Sunday, December 20, 2009

Inikah tanda "Kiamat 2012"..?


Gambar diatas boleh disifatkan pembentukan gempa kecil yang akan "mengkiamatkan" UMNO/BN sedikit masa lagi..

Apa yang ingin dilakukan oleh UMNO/BN untuk terus menguasai Malaysia adalah dengan sentiasa memisahkan DAP dan PAS..
Bermacam bentuk dan cara dilakukan oleh gerombolan durjana itu untuk menidakkan perlaksanaan titik pertemuan antara PAS dan DAP..
Hari ini 19/12/09 menyaksikan sekalilagi sejarah baru tercatat didalam diari negara Malaysia dimana titik yang dinanti telah menjadi realiti iaitu PAS dan DAP menemui udara segar untuk membawa rakyat Malaysia mengalami satu suasana yang bakal membawa seribu harapan buat semua yang bergelar anak Malaysia..
Usaha ini dimulakan oleh PKR dan kini ianya disambut penuh kegembiraan baik dari pihak PAS mahupun DAP..
Apa yang pasti UMNO/BN sudah berada digarisan kegelisahan dengan tercantumnya titik pertemuan yang semkain kukuh dari PKR,DAP PAS untuk membawa harapan baru buat Malaysia..
Najib dan sekutunya kini sudah panik apabila turut diserang secara halus oleh kedua orang kuat Veteran UMNO iaitu Mahathir dan Ku Li..
Ku Li dan Mahathir seakan bergandingan untuk meruntuhkan Kerajaan Najib apabila terdapat gerakan-gerakan yang boleh digambarkan langsung tidak sehaluan dengan aspirasi yang dibawa oleh najib baru-baru ini..

Mahathir
Mencatatkan sesuatu didalam blognya dimana mengkritik bahawa UMNO kini busuk hingga ke usus..
Kemudian diselangi pula dengan mempertikaikan Malaysia sudah mengubah dasar iaitu menyokong Amerika berkenaan isu Nuklear Iran..

Ku Li
Ketua Pembangkang mengajak Ku Li menyertai Kaukus Royalti Petroleum dan seterusnya ajakan menjadi halilintar buat UMNO/BN apabila Ku Li membayangkan akan mempertahankan royalti dan bukanya wang ehsan buat semua negeri yang dijumpai minyak baik didalam laut mahupun darat..
Apa yang menariknya K Li dijangka akan membawa bersama Ahli Parlimen dari negeri yang berhak mendapat royalti minyak untuk turut serta "projek terbaru Anwar" itu..

Penganalisa politik pula membayangkan terdapat usaha untuk menjatuhkan najib melalui "org dalam" dan ia dapat dilihat dengan perkembangan terbaru yan sudah "menjatuhkan spender" Najib dikhalayak ramai..iaitu ;-

1) Dengan ketidakhadiran Ahli Parlimen BN untuk mengundi menyokong Bajet 2010 yang telah dibentangkan oleh Najib..


2) Dan yang terbaru pula kehilangan enjin pesawat F-5E milik TUDM yang disedari pada tahun 2007 kini dijual di sebuah negara di benua Amerika Selatan..kita juga amat maklum bahawa pada 2007 Menteri Pertahanan Malaysia ketika itu Najib bin Abd Razak...!!

Enjin itu "ghaib" pada tahun 2007 lagi..ada "balaci" yang mengghaibkanya..- kata Zahid Hamidi

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009