Friday, December 25, 2009

F-5E; Kerja Altantunya atau Rosmoh..?


cerita dari gambar;
"pintu keluar pesawat F5E ini tidak ditutup oleh juruterbangnya apabila beliau tergesa-gesa keluar.apa yang didakwanya beliau terdengar bisikan suara memanggil nama najib !!..najib !!..mana duitku.??..berulang-ulang kali..kemudian selepas hilang suara itu..beliau tercium bau kemeyan serta ternampak asap kemenyan itu membentuk perkataan "AKU ROSMOH"..."

-cerita ini dikisahkan oleh Juruterbang yang berpangkat Brigadier Jeneral Bala Subramaniam yang kini berada di India..

usinkata;Tidak cekap macam mana tue..takan dh sampai tahap Brigadier Jeneral pun tak cekap..mustahil TUDM nak lantik org yang tidak cekap utk berada dibarisan hadapan pertahanan negara..

Inilah padahnya apabila Bini Rosmoh memegang apa jua jawatan..
Dia pegang Kementerian Pertahanan..habis lembik lutut semua anggota TUDM..dari Brigadier Jeneral sampai la anggota "pekak" kat bawah..
Ini baru TUDM..apa pula cerita ATM,cerita TLDM dah penah dengarkan..nak dengar lagi..

Dulu Kapal TLDM tiba-tiba terbakar..nasib baik xda apa-apa yang "misteri" keluar..ishh..ingat nk kena pi check balik la kejadian kapal terbakar tue..agaknya semua "hos pemadam api" ada masalah kot..huhuhu.ini andaian ok..jangan tangkap..jangan dakwa..huhuhu

Kemudian datang pula cerita Kapal Selam milik TLDM yg mempunyai pelbagai kontroversi..kos selenggaraan saja dah dekat angka juta-juta setahun..

Sekarang nie ada 2 perkara yang berlegar dikepala..adakah "bencana" dan "malapetaka" yang menimpa TUDM ini disebabkan oleh................
1) Kutukan Roh Hantu Altantunya yang masih berdendam dengan Najib selagi Najib belum mendapat balasan yang setimpal..
2) Aura Puaka Tok Moh Rosmoh yang menyelubungi Kementerian Pertahanan ketika Najib berada disana..

Apa yang menjadi masalah sekarang ini..Najib sudah dipuncak negara sebagai PM..so..marilah kita sama-sama nantikan dengan penuh gembira dan bertepuk tangan "bencana" dan "malapetaka" yang akan melanda negara..
Jika kita tidak mahu "bencana" dan "malapetaka" melanda negara..pastikan Najib dan kaum kerabatnya undur jauh dari pemerintahan negara..

Brig. Jeneral, anggota sebab tidak cekap

KUALA LUMPUR 24 Dis. - Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) hari ini memaklumkan pemberhentian seorang pegawai berpangkat Brigadier Jeneral dan beberapa anggotanya sebelum ini adalah berkaitan dengan ketidakcekapan dan pretasi kerja.

Menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pusat Perhubungan Awam TUDM di sini hari ini, tindakan itu diambil sebelum kejadian kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E diketahui berlaku.

"Semua tindakan yang yang diambil itu adalah langkah-langkah biasa untuk mencegah daripada berulangnya perkara tidak diingini," kata kenyataan itu. - Berita Hairan 25/12/09



Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009