Wednesday, December 30, 2009

Santan Petronas diperah untuk tanak Nasi Kangkang Tok Moh Rosmoh


Petronas diperah stabilkan ekonomi negara
Wednesday, 30 December 2009 12:46 PM
Oleh Redzuan EraPakatan.com

KUALA LUMPUR, 30 Disember: Kemerosotan untung Petronas pada 2009 menggusarkan pemerhati ekonomi mengenai bagaimanakah Menteri Kewangan akan mendapatkan sumber dana bagi memenuhi tuntutan Bajet 2010 yang diluluskan pada 14 Disember lalu.

Sebelum ini Ketua Pembangkang di Parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mempertikaikan junlah sumbangan Petronas yang begitu besar sehingga melebihi 50 peratus dari hasil yang menampung bajet.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkifli Ahmad kata,

“Selainj itu Petronas sejak 2005 tidak lagi membuat pelaburan kembali dari hasil keuntungan minyak. Kerajaan sudah melampau dalam memerah kewangan Petronas. Ini melambangkan pengurusan kewangan kerajaan yang tempang,” bidasnya.

Bagi Dr Dzulkifli, negara industri maju sepatutnya hanya bergantung sebanyak 20 peratus kepada hasil bumi bukannya seperti Malaysia hampir separuh dari bajetnya datang daripada hasil petroleum.

usinkata; mengikut hawa nafsu perut aku ini..inilah punca "ke-pontengan" ahli Parlimen BN semasa hari pengundian utk meluluskan Bajet 2010..
"Ponteng" ahli Parlimen BN pada malam tersebut adalah "mulia" sekali..ini menunjukan bahawa separuh ahli Parlimen BN tidak menyokong Bajet Bini Rosmoh..
Bajet 2010 itu ditulis ikut sedap mulut Tok Moh Rosmoh sahaja..skripnya ditulis ketika Tok Moh Rosmoh ingin melepaskan "bam" dijamban..
Untuk itu..ahli Parlimen yg tidak hadir itu tidak mahu "bau busuk bam " Tok Moh Rosmoh itu melekat pada mereka..
Rupanya masih ada lagi sebahagian Ahli Parlimen yg masih belum termakan nasi kangkang Tok Moh Rosmoh...sebab itu mereka "ponteng" dan tak mahu ikut arahan supaya datang mengundi pada malam itu..
So..utk ahli Parlimen BN yg hadir pada malam tersebut serta mengundi utk meluluskan Bajet 2010...sah sudah dah termakan bergantang-gantang nasi kangkang Tok Moh Rosmoh..



Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009