Wednesday, February 24, 2010

Gerombolan Tua /Otai yg ,masih bernafsu "Serakah"


Contoh Tua/Otai Keladi...makin tua makin "menjadi"/"terjadi"/"nak menjadi "

Muyhiddin nafi tak senada konsep 1Malaysia- Berita Hairan

PAGOH: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenyataan Lim Kit Siang kononnya beliau berbeza pendapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengenai konsep 1Malaysia adalah mengarut dan sengaja mahu melaga-lagakan pemimpin kerajaan.

Timbalan Perdana Menteri berkata, parti pembangkang sudah kehabisan isu sehingga Lim membuat kenyataan beliau dan Perdana Menteri kelihatan tidak senada dalam konsep 1Malaysia.

usinkata;....Apa yg dicetuskan oleh Lim Kita Siang memmang ada asasnya..

Namun hati ini tidak merasakan bahawa Muhyidin hanya tidak senada dengan 1Malaysia yg dipopularkan oleh Najib..

Padahal banyak perkara yg tidak selari antara beliau dan Najib mengikut kepala hotak ini..

Hati ini awal-awal lagi sudah merasakan kehilangan tempo dan larinya picthing yg diterjemahkan oleh Muhyidin dalam nyanyian bersama Najib sejak dua menjak ini..

Ini dapat dilihat kepada beberapa isu yg menggegarkan Malaysia dan pernah hati ini postingkan mengenainya..sila rujuk ;- http://apadianie.blogspot.com/2009/12/muncung-mig29-cucuk-pungkoq-najib.html

Apabila Muhyidin sudah membuka mulut utk menidakan kenyataan Lim Kita Siang ini menarik minat MSO utk menulisnya..jangan kita lupa..MSO menjadi perakam sejarah kejatuhan Anwar Ibrahim didalam UMNO sehingga dicaci dan dihina..oleh itu bagi hati ini..getaran penulisan MSO sudah membayangkan pepecahan yg bakal meruntuhkan gandingan regu pilihan Dr M iaitu Najib+Muhyidin..sila rujuk ini;-http://msomelayu.blogspot.com/2010/02/betulkah-muhyiddin-dan-najib-sudah.html

Tidak perlu memikirkan apakah bentuknya perpecahan yg bakal dialami oleh gandingan N&M itu..

Hati ini suka sekali utk melihat langkah pepecahan ini juga melibatkan Ku Li yg difahamkan mewakili ahli veteran Umno dan juga pemimpin lama/otai didalam Umno.

Firasat yg berbau kuat dari geluk jampi pak belalang mengatakan Ku Li dan Muhyidin sudah mendapat restu atau signal utk menggerakan satu gerak kerja menjatuhkan Najib...restu dan signal itu datang dr veteran Umno dan juga pemimpin otai didalam Umno..

Tetapi ada satu detik didalam hati mengatakan Dr M juga turut terlibat dlm usaha murni ini..apabila Dr M sendri dpt merasakan bahawa pengaruh Rosmah terlalu kuat menentang kehendak Dr M yg cuba membentuk Najib sbg kerbaunya...

Dan ..AWAS !!! buat Najib+Rosmah..anda sekarang berdepan dengan gerombolan tua/otai yg masih lagi mempunyai nafsu serakah..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009