Wednesday, February 24, 2010

Kerajaan Langit Untungkan MAS RM610 Juta?


MAS dapat untung RM610 Juta dari pernerbangan dari Malaysia ke Kerajaan Langit tau !!!

MAS diminta jelaskan untung RM610 juta- HarakahDaily

“Bagaimana MAS boleh memperoleh untung pada suku tahun keempat RM610 juta sedangkan Tengku Azmil menjelaskan bahawa MAS mengalami kerugian disebabkan kos operasi sebanyak RM628 juta pada suku sebelumnya pada 31 Disember tahun lalu,”
- Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub

Sekiranya keuntungan tersebut adalah ‘keuntungan atas kertas’ semata-mata, Salahuddin menyifatkan pengumumman Azmil tersebut sekadar untuk menutup kelemahan MAS, selaku salah sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang banyak menerima subsidi dari kerajaan yang juga wang rakyat.

usinkata; ...Kenyataan MAS ini langsung tidak mengejutkan..kerana..pemimpin negara pon 2x5..

Adakah MAS juga nk ikut langkah CIMB yg mengumukan untung berjuta-juta..

Jangan lupa..CIMB mmg untung berkoyan-koyan..adik Najib yg pegang CIMB tue..siap dh jadi org ke 40 terkaya di Malaysia..so tidak hairanlah saham CIMB menyucuk naik dan mencatatkan keuntungan berganda...

MAS ini apa ada...sapa lu..adik Rosmah ke ?..adik JJ ke...?...abg kepada Nasir Safar ke..?

Semua org di Malaysia nie dh naik Air Asia la...sebab tue bos dia bole buat projek F1..sanggup nk beli kelab bolasepak EPL..ini menandakan Air Asia lebih untung dari MAS..

MAS ini ingat dapat duit dari langit kot..dari AyahPin...Kerajaan Langit.

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009