesan-kesan runtuhan yg mana boleh kita lihat lebih banyak pasir dari simen...konkrit yg xmengikut spesifikasi dan bermacam lagi yg menyalahi undang-undang dan garis panduan kejuruteraan..
Kita amat maklum di Indonesia banyak runtuhan disebabkan gempa..apa yg peliknya di Malaysia tanpa gempa pun boleh runtuh...
1) Bumbung Stadium Sultan Mizan di Terengganu....runtuh....
2) Bumbung Sekolah di Terengganuj juga ....runtuh...
3) Kini Bumbung Masjid diTerengganu juga...runtuh...(kalau diamati..warna masjid dan Stadium sama laa..ada warna "Gelombang Biru"..
Emmm..bisik-bisik dan suara-suara ada mengatakan runtuhan-runtuhan yg berlaku di Terengganu ini akibat dari "tangan" manusia juga...Sudah elok dan molek duit royalti itu namanya..ditukar pula kepada "wang ehsan"..disalur pula wang ehsan itu mengikut kawasan penyokong popular...kini musibah telah berlaku..."tangan" yg patut dipersalahkan..

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009