Saturday, February 20, 2010

AWAS !! ..Gula-gula cap GST


"AWAS !..Kita akan disogokan dengan warna warni gula-gula GST..".

GST: Manfaat serta-merta - Utusan Rasis/Meloya
Oleh THOMAS CHONG
bisnes@utusan.com.my

PUTRAJAYA 19 Feb. - Rakyat dapat merasakan manfaat serta-merta pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dengan menikmati harga lebih murah untuk pelbagai jenis barang.

Pengerusi Panel Penilaian Cukai Kementerian Kewangan, Datuk Kamariah Hussain berkata, antaranya rakyat hanya perlu membayar GST empat peratus ketika menjamu selera di restoran makanan segera berbanding cukai perkhidmatan lebih tinggi dikenakan sekarang.

usinkata;...dulu jangan makan banyak gula..nanti dapat mcm-mcm penyakit..gula adalah penyebab kedatangan penyakit 3 serangkai..gula cukup merbahaya..sebab itu la harga gulakena naik utk tidak menggalakan rakyat tidak menikmati terlalu banyak gula..
Kerajaan begitu perihatin kesihatan rakyat Malaysia...

Sekali utk GST punya pasal..rakyat "digula-gulakan" pula dengan kenikmatan untuk menikmati makanan di restoran makanan segera..

Aduuyaii....nak bagitau...semua org tau bahawa makanan segera itulah penyebab obesiti..kalau dh saiz badan mcm cik Mah..sudah tentu byk kolestrol..sudah tentu saluran sana sumbat sempit..datanglah penyakit jantung..darah tinggi.

Lagi satu..sekarang pon harga makanan di restoran makana segera punya la mahal gila..!!..belanja sorang makan saja dah dekat rm15....kalau GST "dihalalkan"..alahai ciput ja harga makanan segera itu akan turun..

Tak percaya...Tak mengapa..apa yang penting..jangan termakan "gula-gula" GST..lebih baik dari makan gula kerana .....GST lebih bahaya dari gula..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009