Monday, February 8, 2010

Golongan itu sudah "PUPUS" didalam UMNO


"Serban Sekecil" ini pun sudah pupus didalam UMNO..macam mana nk berbincang dengan PAS....layakah mereka ini(UMNO).??

Apabila TGNA bersuara berkenaan "dialog" dengan UMNO didalam isu-isu agama Islam..terdetik hati ini dengan melafazkan..TGNA mungkin "terlupa" sesuatu..

Masih wujudkan "ulama".."ustaz" atau "pakar" didalam hal ehwal agama Islam didalam UMNO..?

Cukuplah apabila ada segelintir cerdik-pandai agama Islam yg telah mewujudkan fenomena "ISLAM HADHARI' yg cukup mengelirukan pada suatu ketika dulu yg telah melanda negara..

Atau masih ingatkah lagi segelintir cerik-pandai agama Islam yg langsung tidak bersuara apabila Mantan Perdana Menteri Malaysia Dr M mempersendakan Janggut Nabi Muhammad S.A.W..?

Mungkin segelintir cerdik-pandai agama Islam didalam UMNO sudah bisu mulutnya apabila membiarkan sahaja pemimpin UMNO mempertikaikan "Hukum Hudud" boleh membawa ke arah keadaan Huru-Hara jika dilaksanakan di Malaysia..(siapa lagi kalau bukan Najib..)

Mungkin TGNA "terlupa" tentang hakikat ini..UMNO sudah ketandusan alim ulama yg dapat membincangkan hal ehwal agama Islam..Jika tidak sudah tentu ada suara yg dapat memperbetulkan kesilapan yg telah dilakukan oleh pemimpin mereka..

Namun begitu..bagus juga TGNA dan TGHA membuat kenyataan sudi duduk semeja dengan UMNO didalam isu agama Islam..bukan apa..nak tengok juga siapa yg masih wujud didalam UMNO yg setaraf alim ulama..tapi jangan pula dihantar Ust Hishamuddin..Hj Nazri Aziz..buang masa saja..

Sedikit pesanan penaja buat ahli PAS yg begitu bimbang PAS akan "berpaduan" dengan UMNO jika meja bulat antara PAS-UMNO diadakan..kenyataan TGNA dan TGHA ini tidak lebih seperti "ajak-ajak ayam" saja..nak tengok berani ka UMNO nk berubah..

Apa pun UMNO dari dulu,kini dan selamanya tidak akan berubah selagi tidak membuang habitat "Perkauman" yg menebal sejak UMNO dilahirkan..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009