Friday, February 26, 2010

Naik atau Turun..pilih sendiri la mana mau


"Lu pikir la sendiri...mau turun ka atau mau naik itu "belakang" BN..atau lu mau "bebas" mcm katak yg berenang didalam air longkong..

YB Nibong Tebal mahu saman fitnah Guan Eng-Berita Hairan

BUTTERWORTH: Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng, dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) bercadang menyaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng kerana mengeluarkan kenyataan mencemarkan imej serta namanya selaku wakil rakyat.

Tan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Berita Harian semalam, berkata: “Dia (Guan Eng) kata saya menyalahgunakan kuasa sebagai wakil rakyat, campur tangan dalam tender terbuka Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) dan menyebut saya tidak bersih. Saya akan menyaman Guan Eng kerana kenyataan yang dikeluarkannya itu.”

usinkata;....Hati ini menyokong penuh YB Nibong Tebal utk menyaman Lim Guan Eng..bukan apa ianya akan menyenangkan proses "nyah" dr PR khususnya PKR..
Sepatutnya YB Tan failkan saman sebelum mengadap Lembaga Displin PKR lagi bg mencontohi YB Zul..

Agaknya YB Tan sudah diberi kata dua oleh Lembaga Displin..maka dengan susah hatinya..mengadu YB Tan kepada Berita Hairan yg selama ini sudah diketahuinya "seekor biawak" berlidah bercabang 7...yg bestnya SMS pulak hahahhah..

Ternyata beliau sudah dipersimpangan..rasanya amat molek YB Tan lompat ke MCA atau Gerakan..join BN..bukan apa utk menyambung talian hayat politik dalam masa 2 tahun ini..kalau letak jawatan confirm xdpt pencen..susahla mcm nie kan..

Tapi rasanya MCA dan Gerakan pon xmau org macam u nie....

Rasanya u kena jumpa Mahaguru Setopa dari Gunung Katak laa..

PKR rasanya sudah berkata bahawa "Awak Tan Tee Beng..sudah tidak ada lagi tempat di dalam PKR..sila letak jawatan sebagai MP Nibung Tebal.."

Agaknya jika beliau leak jawatan..apakah akan ada sesuatu yg diberikan kepadanya sebagai tanda berterima kasih PKR..?

Sukar sekali beliau sanggup berudur tanpa ada "pertukaran" pengorbanan...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009