Wednesday, December 23, 2009

Filem; "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?"


Ini Poster Filem "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?" pilihan Tok Moh Rosmoh..

usinkata; Semua rakyat Malaysia dok nga-nga teruja dengan filem nie..sekarang ditayangkan oleh semua panggung-panggung utama negara..jangan lepaskan peluang ini..saksikan sampai abis..ok

"Sandiwara 1Malaysia;Spender Bos Ghaib ?"
Nak habag sat..inilah wayang cerita baru selepas filem pendek "Sandiwara Sauk" yang diarahkan oleh Pengarah Tersohor Negara yang digelar "Kepala Taik" @ "MahaFiraun"..
Kali nie dipanjangkan sikit oleh Pengarah Baru yang digelar "Kepala Taik Jr" @ Bini Rosmoh..dan diberi judul "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?"
Mengapa dipanjangkan sedikit filem ini kerana Pengarah "Kepala Taik Jr" ikutkan kemahuan Lakinya yang digelar "Tok Moh Rosmoh"..
Tok Moh nie amat meminati Datuk Shah Rukh Khan..maka filem "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?" ini dipanjangkan mengikut resmi filem Bollywood....

Tukang Karut bernama Gani Pak Tongko
watak Tukang Karut dalam filem ini hak milik mutlak Gani Pak Tongko..beliau memang menjadi kegemaran pengarah "Kepala Taik Jr"..so tidak hairanlah disetiap filem arahanya actor Gani Pak Tongko tetap memegang watak Tukang Karut..walaupun filem itu bertema cintan cintun..

Berikut skrip yang diadun khas buat Gani Pak Tongko..

Gani Pak Tongko kata "pihak tentera telah menjalankan siasatan sendiri berhubung kes kehilangan Spender F-5E itu.."
Kemudian pihak tentera mengambil keputusan membuat laporan polis lebih setahun selepas kehilangan Spender F-5E berkenaan.

Maknya-nya pihak tentera menjalankan sisatan yang mengambil masa setahun..

Kemudian pula Kes itu dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara kira-kira enam bulan lepas untuk disiasat.

Maknya-nya pula Gani PakTongko ni dah tau 6 bulan lepas...

keterangan foto;
Ini bukan pelakon Tukang Karut tue..ini pakcik yg jual kuih Pak Tongko yg sudah kaya..xcaya tgk baju kot-nya tue

Ketua Pulis Negara pun turut berlakon..?
Gosip-gosip media hiburan menulis aktor "hero tua" bernama Musa H melakonkan watak Ketua Pulis Negara turut serta dalam filem itu..
Umum telah tahu dimana Musa H sudah sampai masa untuk bersara dari dunia glamor..namun pengarah "Kepala Taik Jr" ingin menyelamatkan kariernya sebagai aktor..lalu diberi satu watak yang tidak kurang pentingnya..lalu disambungkan kontraknya sebagai artis pilihan pengarah "Kepala Taik Jr"..

keterangan foto;
"oleh kerana foto Musa H sukar dirakam..maka "tilam" ini sebagai ganti..rupa dia iras-iras tilam nie la.."

Zuhid Juara Akademi Fantasi 2 pegang watak Jahat
Sudah tentu dalam cerita ini ada watak "farouk"(watak jahatla tue)..maka pelakon paling sesuai utk melakonkanya tidak lain tidak bukanialah Zuhid Juara Akedemi Fantasi 2..
Amat menarik skrip yang dimiliki oleh Zuhid ini..
Zuhid tak perlu tumbuk-menumbuk atau mengguna pakai ahli "Stunt" untuk membantunya menjayakan watak itu..Zuhid sekadar memanggil wartawa hiburan/gosip dan mendedahkan "Spender Bosnya yang berlubang" dicuri dan diseludup masuk ke Benua Amerika Latin..
Dengan siri sidang akhbar Zuhid cukup membuatkan dunia hiburan tanahair termasuk "Bos" beliau sendiri tak senang duduk apabila para wartawan hiburan mengekorinya untuk mendapatkan kesahihan dakwaan Zuhid..padahal pendedahan Zuhid adalah skrip dalam filem itu..bukan realiti..Kesian "Bos" Zuhid yang sebenarnya dialam realiti..tak pasai-pasai kena taik..

keterangan foto;
Soriii ok..ini bukan Zuhid Akademi Fantasi 2..kesilapan teknikal yang disengajakan..

Dibawah ini sekadar renungan..tiada kena mengena dengan filem "Sandiwara 1Malaysia; Spender Bos Ghaib ?"..tolonglah percaya kata-kataku ini..please.xda kena mengena pon..huhuhu

usinkatalagi;Najib sendiri sudah menamakan siapa kambin hitam terbarunya..untuk itu dengan jelas sekali beliau mengelarkan kenyataan dimana didalam kes ini "ia tidak melindungi sesiapa.."
Dengan masa siasatan sebegitu panjang yang diambil oleh tentera,polis dan peguam negara maka sudah lengkaplah satu sandiwara..cuma tunggu masa untuk memperbodohkan rakyat sahaja lagi..

DariKataHikmat MSO;"Prasangka akan terus menjadi-jadi. Mungkin disebabkan kerana ia melibatkan pihak atasan hatta menteri maka ia disembunyikan. Ingat kejadian ini berlaku semasa Najib Razak jadi menteri pertahanan. Apakah ianya ada kaitan dengan Najib sendiri?

"Persoalan lain juga timbul kenapa ia didedahkan hari ini. Semasa Zahid pula menjadi menteri. Zahid dikenali sebagai anak buah Najib? Atau memang sudah ada sesuatu yang tidak kena antara mereka berdua menyebabkan Zahid tidak dapat menyekat desakan agar kes ini didedahkan? Apakah ada konspirasi senyap untuk menjatuhkan Najib?"




Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009