Wednesday, December 16, 2009

Puaka Tok Moh Rosmoh VS Aura Tok Moh Det


Ini Pertembungan antara Tok Moh Rosmoh dan Tok Moh Det ?..Ohhh tidak.

Jika Tok Moh Rosmoh membaca blog TT ,MSO dan Chedet.. malam ini sudah tentu lenanya tidak lagi diulit intan..

Mimpinya pula tidak lagi bersiar-siar dengan kapal selam buatan perancis disamudera dalam..

Apa yang menjadi momok didalam lena dan mimpi beliau bukan lagi roh hantu Altantunya dah bau badan Mr Bala tetapi "aura" dari Tok Moh Det..

Ini Tok Moh Det ?..Ohhh tidak !!!

Semua umum tahu betapa "aura" Tok Moh Det itu begitu berkuasa sekali semasa memegang tampuk pemerintahan Malaysia selama 22 tahun..

Dan apabila beliau sudah berundur namun kuasanya masih belum hilang sepenuhnya..maka kuasa itu dipertontonkan pula ketika kejatuhan Pak Lah dari kerusi PM yang mana disokong sepenuhnya oleh bini beliau..

Ini Tok Moh Rosmoh ?...Ohhh tidak !!!

Jika benar Tok Moh Det sudah mengaktifkan "aura"nya untuk menjatuhkan Najib..maka wajar sekali Tok Moh Rosmoh perlu menjalankan ritual untuk mempertingkatkan lagi ilmu hitam "puaka"nya untuk melindungi bini beliau dari menjadi mangsa Tok Moh Det yang terbaru selepas Pak Lah..

Marilah kita berfikir sejenak kata-kata hikmat ini

CHEDET kata; "11.Tetapi sekarang duta kita dipanggil balik untuk disoal kenapa tidak sokong Amerika."
12. Dasar-dasar lama memang patut dihapuskan. Tetapi inikah dasar baru kita? "

TT kata; "Permerhati politik dan para dilpomat memandang pekara ini sebagai langkah permulaan Madey untun menaikkan Muhyiddin. Dengan menaikkan Muhyiddin - memastikan Mukriz akan mendapat tempat kedua."

MSO kata; "Adalah diharapkan Najib tidak membiarkan apa yang berlaku melainkan melihat ianya satu perbuatan sebotaj oleh ahli Parlimen UBN sendiri terhadap kerajaannya. Mengenai kemungkinan ada perancangan nak jatuhkan Najib saya akan ulas di lain masa."

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009