Monday, February 22, 2010

GST; Tolong Tolak Sama-Sama


"Tolong Sama-Sama Tolak Menatang Haramjadah ini "!!!!!

PR: GST Tindas Rakyat, Wajib Ditolak

Kerajaan Pakatan Rakyat mencapai kata sepakat menolak perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) oleh Kerajaan Persekutuan kerana ia membebankan rakyat bawahan.
Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat akan menyatakan bantahan terhadap GST dalam mesyuarat jawatankuasa Parlimen, 24 Februari depan.

GST adalah cukai kepenggunaan yang dikenakan keatas pelbagai produk tempatan dan antarabangsa, serta perkhidmatan dan barangan.

GST adalah cukai yang dikenakan keatas setiap lapisan satu-satu produk, dari bahan mentah sehingga ke barangan siap.

GST memberi kesan keatas segenap lapisan perniagaan dan semua pengguna. Dalam erti kata lain, pengguna dikenakan cukai untuk setiap barangan, produk dan perkhidmatan.

"Cukai tambahan ini membebankan rakyat, dan merumitkan lagi situasi ekonomi hari ini dengan penyelewengan dan kebocoran yang masih berleluasa," tegas Anwar.

Anwar turut mengumumkan kerajaan Selangor akan menganjurkan forum menerangkan implikasi GST terhadap rakyat.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009