Thursday, December 24, 2009

Persamaan Hang Babi dan Hang Khinzir


Inikah dia Hang Babi..?..mana pula Hang Khinzir..?.cuba tengok kat bawah..!!

usinkata; Inilah antara beberapa sebab Tun Abdullah tidak "join" PAS selepas resign dari jawatan PM dan Presiden UMNO..

Rupa-rupanya beliau telah dijadikan oleh "Kepala Taik Lama" sebagai "Tudung Mangkuk Jamban"untuk menutup "bau pekung" yang dimiliki oleh "Kepala Taik Lama"

Apabila ada mamat omputih terlebih bijak telah merembeskan "bau pekung" "Kepala Taik Lama" yang terperap selama 22 tahun..Maka "Kepala Taik Lama" cuba buat cerita "Tudung Mangkuk Jamban" lagi teruk sebab simpan "bau pekung lagi pekat dan hanyir dari beliau..
Bijak benar mamat omputih ni..satu peluru dapat tembak 2 ekor babi

Jika benar mereka ini terbukti bersama melakukan pembaziran duit rakyat tahap juta dan billion..sesuai benar dilabelkan sebagai Hang Babi dan Hang Khinzir..nama saja berbeza tapi "jijiknya" tetap sama..

Utk renungan..Hang Babi dan Hang Khinzir ini ..keluar dari perut yang sama pulak tue..sudah tentu dari perut mak babi..dan mak babi itu digelar UMNOmum

Harap akan ada lagi manusia seperti mamat omputih ni..satu peluru dapat tembak pula satu anak badak dan satu anak lembu mulut merah..huhuhu

Inikah dia Hang Khinzir..?..awat sama saja..oooo kembar rupanya..

Mahathir heret Pak Lah untuk pertahankan diri
sumber;freemalaysiatoday

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dilihat cuba mengheret penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi bagi melindungi keburukannya yang didakwa menghanguskan RM100 bilion semasa 22 pemerintahannya.

Menjawab dakwaan Barry Wain yang menulis buku Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, Mahathir menerusi blognya Chedet, meminta kerajaan turut menyiasat penggunaan wang RM270 bilion hasil yang dibayar Petronasa sepanjang lima tahun kepemimpinan Pak Lah.

"Semasa 22 tahun saya peintah, Petronas membayar RM126 juta kepada kerajaan tapi semasa Pak Lah jumlahnya lebih sekali ganda berikutan kenaikan harga minyak di pasaran antarabangsa.
"Macam mana wang itu dibelanjakan? Rakyat berhak mengetahuinya,

Mahathir berkata Petronas hanya menyerahkan wang RM126 bilion kepada kerajaan sepanjang dia menjadi Perdana Menteri tetapi membayar RM270 bilion semasa dipimpin Pak Lah.

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009