Wednesday, December 30, 2009

Santan Petronas diperah untuk tanak Nasi Kangkang Tok Moh Rosmoh


Petronas diperah stabilkan ekonomi negara
Wednesday, 30 December 2009 12:46 PM
Oleh Redzuan EraPakatan.com

KUALA LUMPUR, 30 Disember: Kemerosotan untung Petronas pada 2009 menggusarkan pemerhati ekonomi mengenai bagaimanakah Menteri Kewangan akan mendapatkan sumber dana bagi memenuhi tuntutan Bajet 2010 yang diluluskan pada 14 Disember lalu.

Sebelum ini Ketua Pembangkang di Parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mempertikaikan junlah sumbangan Petronas yang begitu besar sehingga melebihi 50 peratus dari hasil yang menampung bajet.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkifli Ahmad kata,

“Selainj itu Petronas sejak 2005 tidak lagi membuat pelaburan kembali dari hasil keuntungan minyak. Kerajaan sudah melampau dalam memerah kewangan Petronas. Ini melambangkan pengurusan kewangan kerajaan yang tempang,” bidasnya.

Bagi Dr Dzulkifli, negara industri maju sepatutnya hanya bergantung sebanyak 20 peratus kepada hasil bumi bukannya seperti Malaysia hampir separuh dari bajetnya datang daripada hasil petroleum.

usinkata; mengikut hawa nafsu perut aku ini..inilah punca "ke-pontengan" ahli Parlimen BN semasa hari pengundian utk meluluskan Bajet 2010..
"Ponteng" ahli Parlimen BN pada malam tersebut adalah "mulia" sekali..ini menunjukan bahawa separuh ahli Parlimen BN tidak menyokong Bajet Bini Rosmoh..
Bajet 2010 itu ditulis ikut sedap mulut Tok Moh Rosmoh sahaja..skripnya ditulis ketika Tok Moh Rosmoh ingin melepaskan "bam" dijamban..
Untuk itu..ahli Parlimen yg tidak hadir itu tidak mahu "bau busuk bam " Tok Moh Rosmoh itu melekat pada mereka..
Rupanya masih ada lagi sebahagian Ahli Parlimen yg masih belum termakan nasi kangkang Tok Moh Rosmoh...sebab itu mereka "ponteng" dan tak mahu ikut arahan supaya datang mengundi pada malam itu..
So..utk ahli Parlimen BN yg hadir pada malam tersebut serta mengundi utk meluluskan Bajet 2010...sah sudah dah termakan bergantang-gantang nasi kangkang Tok Moh Rosmoh..



Renunglah Wasiat Pak Said Zahari ini...


"Chin Peng lahir di bumi Malaya. Dia lahir di satu tempat, namanya Setiawan. Setiawan ini adalah sebahagian daripada bumi Malaya. Kalau dia lahir di bumi Malaya, maka dia adalah bumiputera Malaya..." Said Zahari Dec 29/2009

Said Zahari berkata, "tetapi apabila darurat diumumkan, dia jadi satu peperangan antara PKM dan kerajaan. Jadi tidak ada timbul soal kau Melayu, ataupun kau orang Cina dalam PKM...kalau awak baca buku Abdullah CD, berapa ramai orang yang mereka sudah bunuh? Kenapa mereka tidak dituduh seperti Chin Peng? Kenapa Chin Peng saja yang you pilih... sebagai orang yang kejam?"

"Jawapannya ialah kerana Chin Peng ialah seorang Cina, keturunan etnik Cina. Dan ini yang bahaya untuk Malaysia, dan ini yang buruk untuk Malaysia!" kata Said Zahari.

sumber; Merdekareview

Kehebatan "Bomoh Siam" menggerunkan Tok Moh Rosmoh


Ini bomoh bukan sebarang bomoh..huhuhu..Tok Moh Rosmoh pun gerun tau..

Laporan pakar sahkan Teoh dibunuh
sumber; freemalaysiatoday.com

Teka-teki kematian setiausaha politik exco Selangor, Teoh Beng Hock akhirnya terjawab apabila laporan kedua pakar patologi terkemuka, Pornthip Rojanasunand dari Thailand membuktikan kesasihan ujian forensik itu yang mensabitkan mendiang mati dibunuh Julai lalu.
Menurut sumber-sumber kementerian kesihatan Pornthip membuat rumusan itu setelah hadir sama pada bedah siasatan kedua mendiang Teoh pada 22 Novermber lalu di Hospital Sungai Buloh.

usinkata; Bomoh siam sudah selesai menjalankan upacaranya..dan kini sudah jelas dan nyata..
Kita semua sedang menunggu apa pula wayang kulit yg akan dipersembahkan oleh SPRM..
Amacam Tok Moh Rosmoh..power dah semput ka...? itu la pasal..dah beli basikal bodo apasal xmau naik..takan sebab xda enjin kot..kita pakai enjin F-5E bole..tapi jauh la pulak nak order..huhuhu

SPRM; Pencuci Pungkoq dan Penjilat Najis UMNO


Inilah jembalang yg bunuh somebody kat "satu bangunan",suka menjilat najis..dan mempunyai aura pencuci pungkoq...tengok..katak pon cemburu tgk lidah dia..

Norza Tiada Kes : SPRM Jadi ‘Tukang Cuci’ Dalam BN
Tuesday, 29 December 2009 5:39 PM
Oleh Roziyah Mahamad
EraPakatan.com

KUALA LUMPUR,29 Disember : SPRM dilihat bertindak menjadi 'tukang cuci' dan membersihkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) yang sedang disiasat. Hal ini berikutan SPRM yang dikatakan menghantar surat kepada Majlis Tertinggi Umno dan menjelaskan suruhanjaya itu 'tiada kes' terhadap bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Norza Zakaria yang sedang menghadapi pertuduhan rasuah.

usinkata;..Mulia benar SPRM nie..tengok sanggup "mencuci najis di pungkoq UMNO"..
Mana nak dapat "manusia" seperti SPRM nie..lepas cuci dengan slambanya pula jilat dan telan najis tue...tak percaya..? tengok la nanti..kes nie terus hilang dan hilang..kemana pergi..sudah tentu dihadam oleh "perut-perut boyot SPRM yg tak bermaruah nie..
Lu ingat lu bole lepas..haaaa..SPRM..lu ingat pas tukar ketua lu boleh rilek sikit la..soriii ok..
Ini Roh Hantu Teoh nak mai nie..pandai-pandai lu org bunuh dia..pastu reka cipta yang dia terjun bangunan haaaa..siap la lu org..kita dah bawa "bomoh siam" tau...


Tuesday, December 29, 2009

"Pengganas Perak" dihalau keluar dari Amerika


"Selamat Jalan...jangan lupa register nama lain bila sampai di Malaysia..tukar nama jadi "Ketua Pengganas Perak" tau !!!

AS halang Zambry masuk kerana didakwa pengganas
sumber; freemalaysiatoday.com

Amerika Syarikat menghalang Menteri Besar Barisan Nasional Perak, Zambry Abd Kadir daripada memasuki Amerika negara itu kerana namanya tercatat dalam senarai pengganas yang dikenalpasti oleh negara tersebut.

Sumber tersebut memberitahu Suara Keadilan keadaan itu menimbulkan kecurigaan pada pihak keselamatan dan Zambry gagal meleraikan syak wasangka pegawai AS berkenaan.
Zambry tidak ada pilihan kecuali menaiki pesawat untuk pulang ke Malaysia.

usinkata; huhuhuh..Lanun dari Pulau Pangkor sudah kena getah !!!..sudahla di Perak sendiri di cap "Pengganas"..nak masuk Negara Pengganas pun kena reject..
Itula pasal..kenapa tak regeister dulu..baru la bole masuk..apasal la bangang sangat nie..
So..esok pegi kat Jabatan Pendaftaran ..register nama baru.."Pengganas Perak"...ok..confirm Obama bg greenlight jejak negara dia..


Pilihanraya Negeri Perak ; BN tak takut..PR tak gentar..Najib saja "Kecut Teloq"..


Teloq sebelum kecut jadi kaler macam nie la..kaler maler dulu..tak pecaya try check.tapi sebelum check seru nama Altantunya 3x..nama Rosmoh 3x..sah jadi huhuhuhu..

usinkata; Nampaknya Adun Pangkor semakin tertekan sehinggakan fobia mendengar kalimah Pembuburan DUN dan Pilihanraya Negeri Perak..
Semasa di temuramah oleh wartawan Adun tersebut masih berdolak dalih dlm isu pilihanraya negeri..padahal beliau yg melancarkan program untuk pilihanraya negeri..
Anda cuba lihat kenyataan Adun Pangkor tersebut..dia berkata "Kita tidak tahu bila pilihanraya akan diadakan kerana semuanya bergantung kepada pemimpin pusat"...siapa pemimpin pusat..sudah tentu Najib..
Untuk ketelanjuran Adun Pangkor itu..maka sudah rasmilah bahawa pihak BN mengetahui keputusan Mahkamah Rayuan yg memihak kepada YB Nizar..
Maka utk tidak mahu mendapat malu yg lebih besar..lebih baik DUN dibubarkan atas cadangan BN dan bukan PR..so..UMNO/BNlah juara rakyat..pooorahhh!!!

Sekarang sudah sah dan nyata..BN Perak tak takut..PR Perak tak gentar..Najib saja yang "kecut teloq"..

Gerakan sekretariat BN bukan petanda pilihan raya: Zambry
Mon,Dec 28,2009 20:30pm - Berita Hairan

BAGAN SERAI: Gerakan mesra rakyat anjuran Sekretariat Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) Perak yang dilancarkan hari ini bukan petanda pilihan raya negeri akan diadakan dalam tempoh terdekat.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, menolak dakwaan gerakan seumpama itu adalah persiapan BN bagi menghadapi pilihan raya negeri seperti yang dicetuskan oleh pembangkang sebelum ini bahawa Dewan Undangan Negeri (DUN) akan dibubarkan.

Beliau bagaimanapun tidak menolak bahawa program itu adalah sebahagian daripada persediaan awal BN Perak bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Kita tidak tahu bila pilihan raya akan diadakan kerana semuanya bergantung kepada pemimpin Pusat. Bagaimanapun saya perlu memastikan BN Perak bersedia daripada semua segi," katanya.



Pilihan raya Dun Perak April 2010, muslimat siapkan jentera
Mon, Dec 28, 2009 - freemalaysiatoday
Oleh Nor Ani Karma
LENGGONG – Ketua Penerangan Pas Perak, Drs Khalil Idham Lim Abdullah menggesa supaya muslimat pelbagai peringkat di seluruh negeri Perak menyiapkan jentera pilihan raya untuk menghadapi pilihan raya pada bila-bila masa saja.
Khalil berkata, melihat suasana mutakhir di Perak, memaksa seluruh rakyat negeri ini membuat persiapan lebih awal kerana kemungkinan besar Dun Perak akan dibubarkan pada bulan April 2010.
Menurutnya, sekiranya benar-benar berlaku pembubaran Dun pada ketika itu, pilihan raya akan diadakan dalam masa 60 hari selepasnya, bererti bukanlah satu jangka masa yang panjang untuk membuat persiapan sebaik mungkin bagi menghadapinya.

Monday, December 28, 2009

Info ; Tembok Meratap


Tembok meratap diwaktu malam..

Dari Apadianie VVIP Blog..Jejak Habib
sumber; http://alyahya.blogspot.com/2009/12/tembok-meratap.html

Tembok Meratap atau Tembok Barat (bahasa Ibrani: הכותל המערבי, translit.: HaKotel HaMa'aravi) (bahasa Arab: حائط البراق‎, translit.: Haa-et Al-Buraaq) ialah satu tempat yang penting dan dianggap suci oleh orang Yahudi mahupun Muslim. Ini adalah sisa tinggalan dinding Bait Suci Kedua di Baitulmuqaddis yang dibangunkan oleh Raja Salomo (Nabi Sulaiman a.s.), putera Nabi Daud. Bait Suci itu hancur ketika Israel diserbu tentara Rom pada tahun 70 Masihi.

Panjang tembok ini pada asalnya adalah sekitar 485 meter, tetapi kini panjangnya hanya tinggal 60 meter sahaja.

Orang Yahudi percaya bahawa tembok ini tidak ikut hancur sebab di situlah berdiam "Shekhinah" (Arab: Sakinah) (kehadiran Ilahi). Jadi, berdoa di situ sama ertinya dengan berdoa kepada Tuhan.

Tembok ini dulunya dikenal hanya sebagai Tembok Barat, tetapi kini disebut "Tembok Ratapan" kerana di situlah destinasi suci untuk orang Yahudi berdoa dan meratapi dosa-dosa mereka dengan penuh penyesalan. Selain mengucapkan doa-doa mereka, orang Yahudi juga meletakkan doa mereka yang ditulis pada sepotong kertas yang disisipkan pada celah-celah dinding itu.

Dinding ini dibahagi dua dengan sebuah pagar pemisah (mechitza) untuk memisahkan laki-laki dan perempuan. Orang Yahudi Ortodoks percaya bahawa mereka tidak boleh berdoa bersama-sama dengan kaum perempuan.

Bagi umat Muslim, dinding ini juga merupakan sebahagian dari dasar binaan Masjid al-Aqsa dan Masjid Omar (Arab: قبة الصخرة, Qubbat As-Sakhrah), serta diyakini sebagai gerbang tempat berangkatnya Nabi Muhammad s.a.w. dari Baitulmuqaddis ke Syurga (mikraj) dengan mengendarai Buraq.

Muncung MIG29 cucuk pungkoq Najib pula..Mana Muhyidin.? Zahid satu macam nie..


Cepat cucuk..dia dah ready dah.!!!!.huhuhu

Sekali lagi gandingan Dr M dan Zahid Hamidi seakan seperti penyerang kembar dibarisan hadapan untuk merobek pertahanan lawan yg diterajui oleh Najib dan Rosmah..
Kini selepas isu kehilangan enjin jet...gandingan penyerang kembar ini..kembali dengan serangan ala-ala MIG29..
Zahid Hamidi samada sedar atau tidak kini mejadi perancang utama serangan demi serangan ke atas kubu yg diterajui oleh Rosmah..Dr M pula menjadi peledak utk menggegarkan jaring dibelakang Najib..

Apa yang menghairankan kini..dimana seorang lagi pertahanan Najib iaitu Muhyidin..adakah beliau turut sama ghaib atau kini sedang berehat diatas enjin F-5E di Argentina ?..ada gosip-gosip kata Muhyidin kini berada bersama-sama Raja Petra sedang menikmati salji di London..ada pula bisik-bisik kata Muhyidin sekarang sedang menikmati keaslian "Kari Kepala Ikan" bersama Bala di India..yang mana satu betoi taktau la..
kemaskini 11;07pm- ada sumber kata enjin itu sekarang ada kat negara "musuh ketat" Amerika..sebab tue la "Amerika" sudah murka kat Najib..

Mari kita soroti apakah benar Zahid Hamidi sudah berpaling tadah selepas kedatangan Dr Sheikh Yusuf Al-Qardhawi ke Malaysia untuk mengambil anugerah Tokoh Maal Hijrah 1431 sumbangan Kerajaan Persekutuan..

1) Isu Ketua Menteri Pulau Pinang..UMNO berkehendakan jawatan itu sekiranya BN dapat merampas kembali PP dari PR kerana GERAKAN sudah tidak "gerak"..
2) Isu kehilangan 4 enjin jet F-5E..Zahid Hamidi tukang canangkan..kalau tidak sapa haram pon xtau..
3) Isu nak jual MIG29..huhuhu..sapa lagi ..Zahid Hamidi la buka cerita..Dr M sambut terus sepak ja...

Ketiga-tiga isu ini bakal membotakan lagi kepala Najib..takut nanti nak kena pinjam pula rambut Rosmah..

Dua isu terawal ini..langsung xdisentuh oleh Muhyidin..kemana dia pi haaaa..???..sakit ka..?

Isu MIG29 pula kalau bukan ianya serangan terancang oleh Zahid-Mahathir..sah sudah Dr M cuba nak cari kelambu koyak untuk menutup taik gajah..nak lari dari Barry Wain ka ..TUN..?
Mahathir cukup bertuah kerana masih terdapat hamba Allah yang ingin membantunya..namun adakah dengan kepakaran berbahasa dapat menutup bangkai babi tinggalan 22 tahun ini..ishh xberapa yakin la dengan "ayaq lioq"..dapat menghapuskan bau bangkai..adakah "ayaq lioq" dari Rais Yatim nie "berkuasa keramat"..?..Kalau betoi..nanti boleh la jadi tukang baca mantera untuk lawan Puaka Tok Moh Rosmoh...

Apa yg masih bersoalan dihati..mana pi Muhyidin...?..
Kalau disemak cerita lama..Zahid n Muhyidin ni kalau xsilap penah jadi keahlian Team Wawasan..ish..aku mengigau kot..xmungkin selepas digelarnya Ketua Pembangkang "Pengkhianat"...dia pula nak hemoi-hemoi buat baik balik...

Zahid pula......penah la dengar gosip-gosip yg penah keluar dari "pagar putih dia"..bahawa dia masih "sayang dari jauh"..walaupun diseberang..

Kami semua masih menanti kata-kata hikmat dari Muhyidin...

Depa kata kat sini la depa nampak Muhyidin n Raja Petra dok bergumbira..?..cari tengok ada ka..huhuhu

Dr M wants Najib to keep MiG-29s
By Leslie Lau - MalaysiaInsider
Consultant Editor

KUALA LUMPUR, Dec 28 – Tun Dr Mahathir Mohamad has attacked the Najib administration’s decision to replace the country’s MiG-29N jet fighters as a waste of money, in remarks that will add to pressure on the prime minister who is still dealing with the embarrassing discovery that two air force jet engines had been stolen.

Earlier this year, Defence Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi had said that the air force’s MiG-29N jetfighters would be sold off and replaced with new aircraft.
Ahmad Zahid said the MiG-29N would be replaced with interceptors with the latest technologies to strengthen the air force’s capabilities.




Panas!!! ..Dari Pelacur VVIP ke Pelacur Jalanan


"Dia sedang menanti para VVIP diatas katil.."

Suatu ketika dahulu ada terdengar cerita wanita malang yang menjadi pelacur diatas sebab sudah terbelit dengan pelbagai masalah pribadi dan sebagainya..maka diatas alasan tersebut wanita malang itu terpaksa menjadi pelacur dilorong-lorong belakang..meskipun tahu tindakan beliau itu mendatangkan "bala" didunia apatahlagi diakhirat..
Padahal jika disingkap cerita lamanya wanita ini sudah lama bergelar "Pelacur VVIP"..cuma apabila sudah tua dan tidak lagi laku...maka dilorong-lorong belakang dia mencari "makan"..asal dapat kembali "mewah" seperti dulu..

Dan kini skrip yang sama cuma berbeza watak dan situasi..

UMNO kini sedang tertekan dengan penolakan majoriti sesama bangsa..ditambah parah pula apabila BN turut sama menghadapi sakaratulmaut apabila ditolak oleh 2 bangsa iaitu cina dan india.
Diatas kapasiti itu..UMNO/BN sedaya upaya berusaha untuk meraih kembali sokongan ketiga-tiga bangsa teras yang membentuk masyarakat majmuk Malaysia serta disokong oleh pelbagai suku kaum di Sarawak dan Sabah..
Dapat dilihat pelbagai tipu daya dan berbagai bentuk rencah yang diadun oleh UMNO/BN ini untuk sekurang-kurangnya kekal lagi untuk mengenggam Malaysia buat 5 tahun yang akan datang selepas PRU 13..

Maka dihujung 2009..seluruh rakyat Malaysia menyaksikan UMNO/BN ke jalanraya untuk melacurkan dirinya dengan mengadakan demonstrasi diatas alasan utk memisahkan PAS Selangor dari ikatan PR..
Dengan menjadikan entah kutu mana dikutipnya mendakwa kumpulan mereka ini mewakili ahli PAS Selangor mendesak Pesuruhjaya PAS Selangor yg terpalit kontroversi dalaman agar keluar dari gabungan Pakatan Rakyat..

Ternyata dengan tindakan sebegini seumpama cerita wanita malang yang sanggup melacurkan untuk keluar dari masalahnya..setelah kehilangan "pembela"..

Suatu ketika dulu UMNO/BN ini gemar sekali menjadi "Pelacur VVIP" dengan menggadai apa jua yg dimiliki untuk tauke-tauke dengan niat untuk hidup bermewah hingga ke anak cucu..
Kini UMNO/BN sekarang sanggup menjadi pelacur jalanan untuk lari dari masalah yang sedang menghimpit mereka setelah kehilangan tauke-tauke yang selama ini "membela" mereka..


Biarlah UMNO/BN dilihat "kotor" asalkan tindakan mereka itu dapat menyelesaikan masalah..dijalanraya mahupun lorong-lorong sudah kira ok bagi mereka..janji dapat "mencari makan" untuk 5 tahun lagi selepas PRU 13..

Cuba teka yang mana satu Pelacur VVIP suatu ketika dulu..?

Umno nyanyuk, guna taktik murahan – Khalil
Mon, Dec 28, 2009 - freemalaysiatoday.com
Oleh Nor Ani Karma
KERIAN – Pelbagai strategi dan perancangan diatur oleh Umno dalam usaha mengaib serta memecah-belahkan hubungan Pas, PKR dan DAP di bawah satu bumbung Pakatan Rakyat (PR).
Setiausaha Majlis PR Perak, Drs Khalil Idham Lim berkata, mereka menggunakan pelbagai taktik untuk mengaburi mata masyarakat termasuk pendekatan melalui media arus perdana serta dalam masa sama mengupah pelakon tambahan bagi menjayakan rancangan licik mereka melemahkan PR.

Sunday, December 27, 2009

Spender "Cap Ayam" Musa Hassan dah kelihatan..


Spender Musa Hassan ada berlogo "ayam" nie la..ayam xda bulu..huhuhu

Ini sebahagian dari artikel asal- usinwafer
[Raja Petra] Pusingan Pertama: Kebenaran Terbongkar

Semasa pemeriksaan balas, Kevin mengakui bahawa Ramli dan Ketua Polis Negara (KPN) bermusuh. KPN telah menghalang penganugerahan Pingat Polis kepada Ramli atas alasan bahawa dia sedang disiasat. Maka dia tidak layak menjadi Timbalan KPN dan seterusnya tidak layak untuk menggantikannya sebagai KPN.....

Sebenarnya, Kevin mengeluarkan notis itu pada 17 Julai 2007. Beberapa hari kemudian, iaitu pada 27 Julai 2007, New Straits Times menyiarkan cerita ‘bocor’ tentang seorang pegawai polis senior yang sedang disiasat kerana tidak mengisytiharkan aset yang bernilai RM27 juta. Nampaknya, segala-galanya mengarah pada Kevin sebagai sumber cerita bocor ini.

Semasa pemeriksaan balas, Kevin mengakui bahawa Ramli dan Ketua Polis Negara (KPN) bermusuh. KPN telah menghalang penganugerahan Pingat Polis kepada Ramli atas alasan bahawa dia sedang disiasat. Maka dia tidak layak menjadi Timbalan KPN dan seterusnya tidak layak untuk menggantikannya sebagai KPN. Keterangan Kevin nampaknya menunjukkan bahawa pokok pangkal siasatan itu adalah bagi menghalang Ramli dari menjadi KPN yang seterusnya.

Mari kita saksikan apa lagi yang akan terbongkar semasa perbicaraan bersambung pada hari ini. Namun demikian, setakat ini, perkara yang diutarakan oleh Malaysia Today sudah mula terungkap. Nah, sekarang tahulah anda mengapa KPN mencari saya di seluruh dunia, bukan? Dia bimbang bahawa Malaysia Today akan mendedahkan peribadinya yang sebenarnya, iaitu seorang manusia yang terkutuk.

Artikel Asal: malaysia-today.net
Terjemahan: gomalaysian.blogspot.com

usinkata;Musa H ini sudah diketahui umum pelakon kesayangan pengarah "Kepala Taik Baru"..
Memang patut dia nie digelar "manusia terkutuk'..pelbagai "kemungkaran" yg dilakukan beliau umum sudah mengetahui..
Namun tak nampak pun sebarang tindakan yang dapat "melemahkan"beliau dari berterusan bergelumang dengan kemungkaran itu..
Semakin banyak tekanan yg dikenakan kepada beliau..semakin kukuh pula beliau bertahan..
Apakah hikmah yang ada disebalik kisah pelakon kesayangan pengarah "Kepala Taik Baru" ini..adoii la..penat otak ini memikirkanya..

Rasanya setakat hari ini..maka lebih baik kita anugerahkan satu award utk Musa H atas keberanian beliau mempertahankan Bini Rosmoh.Inilah award paling ideal utk jenis manusia terkutuk..

Award utk Musa H atas kejayaan beliau menjadi manusia terkutuk..


Adakah "Silap Mata" ini menyebabkan SPRM dan GERAK terpukau..


Silap mata ini turut disaksikan oleh SPRM dan GERAK hingga terlena..

‘OPERATOR KOMPUTER’ JADI KETUA PEJABAT?
Oleh: SALIHIN LADJA MURA
sumber;Sabahkini

SELEPAS Kerajaan Barisan Nasional melantik Pegawai S44 memangku jawatan S48 dan menanggung kerja S54 sebagai Ketua Jabatan Negeri, kini melantik Operator Komputer F17 sebagai Ketua Pejabat Badan Berkanun di Kunak.

Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Silam, Johani Abdul Halim mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Audit Negara, Jabatan Perkhidmatan Awam, Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pengerusi Ko-Nelayan menyiasat aduan orang awam bahawa seorang wanita yang memegang jawatan hakiki F17 (Operator Komputer) sebagai Ketua Pejabat Ko-Nelayan Kunak.

“Sudah ketandusankah pegawai yang layak di Ko-Nelayan sehingga ‘Operator’ dilantik sebagai Ketua Pejabat atau kehadirannya di Kunak mempunyai agenda tertentu?,” tanya Johani yang menjelaskan bahawa operator berkenaan adalah isteri kepada Pegawai Daerah Kunak, Susilo Sumarto.


usinkata; Untuk cik puan tue..senang-senang saja untuk mendapat jawatan "Ketua Pejabat"..
Rasa kalau diselidiki kat semenanjung nie..macam-macam ada.!!!..sapa la yang nak tolong bongkar...?
SPRM..? hhehe..ini kes sebesar taik idung saja....Gerak?..huhuhuhu..sekarang dah tak "gerak"..asyik demam kura-kura saja..al maklumlah..duit xda nak beli ubat..huhuhu..
Hello-hello...Detective Conan..ada free ka..?..meh tolong siasat sat depa-depa nie..yang dok ada pon macam haprak!!!

Saturday, December 26, 2009

Tugu Penghinaan Bangsa Malaysia


Tugu Negara

Beberapa bulan lepas saya pernah menulis tentang Tugu Negara. Saya mempersoalkan dan mengajak para pembaca untuk menilai sendiri rasional di sebalik wajah-wajah yang dibentuk di Tugu Negara. Jika diamati betul-betul, wajah-wajah yang berdiri hampir kesemuanya berwajah Mat Salleh atau kacukan, sehingga menimbulkan persoalan samada mereka berbangsa Malaysia atau tidak. Manakala, yang berbaring atau "mati" pula kesemuanya berwajah Asia.

Saya cuba membangkitkan isu semangat bangsa Malaysia di dalam cerita saya. Tidak kiralah samada mereka komunis atau sebaliknya, mereka adalah rakyat Malaysia yang sedang "dipijak" oleh bangsa asing. Saya minta pembaca tolak ke tepi ideologi politik masing-masing, dan tumpukan kepada wajah-wajah yang sedang dipijak dan yang sedang memijak itu.

Selepas tulisan tersebut diterbitkan, saya menerima banyak reaksi daripada pembaca. Ada yang bersetuju dengan saya, tetapi ada juga yang marah-marah. Mereka menyoal saya kembali - jika Chin Peng bukan pengkhianat, maka adakah keturunan mereka yang berjuang menentang komunis, adalah pengkhianat?

Saya berpendapat bahawa soalan itu adalah soalan yang salah. Soalan yang patut kita tanya sekarang ialah, perjuangan menentang komunis untuk siapa? Adakah perjuangan menentang komunis adalah perjuangan kita atau sekadar berjuang atas desakan orang luar? Tugu Negara dicipta untuk siapa? Siapa wira sebenar dalam cerita ini?

Kita jangan lupa, PKM pernah membantu kerajaan menentang Jepun. Malah, PKM berganding bahu dengan kerajaan dan British untuk memerangi Jepun di negara kita. Hanya selepas PKM menunjukkan penentangan terhadap British, PKM dianggap sebagai antagonis di dalam cerita.

*Petikan dari artikel yg ditulis oleh Puspawati Rosman ialah seorang peguam, juga Ketua Projek Jawatankuasa Kesedaran Undang-undang Pusat Bantuan Guaman (PBG)

sumber;

http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=10517

usinkata; Siapa punya idea bina tugu nie..?..Siapa yg menjadi arkiteknya?
Bagi aku..tugu ini hanyalah "Lambang Penjajahan British" terbesar selepas bendera Union Jack

keterangan foto;
Ini bukan kat Iraq atau Pakistan..ini kat Semenanjung Melaka suatu ketika dulu..

Friday, December 25, 2009

F-5E; Kerja Altantunya atau Rosmoh..?


cerita dari gambar;
"pintu keluar pesawat F5E ini tidak ditutup oleh juruterbangnya apabila beliau tergesa-gesa keluar.apa yang didakwanya beliau terdengar bisikan suara memanggil nama najib !!..najib !!..mana duitku.??..berulang-ulang kali..kemudian selepas hilang suara itu..beliau tercium bau kemeyan serta ternampak asap kemenyan itu membentuk perkataan "AKU ROSMOH"..."

-cerita ini dikisahkan oleh Juruterbang yang berpangkat Brigadier Jeneral Bala Subramaniam yang kini berada di India..

usinkata;Tidak cekap macam mana tue..takan dh sampai tahap Brigadier Jeneral pun tak cekap..mustahil TUDM nak lantik org yang tidak cekap utk berada dibarisan hadapan pertahanan negara..

Inilah padahnya apabila Bini Rosmoh memegang apa jua jawatan..
Dia pegang Kementerian Pertahanan..habis lembik lutut semua anggota TUDM..dari Brigadier Jeneral sampai la anggota "pekak" kat bawah..
Ini baru TUDM..apa pula cerita ATM,cerita TLDM dah penah dengarkan..nak dengar lagi..

Dulu Kapal TLDM tiba-tiba terbakar..nasib baik xda apa-apa yang "misteri" keluar..ishh..ingat nk kena pi check balik la kejadian kapal terbakar tue..agaknya semua "hos pemadam api" ada masalah kot..huhuhu.ini andaian ok..jangan tangkap..jangan dakwa..huhuhu

Kemudian datang pula cerita Kapal Selam milik TLDM yg mempunyai pelbagai kontroversi..kos selenggaraan saja dah dekat angka juta-juta setahun..

Sekarang nie ada 2 perkara yang berlegar dikepala..adakah "bencana" dan "malapetaka" yang menimpa TUDM ini disebabkan oleh................
1) Kutukan Roh Hantu Altantunya yang masih berdendam dengan Najib selagi Najib belum mendapat balasan yang setimpal..
2) Aura Puaka Tok Moh Rosmoh yang menyelubungi Kementerian Pertahanan ketika Najib berada disana..

Apa yang menjadi masalah sekarang ini..Najib sudah dipuncak negara sebagai PM..so..marilah kita sama-sama nantikan dengan penuh gembira dan bertepuk tangan "bencana" dan "malapetaka" yang akan melanda negara..
Jika kita tidak mahu "bencana" dan "malapetaka" melanda negara..pastikan Najib dan kaum kerabatnya undur jauh dari pemerintahan negara..

Brig. Jeneral, anggota sebab tidak cekap

KUALA LUMPUR 24 Dis. - Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) hari ini memaklumkan pemberhentian seorang pegawai berpangkat Brigadier Jeneral dan beberapa anggotanya sebelum ini adalah berkaitan dengan ketidakcekapan dan pretasi kerja.

Menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pusat Perhubungan Awam TUDM di sini hari ini, tindakan itu diambil sebelum kejadian kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E diketahui berlaku.

"Semua tindakan yang yang diambil itu adalah langkah-langkah biasa untuk mencegah daripada berulangnya perkara tidak diingini," kata kenyataan itu. - Berita Hairan 25/12/09



Thursday, December 24, 2009

Persamaan Hang Babi dan Hang Khinzir


Inikah dia Hang Babi..?..mana pula Hang Khinzir..?.cuba tengok kat bawah..!!

usinkata; Inilah antara beberapa sebab Tun Abdullah tidak "join" PAS selepas resign dari jawatan PM dan Presiden UMNO..

Rupa-rupanya beliau telah dijadikan oleh "Kepala Taik Lama" sebagai "Tudung Mangkuk Jamban"untuk menutup "bau pekung" yang dimiliki oleh "Kepala Taik Lama"

Apabila ada mamat omputih terlebih bijak telah merembeskan "bau pekung" "Kepala Taik Lama" yang terperap selama 22 tahun..Maka "Kepala Taik Lama" cuba buat cerita "Tudung Mangkuk Jamban" lagi teruk sebab simpan "bau pekung lagi pekat dan hanyir dari beliau..
Bijak benar mamat omputih ni..satu peluru dapat tembak 2 ekor babi

Jika benar mereka ini terbukti bersama melakukan pembaziran duit rakyat tahap juta dan billion..sesuai benar dilabelkan sebagai Hang Babi dan Hang Khinzir..nama saja berbeza tapi "jijiknya" tetap sama..

Utk renungan..Hang Babi dan Hang Khinzir ini ..keluar dari perut yang sama pulak tue..sudah tentu dari perut mak babi..dan mak babi itu digelar UMNOmum

Harap akan ada lagi manusia seperti mamat omputih ni..satu peluru dapat tembak pula satu anak badak dan satu anak lembu mulut merah..huhuhu

Inikah dia Hang Khinzir..?..awat sama saja..oooo kembar rupanya..

Mahathir heret Pak Lah untuk pertahankan diri
sumber;freemalaysiatoday

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dilihat cuba mengheret penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi bagi melindungi keburukannya yang didakwa menghanguskan RM100 bilion semasa 22 pemerintahannya.

Menjawab dakwaan Barry Wain yang menulis buku Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, Mahathir menerusi blognya Chedet, meminta kerajaan turut menyiasat penggunaan wang RM270 bilion hasil yang dibayar Petronasa sepanjang lima tahun kepemimpinan Pak Lah.

"Semasa 22 tahun saya peintah, Petronas membayar RM126 juta kepada kerajaan tapi semasa Pak Lah jumlahnya lebih sekali ganda berikutan kenaikan harga minyak di pasaran antarabangsa.
"Macam mana wang itu dibelanjakan? Rakyat berhak mengetahuinya,

Mahathir berkata Petronas hanya menyerahkan wang RM126 bilion kepada kerajaan sepanjang dia menjadi Perdana Menteri tetapi membayar RM270 bilion semasa dipimpin Pak Lah.

Wednesday, December 23, 2009

Filem; "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?"


Ini Poster Filem "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?" pilihan Tok Moh Rosmoh..

usinkata; Semua rakyat Malaysia dok nga-nga teruja dengan filem nie..sekarang ditayangkan oleh semua panggung-panggung utama negara..jangan lepaskan peluang ini..saksikan sampai abis..ok

"Sandiwara 1Malaysia;Spender Bos Ghaib ?"
Nak habag sat..inilah wayang cerita baru selepas filem pendek "Sandiwara Sauk" yang diarahkan oleh Pengarah Tersohor Negara yang digelar "Kepala Taik" @ "MahaFiraun"..
Kali nie dipanjangkan sikit oleh Pengarah Baru yang digelar "Kepala Taik Jr" @ Bini Rosmoh..dan diberi judul "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?"
Mengapa dipanjangkan sedikit filem ini kerana Pengarah "Kepala Taik Jr" ikutkan kemahuan Lakinya yang digelar "Tok Moh Rosmoh"..
Tok Moh nie amat meminati Datuk Shah Rukh Khan..maka filem "Sandiwara 1Malaysia ; Spender Bos Ghaib ?" ini dipanjangkan mengikut resmi filem Bollywood....

Tukang Karut bernama Gani Pak Tongko
watak Tukang Karut dalam filem ini hak milik mutlak Gani Pak Tongko..beliau memang menjadi kegemaran pengarah "Kepala Taik Jr"..so tidak hairanlah disetiap filem arahanya actor Gani Pak Tongko tetap memegang watak Tukang Karut..walaupun filem itu bertema cintan cintun..

Berikut skrip yang diadun khas buat Gani Pak Tongko..

Gani Pak Tongko kata "pihak tentera telah menjalankan siasatan sendiri berhubung kes kehilangan Spender F-5E itu.."
Kemudian pihak tentera mengambil keputusan membuat laporan polis lebih setahun selepas kehilangan Spender F-5E berkenaan.

Maknya-nya pihak tentera menjalankan sisatan yang mengambil masa setahun..

Kemudian pula Kes itu dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara kira-kira enam bulan lepas untuk disiasat.

Maknya-nya pula Gani PakTongko ni dah tau 6 bulan lepas...

keterangan foto;
Ini bukan pelakon Tukang Karut tue..ini pakcik yg jual kuih Pak Tongko yg sudah kaya..xcaya tgk baju kot-nya tue

Ketua Pulis Negara pun turut berlakon..?
Gosip-gosip media hiburan menulis aktor "hero tua" bernama Musa H melakonkan watak Ketua Pulis Negara turut serta dalam filem itu..
Umum telah tahu dimana Musa H sudah sampai masa untuk bersara dari dunia glamor..namun pengarah "Kepala Taik Jr" ingin menyelamatkan kariernya sebagai aktor..lalu diberi satu watak yang tidak kurang pentingnya..lalu disambungkan kontraknya sebagai artis pilihan pengarah "Kepala Taik Jr"..

keterangan foto;
"oleh kerana foto Musa H sukar dirakam..maka "tilam" ini sebagai ganti..rupa dia iras-iras tilam nie la.."

Zuhid Juara Akademi Fantasi 2 pegang watak Jahat
Sudah tentu dalam cerita ini ada watak "farouk"(watak jahatla tue)..maka pelakon paling sesuai utk melakonkanya tidak lain tidak bukanialah Zuhid Juara Akedemi Fantasi 2..
Amat menarik skrip yang dimiliki oleh Zuhid ini..
Zuhid tak perlu tumbuk-menumbuk atau mengguna pakai ahli "Stunt" untuk membantunya menjayakan watak itu..Zuhid sekadar memanggil wartawa hiburan/gosip dan mendedahkan "Spender Bosnya yang berlubang" dicuri dan diseludup masuk ke Benua Amerika Latin..
Dengan siri sidang akhbar Zuhid cukup membuatkan dunia hiburan tanahair termasuk "Bos" beliau sendiri tak senang duduk apabila para wartawan hiburan mengekorinya untuk mendapatkan kesahihan dakwaan Zuhid..padahal pendedahan Zuhid adalah skrip dalam filem itu..bukan realiti..Kesian "Bos" Zuhid yang sebenarnya dialam realiti..tak pasai-pasai kena taik..

keterangan foto;
Soriii ok..ini bukan Zuhid Akademi Fantasi 2..kesilapan teknikal yang disengajakan..

Dibawah ini sekadar renungan..tiada kena mengena dengan filem "Sandiwara 1Malaysia; Spender Bos Ghaib ?"..tolonglah percaya kata-kataku ini..please.xda kena mengena pon..huhuhu

usinkatalagi;Najib sendiri sudah menamakan siapa kambin hitam terbarunya..untuk itu dengan jelas sekali beliau mengelarkan kenyataan dimana didalam kes ini "ia tidak melindungi sesiapa.."
Dengan masa siasatan sebegitu panjang yang diambil oleh tentera,polis dan peguam negara maka sudah lengkaplah satu sandiwara..cuma tunggu masa untuk memperbodohkan rakyat sahaja lagi..

DariKataHikmat MSO;"Prasangka akan terus menjadi-jadi. Mungkin disebabkan kerana ia melibatkan pihak atasan hatta menteri maka ia disembunyikan. Ingat kejadian ini berlaku semasa Najib Razak jadi menteri pertahanan. Apakah ianya ada kaitan dengan Najib sendiri?

"Persoalan lain juga timbul kenapa ia didedahkan hari ini. Semasa Zahid pula menjadi menteri. Zahid dikenali sebagai anak buah Najib? Atau memang sudah ada sesuatu yang tidak kena antara mereka berdua menyebabkan Zahid tidak dapat menyekat desakan agar kes ini didedahkan? Apakah ada konspirasi senyap untuk menjatuhkan Najib?"




"Lembaga" nak sehati berdansa bersama cik Hishamudin?


Cuba teka yang mana satu cik Hishamudin..pandai kalo ble ronda-ronda dengan keta Anuar Zain RM1.5 juta

usinkata; Mentang "lembaga" tue dah cukup tinggi ka ilmu kebatinanya untuk melawan Puaka Tok Moh Rosmoh..?
Rasa dah segan nak "bernyawa" ka lembaga tue..?
Atau memang sengaja nak dikenakan ilmu "ghaib" oleh Tok Moh Rosmoh agar dapat berdondang sayang kat Amerika Latin atau Mongolia..
Takpalah..kesian punya pasai sebab yang dok tolong berdirikan lembaga tue semua set-set veteran..maka diringankan sikit power ilmu "ghaib"..Tok Moh Rosmoh kasi hantar lepak-lepak dan merempit kat koridor Kapal Selam kesukaan Mat Mongol..huhuhu
Lembaga nie rasanya ada teloq dak..?..huhuhu..kalau ada dipersilakan "mari sehati berdansa" bersama Hishamudin..huhhuhu.

AWAS !!! Sapa-sapa berani sentuh kaum kerabat Bini Rosmoh..nanti jadi macam ni baru tau..mata bertukar jadi telinga..ini baru sebahagian dari ilmu Puaka Tok Moh Rosmoh tau.!!!

Skandal menteri-Artis ke lembaga disiplin UMNO?
sumber:freemalaysiatoday

Isu hadiah kereta mewah RM1.5 juta seorang anggota Kabinet lelaki kepada artis pujaannya telah perbualan hangat bukan sahaja dalam dunia media malah perkara ini dipandang serius oleh pimpinan Umno.
Seorang pemimpin tinggi parti berkata secara peribadi kepada Suara Keadilan menteri kanan tersebut perlu membuat penjelasan supaya imej dan nama baik Umno tidak terjejas.
Dalam nada yang lebih serius pemimpin itu tidak menolak kemungkinan isu tersebut akan dibawa ke Jawatankuasa Lembaga Disiplin Umno untuk dibincangkan dan diambil tindakan lanjut.
Sebuah blog pro-Umno sebelum ini telah mendedahkan identiti serta artis terbabit dan menggesa menteri kanan tersebut segera membersihkan nama beliau.
Berdasarkan komentar selamatkanumno.blogspot.com pemimpin Umno itu berasa tidak yakin skandal menteri-artis itu akan mendapat perhatian pucuk pimpinan parti kerana ia mungkin melibatkan juga Perdana Menteri.
Isu hadiah mewah menteri kanan tersebut menjadi perbualan mulut wartawan media hiburan tempatan apabila artis popular itu dikatakan “menayangkan” kereta barunya kepada rakan artis dan wartawan.

Tuesday, December 22, 2009

PAUS Gereja Timur Tidak Mengakui "Krismas 25 Dec"..?



Rahasia Dibalik Hari Natal

Pertama kali yang ingin saya tekankan jika perayaan 25 Desember itu berasal dari perayaan kaum pagan Roma Kuno (Romana), bukan Yunani (Greek). Jerusalem dan sekitarnya di masa sebelum dan setelah Nabi Isa a.s lahir berada di bawah kekuasaan kerajaan Romawi.

Bangsa Romawi ketika itu memeluk agama pagan dengan memuja dewa-dewi yang jumlahnya sangat banyak dan terkenal sangat mengumbar kesenangan ragawi. Mereka menganggap raga yang sempurna, kecantikan lahiriah, sangat penting dan kenikmatan ragawi merupakan kenikmatan yang harus dikejar selama-lamanya. Sebab itu, lelaki Roma sangat gandrung pada olahraga yang bisa membentuk kekuatan fisik, memperbesar otot-otot badannya, dan juga merawat seluruh tubuhnya. Sekarang, kebiasaan lelaki Roma ini diwarisi oleh apa yang disebut sebagai Pria Metroseksual.

Sedangkan perempuan Roma, juga sangat memelihara tubuhnya dan sisi sensualitasnya. Mereka akan sangat bangga jika dikejar-kejar banyak pria. Bahkan bukan rahasia lagi jika perempuan Roma saat itu belomba-lomba untuk dijadikan “piala bergilir” para lelaki Roma. Tanggal 14 Februari selalu ditunggu-tunggu oleh mereka untuk memuaskan hasrat rendahnya dengan menggelar pesta syahwat di seluruh kota. Inilah yang sekarang dirayakan banyak orang sebagai Hari Valentine, yang sesungguhnya berasal dari Hari Perayaan Perzinahan.

Keyakinan inti pagan Roma itu berasal dari dua sumber, yakni tradisi Osirian Mesir kuno dan ilmu-ilmu sihir Babylonia. Keduanya bergabung dan sekarang dikenal sebagai Kabbalah. Mereka memiliki hari-hari istimewa yang dirayakan setiap tahun, termasuk tanggal 25 Desember yang dirayakan sebagai Hari Kelahiran anak Dewa Matahari atau Sol Invictus. Sebagian ahli menganggap istilah “Anak Dewa Matahari” itu dinisbatkan pula kepada Namrudz, Raja Babylonia, yang mengejar-ngejar Nabi Ibrahim a.s.

Mereka percaya, anak Dewa Matahari ini lahir di hari Minggu. Sebab itu mereka menamakan hari Mingu sebagai Sun Day, Hari Matahari. Mereka juga beribadat di hari tersebut. Semua ini diadopsi kekristenan sampai sekarang.

Hari Natal memiliki arti sebagai Hari Kelahiran. Hanya Gereja Barat yang merayakan Natal pada tanggal 25 Desember, sedangkan Gereja Timur tidak mengakui Natal pada 25 Desember tersebut. Lucunya, di tahun 1994, Paus Yohanes Paulus II sendiri telah mengumumkan kepada umatnya jika Yesus sebenarnya tidak dilahirkan pada 25 Desember. Tanggal itu dipilih karena merupakan perayaan tengah-musim dingin kaum pagan. Saat itu umat Katolik gempar, padahal banyak sejarawan telah menyatakan jika 25 Desember tersebut sebenarnya merupakan tanggal kelahiran banyak dewa pagan seperti Osiris, Attis, Tammuz, Adonis, Dionisius, dan lain-lain.

Kisah yang sesungguhnya tentang hari Natal bisa kita cari di internet, antaa lain tulisan yang dibuat oleh Pastor Herbert W. Amstrong, sejarawan Kristen yang menentang banyak hal tentang Natal pada tanggal 25 Desember. Yang banyak orang tidak mengetahui, keseluruhan dasar bangunan kekristenan sekarang ini sesungguhnya dibangun atas kerangka dasar ritus pembaharuan Osirian di Mesir kuno. Beberapa di antaranya adalah:

Pertama, Yesus dianggap anak Allah, ini sama dengan keyakinan kultus Dionisius yang sudah ada berabad sebelum Yesus lahir.

Kedua, Yesus dilahirkan di kandang, ini sama seperti kisah Horus yang lahir di kuil-kandang Dewi Isis.

Ketiga, Yesus mengubah air menjadi anggur dalam perkawinan di Qana, ini sama seperti apa yang dilakukan Dionisius.

Keempat, Yesus membangkitkan orang dari kematian dan menyembuhkan si buta, ini sama seperti Dewa Aesculapius;

Kelima, Yesus diyakini bangkit dari kematian di makam batu, sama seperti Mithra.

Keenam, Yesus mengadakan perjamuan terakhir dengan roti dan anggur di mana sampai sekarang ritual ini masih tetap berjalan di gereja-gereja, padahal ritual roti dan anggur merupakan simbolisasi penting dalam tradisi Osirian, dan juga hampir semua ritual pagan yang memuja Dewa Yang Mati seperti halnya pemuja Dionisius dan Tammuz;

Ketujuh, Yesus menyebut dirinya penggembala yang baik, ini meniru peran Tammuz, yang berabad sebelumnya telah dikenal sebagai Dewa Penggembala;

Kedelapan, Istilah ‘The Christ’ pada awal kekristenan tertulis ‘Christos’, sering tertukar dengan kata lain dalam bahasa Yunani, Chrestos, yang berarti baik hati atau lembut. Sejumlah manuskrip Injil berbahasa Yunani dari masa awal malah menggunakan kata Chrestos di tempat yang seharusnya ditulis dengan Christos. Orang-orang di masa itu sudah lazim mengenal Chrestos sebagai salah satu julukan Isis. Sebuah inskripsi di Delos bertuliskan Chreste Isis.

Kesembilan, dalam Injil Yohanes 12: 24, Yesus mengatakan, “Seandainya biji gandum tidak jatuh ke tanah dan mati, ia tetap satu biji saja, tetapi jika dia mati ia akan menghasilkan banyak buah”. Perumpamaan dan konsep ini jelas berasal dari konsep ritual Osirian;

Kesepuluh, dalam Injil Yohanes 14:2 Yesus mengatakan, “Di rumah bapakku banyak tempat tinggal.” Ini benar-benar berasal dari Osiris dan dicopy-paste dari Book of the Dead, Kitab Orang Mati Mesir Kuno yang dipercaya disimpan di kota kematian, Hamunaptra. Ini baru sebagian contoh.

Simbol Salib yang dipergunakan oleh kekristenan dahulu hingga sekarang (juga Katolik) jelas-jelas merupakan simbol Osirian kuno. Bahkan Kristen Koptik di Mesir mengambil simbol Ankh, salib Osiris dalam bentuk asli, sebagai simbol gerakannya. Masih banyak lagi kesamaan konsep kekristenan dengan agama-agama pagan Mesir Kuno, seperti dalam kebangkitan Yesus dari kematiannya, sosok Maria Magdalena dan perannya bersama Yesus, ritus pembaptisan oleh Yohanes, dan sebagainya.

sumber; http://www.eramuslim.com/konsultasi/konspirasi/rahasia-dibalik-hari-natal.htm

Beranikah Najib nak lawan Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi


"Alamak..sekali bestfriend dia daa..ish..macam mana nie..aduiii..penin..penin.."

usinkata; Najib sudah tentu menelan air liur sepahit hempedu apabila mengetahui tindakan yang difikirkan dapat membersihkan Kerajaan BN dengan membawa ulama tersohor Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi ke Malaysia untuk dinobatkan tokoh Maal Hijrah 1431 kini menjadi peluru untuk menembak beliau kembali..

Ini dapat dilihat dengan kenyataan Ulama Tersohor tersebut yang akan membela Anwar Ibrahim daripada tuduhan liwat..

Agaknya penasihat 25% yang berada disekeliling Najib sudah berpaling tadah untuk menjahanamkannya.

Masakan tidak para penasihat 25% itu tidak mengetahui hubungan baik Anwar dan Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi..

Mari kita saksikan pertembungan "balaci"Puaka Tok Moh Rosmoh yang akan membela Saiful melawan Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi yang membela Anwar..

Siapa yang wajib dipercayai..?...Lu pikir la sendiri..!!!

Yusuf Qardhawi Rujuk Penangguhan Kes Qazaf Anwar Ibrahim Ke Perhatian Dunia Islam

Pengerusi Kesatuan Ulama Islam Sedunia, Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi berjanji akan membawa isu fitnah liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim ke persada antarabangsa untuk diselesaikan secara syarie.
Justeru, tokoh Islam terkemuka itu akan menggunakan pengaruh beliau untuk bertemu dengan organisasi Islam antarabangsa dan pemimpin Islam terkenal diseluruh dunia dalam masa terdekat.
“Hingga ini kes itu kata syeikh qardawi hendaklah diangkat dengan lebih kuat dan luas seantero dunia supaya datuk seri anwar terbela.
“Dari segi syarak dan digerakkan wadah-wadah antarabangsa seperti kesatuan ulama islam sedunia, dan juga untuk di kemukakan dengan lebih luas untuk sama-sama bekerjasama menyelesaikan kes fitnah anwar,” katanya.
Beliau berkata demikian semasa sesi pertemuan khas Yusuf bersama Anwar Ibrahim di Putrajaya, semalam.

Pemimpin Sunnah Wal Jamaah Tegas Anwar Tidak Bersalah

Pengerusi Kesatuan Ulamak Sedunia Sheikh Dr Yusuf Abdullah Al-Qaradawi yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dan menjadi mangsa fitnah berhubung pertuduhan liwat terhadap beliau.
Beliau turut mendesak agar kes qazaf yang difailkan terhadap Mohd Saiful Bukhari Azlan lebih setahun lalu dipercepatkan dan diselesaikan segera.
Tokoh Maaf Hijrah itu menegaskan Mahkamah Syariah tidak mempunyai alasan untuk melengah-lengahkan keadilan Islam kepada penuduh mahupun yang tertuduh.
Tambahan lagi dengan kesahihan daripada empat orang doktor yang membuktikan tiada kesan luka di bahagian sulit Saiful Bukhari Azlan.
“Dia yakin insyaallah anwar tidak bersalah dan isu ini akan dapat diselesaikan dengan tuntas,” katanya.
Ini dikatakan oleh Sheikh Al-Qardhawi dalam pertemuan dengan Anwar dan beberapa orang pemimpin Islam di Putrajaya Isnin lalu.
Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Dr Mohammad Nur Manuty yang turut hadir dalam perjumpaan itu memberitahu yusuf sangat yakin Anwar tidak bersalah.
“Syeikh Qardhawi amat menyokon penuh supaya kes ini jangan ditangguh-tangguhkan lagi dan segera diselesaikan mengikut pendekatan syariah, dan diserahkan kepada mahkamah tertinggi, kerana kata qardawi anwar dah mengalami kesengsaraan jiwa, keluarga, politik, beliau dlam keadaan yang diserang oleh pihak-pihak yang tidak bermoral,” katanya.
Sheikh Al-Qaradhawi yang dikurniakan Tokoh Maal Hijrah oleh kerajaan Malaysia berpendapat Anwar telah diserang daripada segi peribadi, keluarga dan politik oleh pihak yang tidak bermoral.-ATIQAH YAACOB - TvSelangor.com

Kutukan Puaka Tok Moh Rosmoh kat Wartawan..


Ini gambar curi semasa Tok Moh Rosmoh sedang "bermantera"..huhuhu percaya ka.?

usinkata; Aku dah kata..jangan main-main dengan Tok Moh Rosmoh nie..ini baru dia bercakap..belum lagi dia bermantera..silap-silap nanti "ghaib" pula para wartawan ni..

Kalau nak cari mereka ini..try chek kat benua Amerika Latin..takpon kat India atau London..tak jumpa jugak try check kat Mongolia..

kalau tak jumpa jugak..check kat dalam Kapal Selam Altantunya..sah memang ada kat situ ..huhuhu

"Gua malas nak layan lu orang..tak paham lagi..nak kena sumpah!!!..dah boleh blah..nanti gua sergah jadi Kapal Selam..naya saja.."

Rosmah enggan layan ‘pembohongan, gosip’
Tuesday, 22 December 2009 6:02 PM
Oleh Jimadie Shah Othman & Andrew Ong
sumber; petikan dari EraPakatan.com

BELUM sempat soalan berhubung pemindahan wang RM600,000 secara tidak sah ke Dubai dikemukakan, sidang media isteri perdana menteri Rosmah Mansor terus ditamatkan.
Ketika Malaysiakini ingin mendapat penjelasan berhubung dakwaan wang itu disalurkan ke akaunnya Ogos tahun lalu, beliau terus memotong soalan tersebut dengan berkata:

"Saya kata (tanya) soalan berkaitan. Saya tidak mengulas gosip. Saya tidak mengulas pembohongan. Itu yang saya cakap tadi, kita mesti fokuskan pada isu yang lebih besar.

Rosmah bagaimanapun selepas itu sempat bergurau dengan kumpulan wartawan di situ dengan berkata:

"Habis dah soalan? Dah kena sergah tidak ada dah soalan?"

Usikan itu disambut ketawa kecil daripada wakil-wakil NGO berkaitan pembangunan wanita dan komuniti yang hadir di majlis tersebut.

Babi ini dipakaikan bedak cantik-cantik..


"Aku dah pakai bedak banyak-banyak..cantik tak.??

usinkata; Tolong sampaikan berita dibawah ini kepada umat islam semalaysia...ok


Jakim: Bak kut teh halal tak boleh dianggap halal
sumber;MalaysianInsider

PETALING JAYA, Dis 22 — Penggunaan istilah bak kut teh halal boleh mengelirukan umat Islam di samping bertentangan hukum syarak kerana bercanggah dengan kaedah fiqah yang ditetapkan oleh Islam.

Ketua Penolong Pengarah Jabatan Kemajuan Agama Islam Malaysia (Jakim) Lokman Abdul Rahman berkata, bak kut teh tidak boleh dianggap halal kerana ia masih mengekalkan penggunaan nama yang haram mengikut hukum Islam.

Ia juga ditentang oleh Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Dr Maamor Osman.

Beliau tidak bersetuju dengan pengenalan makanan bak kut teh halal itu.

Maamor berpendapat, langkah itu sebagai salah satu cara halus mengurangkan rasa jijik masyarakat Islam pada babi.

Oleh itu beliau bimbang penyalahgunaan istilah itu akan membuatkan umat Islam lama kelamaan tidak lagi rasa jijik terhadap babi.

“Saya harap Jakim dapat bertindak tegas dengan tidak memberikan logo halal terhadap makanan berkenaan,” katanya.

Monday, December 21, 2009

UMNO: GERAKAN a.k.a Hampas Nyok..



usinkata; Kasihan benar parti GERAKAN yang semakin tidak "bergerak" didalam BN..apatahlagi ianya sudah dianggap "malukut ditepi gantang" oleh rakyat Pulau Pinang..

Kegagalanya memenangi walaupun satu kerusi di Pulau Pinang akibat dari kutukan yang diterima oleh BN yang diterajui oleh UMNO Rasist..

Kini sudah ada usaha yang didalangi oleh UMNO sendiri untuk terus mematikan langkah Gerakan untuk bergerak memenangi hati kaum cina kembali khususnya di Pulau Pinang..

Apakah Gerakan ini buat atau pekak atau tuli..?atau sengaja nak tempah maut dengan menjerat leher sendiri apabila masih terhegeh-hegeh berdempek dicelah ketiak BN..?

Ternyata apa yang disuarakan oleh UMNO Pulau Pinang menggambarkan "lu boleh blah".. untuk Gerakan..?

Sudah jelas lagi terang ..sudah nampak panau dibadan..UMNO tak perlu lagi GERAKAN.."Boleh pi main jauh-jauh la Gerakan..bye-bye...

Sudah kering madu dihisap kini Gerakan umpama hampas nyok didalam bakul sampah...

Sekarang nak pi mana cik Gerakan oiii..Nak pi pulau pon dah "dipulau"..nak pi seberang pon dah "diserang"..alih-alih mati tak berkubur saja la yang nampak senang...


Teka-teki; Yang mana UMNO yang mana Gerakan..
Kalau pandai dapat melancong percuma keliling Pulau Pinang dengan Kapal Selam Altantunya..huhuhu..

Gerakan beri amaran,dakwa komen Zahid karut
Oleh G. Manimaran
sumber; MalaysianInsider

PETALING JAYA, Dis 21 — Gerakan Pulau Pinang memberi amaran kepada Umno negeri itu agar jangan memperlekehkan pihaknya dengan menuntut agar diserahkan kedudukan Pengerusi Barisan Nasional (BN) yang disandang mereka sejak lebih tiga dekad lalu.

Pemangku Pengerusi Perhubungan Gerakan Pulau Pinang Teng Chang Yeow berkata pihaknya kini memainkan penting dalam usaha merampas balik kerajaan negeri daripada Pakatan Rakyat.

"Kami telah memberi sokongan dan berganding dengan kesemua wakil BN khususnya semasa sidang Dewan Undangan Negeri. Kami juga menekankan kerajaan negeri pimpinan DAP agar bertanggungjawab terhadap keputusan-keputusan yang dibuat sejak 8 Mac.

"Jadi, untuk mengatakan Gerakan tidak aktif adalah satu kenyataan sangat mengarut," kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan hari ini.

Jawatan Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang kini disandang oleh wakil Umno.

Gerakan menyandang jawatan Pengerusi BN atas kapasiti sebagai ketua menteri negeri itu sehingga Mac 2008.

Teng menambah, usaha-usaha yang dilakukan sama sekali tidak kecil daripada langkah diambil Umno Pulau Pinang.

Justeru kata beliau, sebenarnya Umno Pulau Pinang menjejaskan kedudukan BN negeri dengan membuat permintaan sedemikian meskipun sedar bahawa di bawah konvensyen semasa Gerakan adalah pengerusi sejak 35 tahun yang lalu.

"Sebarang perubahan tidak dapat diterima oleh Gerakan,” katanya.

Oleh itu tegas beliau, Umno Pulau Pinang seharusnya memfokus pada usaha untuk mengambil balik kerajaan negeri Pulau Pinang, bukannya memberi tumpuan ke atas parti-parti komponen BN yang lain.

"Berbanding memfokus untuk memenangi balik negeri, beberapa pihak masih bertindak seolah-olah BN masih menguasai (Pulau Pinang), sebenarnya kita tidak dan ini masanya bagi kita menerima realiti," kata Teng.

"Dan, bagaimana kita boleh mendapatkan balik kerajaan negeri jika terus menyerang antara satu sama lain," katanya.

KataCerita Antara Pemimpin Malaysia Baru


Anwar Ibrahim katacerita;
Suara Anwar semakin lantang, sambil menoreh ke arah pemimpin PR yang berada di atas pentas,

"Lihat, puluh di belakang ini, tanpa kecuali, satu per satu dihadap ke mahkamah.

Kenapa? Nak lawan berdepan dengan rakyat, mereka tahu mereka akan tewas. Sila, nak lawan di Batu? Mana? Bagi tahu biar kita berdepan dengan mereka. Kerana dia tak mampu lakukan begitu, dia buat cara-cara jahat, celaka dan sial..."

Hadi Awang katacerita ;
Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mengaku kenyataan bahawa Malaysia dibentuk di atas masyarakat majmuk, di mana semua kaum besar di Asia berada di sini.

"Sepatutnya kita membuka mata dengan realiti yang ada, sehingga kita tidak boleh menganggap rakannya adalah pendatang, bukan penduduk asal,"

"...kerana kita semua tidak berasa asing di sini, bahkan bila kita bertemu di luar negara kita terasa bersama daripada satu negara."

Malah, Abdul Hadi Awang menyusul dengan pengalamannya yang singgah di lapangan kapal terbang luar negeri, ketika menziarahi Anwar Ibrahim yang menjalani pembedahan di Munich.

"Kami nak sembahyang, tak tahu kiblat, tak tahu timur barat. Saudara Gobalakrishnan pergi tanya mana kiblat," ....."walaupun dia tak sembahyang"

Lim Guan Eng katacerita;
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng juga menzahirkan rasa terharunya ketika mengungkit pengalamannya dipenjarakan kerana membantu sebuah keluarga Melayu lebih 10 tahun yang lalu.

"saya dinasihatkan, 'mengapa buat macam ni? You bantu keluarga Melayu dapat apa? Hilang semua (kehilangan segala-galanya) orang Melayu pun tak akan mengenang budi.'"

"Itu 10 tahun lepas. Bila hanya seorang dua yang memperjuangkan ke-Malaysia-an. Saya masih ingat pada masa itu, saya jawab, kalau kita anak Malaysia, semua anak Malaysia berhak untuk menikmati keadilan dan keluhuran undang-undang,"

"Masa itu saya seorang dua memperjuangkan konsep berbilang kaum ke-Malaysia-an. Sebelas, dua belas tahun kemudian, saya amat terharu. Sekarang bukan sekadar seorang dua, tapi kita boleh lihat beribu-ribu, berpuluh-puluh ribu, beratus-ratus ribu malah berjuta-juta menyokong konsep ke-Malaysia-an."

Kapral Singh katacerita;
Beliau mengakui tiada orang yang pernah bayangkan bahawa PAS akan duduk bersama DAP, tetapi Anwar Ibrahim telah melakukannya. Tambahnya, Anwar bukan sahaja menyatukan tiga parti, tetapi juga menyatukan rakyat seluruh negara.

"Sebagai salah seorang peguam di antara peguam yang lain, saya memberi jaminan di sini. Saya akan dengan kebolehan yang ada dalam tangan saya, untuk memastikan dia dilepaskan dari satu tuduhan yang tidak berasas!"

Zaid Ibrahim katacerita;
Zaid sempat mengkritik pimpinan Najib apabila berkata, "Dia kata 1Malaysia hari ini, esok dia masuk balik Ahmad Ismail di Pulau Pinang. Ahmad Ismail menuduh kawan-kawan Cina dan India kita pendatang. Dia masuk balik.

Dia kata negara kita aman, tetapi Raja Petra mesti lari ke England, dan Bala di India," hujahnya menggelakkan satu dewan.

Mat Sabu katacerita;
"Makin banyak perkara rasuah dan korupsi yang kita utarakan semakin banyak lagi berlakunya amalan tersebut dikalangan pemimpin Umno dan BN.

"Bagi mereka adalah suatu perkara yang tidak pelik apabila memperkatakan rasuah yang menjadi amalan kepada kepimpinan mereka.

"Sepatutnya sebagai pemimpin dalam kerajaan yang memerintah mereka harus peka dan berasa malu dengan amalan rasuah yang menjadi sebahagian daripada hidup kepimpinan mereka. Tetapi ini tidak membawa apa-apa makna kepada mereka,"

Sunday, December 20, 2009

Enjin F-5E "GHAIB" ; Test Power oleh Puaka Tok Moh Rosmoh..?


Teka-teki; Yang mana satu Tok Moh Rosmoh..?...Kalau pandai boleh dapat rilek dalam Kapal Selam Altantunya..huhuhu

usinkata; Adakah misteri kehilangan enjin pesawat F-5E ini berpunca dari test power Tok Moh Rosmoh..?
Jangan main-main oooo dengan ini Tok Moh..nanti dighaibkan pula Malaysia dari peta Asia Tenggara..silap-silap Malaysia kat dalam peta Mongolia pulak..

Agaknya Tok Moh Rosmoh belajar dari David Copperfield untuk "ghaibkan" enjin pesawat TUDM ni kot..?

Enjin F-5E TUDM Dijual Kepada Syarikat Berpangkalan Di Amerika Selatan

Enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM)disedari hilang pada 2007 telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa dari sebuah negara yang berpangkalan di Amerika Selatan, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata syarikat antarabangsa itu dipercayai telah mengupah ejen tertentu untuk melarikan enjin pesawat bernilai RM50 juta itu ke luar negara.

"Kementerian akan mengambil tindakan dari segi perundangan peringkat antarabangsa untuk mendakwa syarikat yang terbabit mengupah untuk melarikan enjin itu ke luar negara.

"Mereka yang terbabit dalam kumpulan bawahan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan pengkhianat kepada negara dan wajar dikenakan undang-undang yang tegas," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Rakan Alam Sekitar di sini hari Sabtu.

Ahmad Zahid mengesahkan semua dokumen mengenai penjualan enjin itu telah diperoleh oleh polis.

"Syarikat antarabangsa itu berminat membeli enjin itu kerana harganya yang murah, kerana ia merupakan alat ganti yang dikategorikan sebagai rosak yang akan diperbaiki," katanya.

Beberapa akhbar tempatan hari ini melaporkan polis menahan empat orang termasuk pegawai TUDM berhubung kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta itu.

sumber; BERNAMA

Inikah tanda "Kiamat 2012"..?


Gambar diatas boleh disifatkan pembentukan gempa kecil yang akan "mengkiamatkan" UMNO/BN sedikit masa lagi..

Apa yang ingin dilakukan oleh UMNO/BN untuk terus menguasai Malaysia adalah dengan sentiasa memisahkan DAP dan PAS..
Bermacam bentuk dan cara dilakukan oleh gerombolan durjana itu untuk menidakkan perlaksanaan titik pertemuan antara PAS dan DAP..
Hari ini 19/12/09 menyaksikan sekalilagi sejarah baru tercatat didalam diari negara Malaysia dimana titik yang dinanti telah menjadi realiti iaitu PAS dan DAP menemui udara segar untuk membawa rakyat Malaysia mengalami satu suasana yang bakal membawa seribu harapan buat semua yang bergelar anak Malaysia..
Usaha ini dimulakan oleh PKR dan kini ianya disambut penuh kegembiraan baik dari pihak PAS mahupun DAP..
Apa yang pasti UMNO/BN sudah berada digarisan kegelisahan dengan tercantumnya titik pertemuan yang semkain kukuh dari PKR,DAP PAS untuk membawa harapan baru buat Malaysia..
Najib dan sekutunya kini sudah panik apabila turut diserang secara halus oleh kedua orang kuat Veteran UMNO iaitu Mahathir dan Ku Li..
Ku Li dan Mahathir seakan bergandingan untuk meruntuhkan Kerajaan Najib apabila terdapat gerakan-gerakan yang boleh digambarkan langsung tidak sehaluan dengan aspirasi yang dibawa oleh najib baru-baru ini..

Mahathir
Mencatatkan sesuatu didalam blognya dimana mengkritik bahawa UMNO kini busuk hingga ke usus..
Kemudian diselangi pula dengan mempertikaikan Malaysia sudah mengubah dasar iaitu menyokong Amerika berkenaan isu Nuklear Iran..

Ku Li
Ketua Pembangkang mengajak Ku Li menyertai Kaukus Royalti Petroleum dan seterusnya ajakan menjadi halilintar buat UMNO/BN apabila Ku Li membayangkan akan mempertahankan royalti dan bukanya wang ehsan buat semua negeri yang dijumpai minyak baik didalam laut mahupun darat..
Apa yang menariknya K Li dijangka akan membawa bersama Ahli Parlimen dari negeri yang berhak mendapat royalti minyak untuk turut serta "projek terbaru Anwar" itu..

Penganalisa politik pula membayangkan terdapat usaha untuk menjatuhkan najib melalui "org dalam" dan ia dapat dilihat dengan perkembangan terbaru yan sudah "menjatuhkan spender" Najib dikhalayak ramai..iaitu ;-

1) Dengan ketidakhadiran Ahli Parlimen BN untuk mengundi menyokong Bajet 2010 yang telah dibentangkan oleh Najib..


2) Dan yang terbaru pula kehilangan enjin pesawat F-5E milik TUDM yang disedari pada tahun 2007 kini dijual di sebuah negara di benua Amerika Selatan..kita juga amat maklum bahawa pada 2007 Menteri Pertahanan Malaysia ketika itu Najib bin Abd Razak...!!

Enjin itu "ghaib" pada tahun 2007 lagi..ada "balaci" yang mengghaibkanya..- kata Zahid Hamidi

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009